• mathildaks

Medium, snälla hjälp

Jag är en tjej på 25 år som tydligen är väldigt öppen för andar. Hos mina föräldrar finns det många andar som jag känner av och som också är väldigt obehagliga. I min nyrenoverade lägenhet fanns det ingenting, det var alltid så skönt att sova och att komma hem för energierna är positivta och svävar bra och jag mådde så bra hemma.

Så blev jag sjukskriven för depression, låg hemma och grät i ett halvår (inte pga något speciellt som bortgång, de misstänker bipolär) och då tog jag mediciner som gjorde jag fick hemska mardrömmar. Nu har jag slutat med medicinerna pga stora biverkningar och allt i mitt liv i övrigt är väldigt bra och stabilt. Utom lägenheten. Man blir trött och hängig och jag tror min farfar är där (det är iaf en äldre karl) och en pojke. Till och med min sambo säger man blir väldigt trött och orkeslös hemma. Och jag har framförallt känt mycket negativ energi i sovrummet, speciellt i hörnen. Jag stänger dessutom mina chakran varje kväll innan jag ska sova, vet inte om det funkar eller inte men jag sover lugnare. 

Igår fick jag nog, googlade runt och såg att jag kan rena lägenheten från dålig energi, så igår skvätte jag saltvatten i hela lägenheten och sa tlll farfar och pojken att gå vilket de gjorde, farfar efter lite om och men. Sen gick jag runt med salviarökelse i hela lägenheten för att rena, två gånger i sovrummet till och med, sedan vädrade. Jag la också ut salt i dörröppningar och fönster. Så jag har gjort jätte mycket och tänkte jag ska vara säker.

Så tyckte jag det var ännu mer obahagliga andar där igår kväll och imorse. Det känns som att de dåliga energierna är borta så jag känner andarna ännu tydligare. Kan det stämma? Imorse funderade jag på att bara springa från lägenheten för det var bara äckligt. Inget hände men det är så äcklig känsla där. Får känslan om att något kommer välta, någon tar tag i min fot, och liknande.

Snälla jag ber om hjälp!! Jag har inte råd med medium pga sjukskrivningen men snälla finns det någon som kan tipsa eller hjälpa mig. Jag håller på att bli galen! Jag måste stängas och lägenheten måste bli lugn. Jag går runt som en vandrande våldnad för jag inte sover om nätterna.

• Svar på tråden Medium, snälla hjälp
  • Thomas8

Hej !

Ring till närmaste kyrka. Rekomenderar Pingstkyrkan eller eventuellt katoliker.

Fråga om prästen kan komma och be bort andarna
    och få husvälsignelse.

Lycka till

• NELJ

Du har depression och har slutar med medicin (på eget bevåg låter det som), har vanföreställningar och akut sömnbrist. Ring vårdcentralen omgående! Du behöver hjälp från läkare och paykolog.

• mathildaks
    NELJ skrev 2017-09-27 12:24:16 följande:

Du har depression och har slutar med medicin (på eget bevåg låter det som), har vanföreställningar och akut sömnbrist. Ring vårdcentralen omgående! Du behöver hjälp från läkare och paykolog.

Snälla jag skrev ingenting om det. Jag tillsammans med läkaren och psykologen kom fram till detta, och jag är inte i en depression längre. Om du inte har något vettigt att säg, eller om du inte tror på andar så har du inget i denna tråden att göra!
  • NELJ
    mathildaks skrev 2017-09-27 12:40:40 följande:
    Snälla jag skrev ingenting om det. Jag tillsammans med läkaren och psykologen kom fram till detta, och jag är inte i en depression längre. Om du inte har något vettigt att säg, eller om du inte tror på andar så har du inget i denna tråden att göra!
    Då missförstod jag det du skrev. Men du är ändå misstänkt bipolär och sover inte på nätterna. Jag är fullständigt övertygad om att detta är ett psykiskt och inte ett spirituellt problem och att ingenting du gör i lägenheten kommer att förbättra din situation. Om du inte vill lyssna på mig så prata med människor runt omkring dig som du har förtroende för.
  • Glinda från Oz

Du hade fått fler svar om du kryssat i att vara anonym eller satt tråden i Känsliga rummet.

Det är med största sannolikhet energier du känner och inte andar. Energi från starka känslor, ritualer och väldigt starka känslor känns mer än ytligare saker. Saltvatten rensar bort de ytliga känslorna men inte de djupare, det är därför du känner de starkare energierna tydligare nu. Det lättaste (och billigaste) sättet att bli av med liknande energier som de i din lägenhet är att leva som vanligt och fylla den med nya energier (det är det man gör vid en ritual) Möblera gärna om, det rör runt både i energierna och kan kännas bättre för dig då det blir lite förändring. Nu är också ett bra tillfälle att lära dig leda energi, du borde kunna lära dig det eftersom du känner energierna så tydligt. Kan du leda energi kommer du kunna leda bort och göra om energi (hur bra du är på det handlar tyvärr till stor del om ärftlig förmåga, övning och kunskap gör bara att du kan använda den förmågan du redan har.) Det lättaste (och billigaste) sättet att börja är att ha händerna rundade en bit ifrån varandra (som att du håller i en osynlig boll) sedan leder du energin ut från armarna och till händerna, du känner känna energin och bli varm i händerna. Nästa steg är att leda ut energin i ett föremål.

