Inlägg från: Anonym (Osäker mullig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Anonym (mm) skrev 2017-10-07 19:26:23 följande:

Mycket fokus på hans beteende och vad han tycker och tänker. Tycker du borde fokusera mer på dig själv, vad vill du? Vill du höra av dig, gör det. Vill du ses igen? Se till att ni gör det då. Är väl en vanesak det där kanske. Men bara för att du är tjej ska du ju inte sitta hemma och vänta. Se till att du träffar den där killen du så gärna vill ha.

Det var ju lite det jag gjorde... jag ville ju ses. Var jag som tog initiativ först, och frågade om att ses igen.( Då han inte hade sagt nåt om det på 3 dar). Frågade om helgen eller nästa vecka. Då skrev han att det gick bra nästa vecka och nån glad smiley. Efter det var det återigen jag som föreslog dag och tid. Varpå det blev tyst i flera dar. Så ja jag tycker faktiskt att jag försökte gå efter vad jag ville. Tvärtemot det klassiska att man som tjej bara ska vara passiv och bli jagad... :) Kanske testar tvärtom nästa gång, vem vet. När jag var yngre vet jag att det funkade i princip varje gång, att låta mannen jaga. Tycker bara det är så tråkigt att vänta...hehe.

Men absolut så tror jag att jag kommer ha mer is i magen i min inställning, nästa gång. Dvs. inte tolka så mkt/snabbt, utan bara se vad som händer närmsta tiden efter dejten... Märks att jag inte dejtat på länge! :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (dejtandets gissel) skrev 2017-10-08 00:40:35 följande:

Mycket kloka ord! Jag och säkert många tjejer med mig behöver bli bättre på att tänka vilken sorts man jag behöver och vill jag ha och sedan välja utifrån det. Välja istället för att bli vald.

Men det är svårt att ändra på invanda mönster, jag har en tendens att ofta överanlysera framförallt sms. Sms överlag är klurigt, en mening kan ha olika innebörd för olika människor. 

Men blir man medveten om hur man fungerar och reagerar kan man jobba på det. 

Jag dejtade en man i somras, det var första killen jag träffade efter ett lite längre förhållande med en man som inte var bra för mig. Så jag var minst sagt lite rädd för att träffa en ny kille. 

Vi var på två dejter varav den sista var helt magisk, det kändes så enkelt och behagligt att vara med honom. För en gångs skull var jag i nuet och tänkte inte flera steg framåt.

Några dagar efter andra dejten avslutade han dock, han skrev att något hänt i hans liv och att han inte kunde engagera sig känslomässigt i någon just nu. 

Förr hade jag blivit ledsen men tack vare att jag inte tänkte flera steg fram så kände jag och känner fortfarande tacksamhet. Det är ett fint minne på hur fantastisk en dejt kan kännas. Huruvida han avslutade för att han inte kände samma eller om livet faktiskt kom iväg spelar ingen roll. För min upplevelse är just min. 

Tror jag förstår hur ni menar med att tänka flera steg fram, det har hänt mig förr men mer när jag var yngre. Men jag känner dock att jag inte hade tänkt så långt fram i detta fall.. men helt klart hade jag ju hoppats på en andra dejt iaf. :P Och det verkade ju som om han ville det också. Då. Sen kan jag ju inte alls veta vad exakt som gjorde att han drog sig undan hela veckan, för att sen plötsligt ploppa upp igen och vara redo för en dejt....

Det enda jag kan gå på är ju mina egna behov... Och jag har behov av en man som är mer konsekvent och stabil i sitt sätt att kommunicera...

Absolut, hade han istället sagt, som i det exempel du sa, att han inte var redo eller att det inte klickade föe honom, så hade ju det varit helt okej. Det som inte funkade för mig med den här killens kommunikation var: Att han plötsligt efter dejten drog sig undan och slutade kommunicera, samt att han plötsligt "ploppade" upp igen och sade sig vilja ha en andra dejt, samt även att han drog en uppenbar lögn så här tidigt (att han var sjuk, skulle förklara att han inte hört av sig). Jag har haft erfarenhete av liknande killar förr och det brukar sällan bli bra när det blir lögner och "hoppig" kommunikation tidigt.

Men ja, fram till dejten och under dejten så var han verkligen underbar, på alla sätt och vis... sällan klickat så bra med nån. Så kommer ändå minnas honom som "Drömdejten"... :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (dejtandets gissel) skrev 2017-10-08 01:09:28 följande:

Det kan vara så enkelt som att han tänker att vi har setts och hade en bra dejt, vi har bestämt att ses igen och att han är trygg i det. 

Men det funkar inte för dig för du vill ha mer kommunikation och initiativ, vilket jag förstår. Så då gör du valet att inte fortsätta för han ger dig inte vad du behöver. Helt rätt tänk! 

En dejt kan och får vara ett fint minne men ibland behöver det stanna just där, som ett minne. Förr hoppades jag på fler dejter då första var bra fast jag egentligen kände att nja han tycker inte som mig. Jag ville vald istället för att själv välja. 

Flummigt men tror du fattar vad jag menar :)

Förstår hur du menar...en detalj där som dock blev lite fel, men ganska viktigt i sammanhanget: andra dejten var inte "bestämd". Han bara uttryckte sig i mer allmänna ordalag om att " det funkar nästa vecka :) ". Sen när jag frågade om en viss dag, så struntade han helt enkelt i att svara på det, nästkommande dagarna. I min värld tyder det på ointresse...

Ja du har rätt, jag behöver nån som är kommunikativ, åtminstone så pass att man orkar skicka 1 sms/ dag ungefär... vilket han ju också gjorde, i 3 veckor, ända fram till dejten. (Han skickade oftast 3 ggr/dag). Så det var den plötsliga förändringen jag hade svårt för.

Jag får gå vidare men med ett fint minne, bara. Nya dejter väntar! Nu har jag i alla fall fått övning och det var lärorikt! :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (?) skrev 2017-10-08 09:07:19 följande:

Men hur gör du nu på tisdag? Han tror ju att ni har en dejt, och du har redan skrivit tid och plats. Skall du inte meddela att det inte blir något? Skall du låta honom eventuellt hoppas och tro att det går bra, komma dit, och stå där själv?

Jag hade bara skrivit förut ett förslag om dag, tid, vilken slags aktivitet. Inte någon plats, alls. Så för att få reda på platsen, så skulle han behövt kontakta mig igen, i så fall.... om han hade varit intresserad. Så nej, han kommer inte stå och vänta nånstans... :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 09:54:40 följande:

När var det du skrev det messet, om dag och tid alltså? Svarade han inget alls på det? Skrev du det som en fråga?

Det var under veckan som gick. I det smset bad jag honom också väldigt vänligt, tydligt, att gärna höra av sig snart kring detta. (Detta pga att det var en aktivitet som behöver bokas in). 2 dygn senare hade jag ej fått svar. Det var då jag behövde svar, så jag fick skriva igen...

Om jag inte hade skrivit igen då, så vet jag inte hur lång tid det hade tagit för honom att svara, (om han ens hade gjort det nånsin).

Även hans svar då, senast, dröjde kanske 1.5 dygn...
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 10:17:45 följande:

Ok, vad skrev du igen till honom då? Och han hade inte svarat för att han varit sjuk?

Det allra sista jag skrev till honom var torsd kväll. Det var ungefär att jag tyckte det kändes trist att han knappt hör av sig längre, jämfört med tidigare, och att jag pga det började känna att det nog var läge att ställa in?

(Om man är en empatisk person så kunde man nog mkt väl utläsa att jag hade blivit lite ledsen av att han hade varit så väldigt off, jämfört mot tidigare).

1.5 dygn efter det, så kom svaret att Sorry, han hade varit sjuk några dar. Men att han kan på måndag. Det var ett väldigt tråkigt svar, inget bekräftande alls till mig, som t.ex. "Jag är absolut fortfarande intresserad", eller dylikt. Inga smileys/hjärtan (som han höll på med hela tiden förut). Väldigt neutralt. Jag tyckte det kändes som ett jättetrist sms och fick inte alls känslan av att han verkligen ville ses.... tyvärr.
  • Anonym (Osäker mullig)

PS: Tillägg till mitt senaste inlägg: Jo, i hans tråk-sms så beskrev han målande sin kraftiga förkylning, så man verkligen skulle förstå att den var kraftig.... Men som en kompis torrt sa till mig: Hmm, undrar om ett av symtomen kan ha varit att han blev förlamad i händerna, så han inte kunde smsa när han låg.där i sängen?

Hehe. Mm, så tänkte jag med...

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 10:52:58 följande:

Men när en kille säger att han vill ses så vill han ses, tolka inte in en massa annat i hans svar. Var det han som hörde av sig senast med att han kan i veckan? Du kanske borde höra av dig och kolla hur han mår? Har du ens kollat det? Hur han mår?