För många minskar vissa mediciner, alkohol och droger förmågan att se/känna energier, man hittar många häxor bland narkomaner och alkoholister. Jag menar inte att skrämma dig, det kan bara vara bra att vara medveten om.

Det kan kanske vara bra för dig att fokusera på något annat än energierna, kolla vilka råd man ger till folk med svårare smärta/klåda, det ska finnas olika tekniker där som kan användas vid det här också. Musik hjälper för vissa också.

Nu blev det här visst en hel roman, det är bara att fråga om du undrar något. Lycka till!

• chadde

Jag hade en bipolar flickvän en gång, hon hade ibland psykoser där hon såg döda människor och hörde röster och grejer... 

Du är inte mottaglig för "andar", du har en sjukdom som du behöver behandla. Åk till närmsta psykakut.

• John22

Du upplever varken andar eller "energier". Du lider av psykiska problem och har troligen blivit hjärntvättad av någon som inbillat dig att du ser andar och att din ångest beror på dessa.

Du lider av psykiska problem. Sök hjälp innan det går överstyr.

• Solly

Vad du behöver för att bli av med onda andar är hjälp från en RIKTIG kristen..Med titeln Warrior Of The Lord... enligt vad jag fått veta är att det endast finnes 2-3 st varje sekel som klarar det.

Men även de som inte klarat/klara med alla nivåerna kan hjälpa om andarna inte är så starka.

En präst som viger par av samma kön eller ger sitt stöd (homosexuella), är ingen präst i Guds ögon, och hans/hennes välsignelser är bara LUFT!

• Trent
    Solly skrev 2018-02-07 21:09:16 följande:

Vad du behöver för att bli av med onda andar är hjälp från en RIKTIG kristen..Med titeln Warrior Of The Lord... enligt vad jag fått veta är att det endast finnes 2-3 st varje sekel som klarar det.

Men även de som inte klarat/klara med alla nivåerna kan hjälpa om andarna inte är så starka.

En präst som viger par av samma kön eller ger sitt stöd (homosexuella), är ingen präst i Guds ögon, och hans/hennes välsignelser är bara LUFT!

Word! Och en präst som inte stenar sina barn vid stadens port om de är uppstudsiga är inte heller någon riktig präst.
  • Solly
    Trent skrev 2018-02-07 21:28:44 följande:

Word! Och en präst som inte stenar sina barn vid stadens port om de är uppstudsiga är inte heller någon riktig präst.

Har aldrig hört talas om ovanstående..vad är det för "religion?
  • Solly
    ghostagon skrev 2018-02-06 21:01:01 följande:

vi tar bort andar

Du svarar precis läkarna gör när det inte kan finna orsaken till besvären..det sade man också amalgam..idag vet vi att det inte var psykiskt fel på dem som led av amalgamets biverkningar...
  • Trent
    Solly skrev 2018-02-07 21:36:52 följande:

Har aldrig hört talas om ovanstående..vad är det för "religion?

Läs din bibel! (Stena sina olydiga barn ska alla göra, inte bara präster.)
  • Solly
    Trent skrev 2018-02-07 22:53:26 följande:

Läs din bibel! (Stena sina olydiga barn ska alla göra, inte bara präster.)

Var nånstans står detta i Bibeln?
  • Ggrodan

Jag skulle kunna säga att det vore andar, om det fanns fler än dig som bevittnade det. Teal Swan en spirituell coach på Youtube pratar om att man vid psykisk påfrestning eller plötslig omvändning (slutar med medicin, går från Deprimerad till gladare) manifesterar sina psykiska demoner i form av just demoner som framställs av ditt undermedvetna, de kan se ut som skuggor. De kan låta. De kan vara många. De ger obehagliga energi eftersom de är rester av ditt psyke, ungefär som att ditt huvud spelar upp en film där du ser de, och att detta är en vanlig reaktion från hjärnan.

Jag såg flera av dessa och istället för att få panik och förstora det, så tänkte jag bara jaja, min hjärna behöver avreagera sig för allt psykiskt jag tampats med. De försvann lika fort. Skräm upp dig och värre blir det. Lugna dig och lugnare blir det.

• Solly
    Ggrodan skrev 2018-02-08 05:07:38 följande:

Jag skulle kunna säga att det vore andar, om det fanns fler än dig som bevittnade det. Teal Swan en spirituell coach på Youtube pratar om att man vid psykisk påfrestning eller plötslig omvändning (slutar med medicin, går från Deprimerad till gladare) manifesterar sina psykiska demoner i form av just demoner som framställs av ditt undermedvetna, de kan se ut som skuggor. De kan låta. De kan vara många. De ger obehagliga energi eftersom de är rester av ditt psyke, ungefär som att ditt huvud spelar upp en film där du ser de, och att detta är en vanlig reaktion från hjärnan.

Jag såg flera av dessa och istället för att få panik och förstora det, så tänkte jag bara jaja, min hjärna behöver avreagera sig för allt psykiskt jag tampats med. De försvann lika fort. Skräm upp dig och värre blir det. Lugna dig och lugnare blir det.

Vissa har gåvan/förmågan att se sånt som andra inte kan se. Så har det varit i alla tider.
  • Trent
    Solly skrev 2018-02-08 04:59:20 följande:

Var nånstans står detta i Bibeln?

Femte moseboken. Där står det massor av bra!
Svar på tråden Medium, snälla hjälp