Jag kände väl att det blev väldigt dubbla signaler hela tiden, vilket blev förvirrande för mig. Först var han positiv på söndagen, hörde av sig med ett tack och att det var kul. Jag avvaktade 2 dar till, för att se om han skulle föreslå att ses igen. Nej. Så då tog jag initiativ. Fick ett positivt ja, men inga förslag. Så då fick jag ta initiativ igen, till att föreslå dag. Sen inget svar på 2 dar igen. Det var då jag började lessna och känna som om han faktiskt inte var intresserad av att hålla kontakt eller ses.....

Utifrån hur han kände mig, så visste han också att jag hade samlat mod till mig för allt detta, etc. Jag tycker helt enkelt inte han visade särskilt mkt alls av (äkta) intresse under veckan. Det var jag som fick driva det hela tiden och han som bara var seg på att svara/ointresserad...

Nej jag har inte frågat hur han mår nu. I början av veckan frågade jag. Då var allt bra med honom. Han frågade aldrig tillbaka om hur det var med mig, det var bara jag som frågade.

Om han blev så pass skrämd av att jag började tvivla på hans intresse, utifrån hans sätt att inte svara i rimlig tid och inte ta några initiativ.. Ja då får det nog vara så. Jag behöver nog känna ett mer ömsesidigt intresse, om jag själv ska känna mig bekväm i att fortsätta. Åtminstone i ett så här känsligt läge. Är inte kul att känna att den andre inte är så intresserad, då drar jag mig ur istället....
  • Anonym (Osäker mullig)
    Påven Johanna II skrev 2017-10-08 11:14:10 följande:

Ja, nu hittade jag att hon ställt den i mitt tycke mycket rimliga frågan. 

Men håller med dig om att man kan bli less på sura och krävande sms när man är sjuk. Det hade ju å andra sidan helt kunnat undvikas om han redan när han kände att han var på väl att insjukna lyft luren och slagit en signal till ts och förklarat läget. Så som man gör när man är intresserad av någon.

Förresten tvivlar jag på att ts skickar sura och krävande sms, hon låter inte alls som den sortens människa. 

Tack! :)

För att klargöra ifall det var "några sura och krävande sms".. nej, der var det inte... :) Har försökt bemöda mig om att alltid vara vänlig. Det var i ett enda sms, det sista jag skickade, som jag ställde en fråga om att det kanske var bättre att ställa in...? I samma sms frågade jag även om det hänt nåt, lite för att ge honom chansen att berätta om det var nåt särskilt som var jobbigt för honom... Hade jag fått ett sånt sms själv av nån jag var intresserad av, så hade jag nog skyndat mig att svara att jag var sjuk t.ex. Kanske inte väntat 1.5 dygn till...

Smset med frågan om att ställa in, var utifrån att han inte hade svarat på 2 dar, trots att jag i smset innan dess vänligt påtalat att jag behövde svar snart, utifrån en bokning som behövde göras.

(Jag ringde och gjorde bokningen iaf då, även om han inte svarade på 2 dar, och jag fick den sista "platsen", då).

Tror att det är relevant att berätta att det var jag som planerade den förra dejtens aktivitet också, vilket han tyckte var ett fantatiskt ställe och sa då att han var så glad, att ha hittat nån så driftig och påhittig. Men denna vecka kände jag verkligen av att han var totalt off istället. Och man tappar nog lite lusten då, när man inte "får något tillbaka", när man försöker vara lite modig etc...
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 11:21:26 följande:

Jaja ts får göra som hon vill, men om hon verkligen gillade honom och är intresserad av honom så är det dumt att ge upp så lätt. Ibland får man kämpa lite. Han kanske känner att du inte bryr dig så mycket om honom då du inte ens frågat hur han mår, eller tyckt synd om honom eller bett honom att krya på sig eller något liknande gulligt sms. Istället har du mer blivit "sur" för att han inte hört av sig lika ofta. Min erfarenhet är väl att man hörs mer innan man börjat träffas, sen så ses man, pratar, då har man väl inget behov av att höra av sig direkt igen då man nyss setts. Sen bestämmer man någon ny dejt och man behöver kanske inte höras varje dag fram till att man ska ses, vad finns det då att prata om när man ses?

Jag har frågat hur han mår. Han har inte frågat mig... ;)

Ja ang. att kämpa, så tycker jag ju ändå att jag gjort det, när jag inte gett upp de första gångerna som han knappt svarade/eller tog initiativ. I min värld så är det tvärtom nu hans tur att kämpa lite, om han är intresserad. Har en känsla av att han inte kommer göra det dock, då min magkänsla av hela denna veckas kontakter säger mig att han nog bara var ute efter sex, tyvärr.

Man kan inte vinna varje gång... Men det känns ändå okej för mig. Jag kanske var ringrostig i mitt sätt och inte gjorde allt perfekt men jag vågade i alla fall! :)
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..