• Malva2015

10 månaders nattskräck eller smärta?

Min dotter på 10 månader har senaste veckan vaknat och gallskrikit efter att hon sovit i ca 2-3 h.
    Hon har aldrig varit ett barn som skriker så detta är en chock för oss.

När jag tar upp henne klamrar hon sig fast på mig som en apunge och det är omöjligt att få kontakt med henne för hon skriker och är så ledsen. Det verkar som hon får extremt ont och sedan efter ca 10 min så slutar hon och då ler hon och vill ner och leka..

Det är så skrämmande.

Till saken hör att hon vaknade på morgonen i gallskrik här om veckan men då slutades er inte. Vi fick åka till östra där man gav henne morfin och lugnande mot smärta och kollade henne för invagination . Men de hittade inget och på kvällen var hon ok.

Vi är så rädda för vad detta är. Någon som känner igen detta?

• Svar på tråden 10 månaders nattskräck eller smärta?
  • Meriall

Klamrar hon sig fast i dig och söker tröst och verkar känna igen dig så tror jag inte nattskräck. Mardrömmar kanske?

Nattskräck så brukar de slå bort föräldern och inte alls känna igen eller söka tröst där.

• Meriall

Prova ändå väcka henne lite innan hon skulle fått en sådan episod och se om det gör att det inte sker.

• Malva2015
    Meriall skrev 2017-09-27 10:14:37 följande:

Klamrar hon sig fast i dig och söker tröst och verkar känna igen dig så tror jag inte nattskräck. Mardrömmar kanske?

Nattskräck så brukar de slå bort föräldern och inte alls känna igen eller söka tröst där.

Ja hon klamrar sig fast men hon vill inte se på mig. Om hennes pappa tar henne blir hon ännu mer vansinnig i skriket..
    ja frågan är om det är mardrömmar men jag har aldrig sett henne såhär tidigare..

Men om det skulle vara smärta, varför skulle det komma i samband med sömn..?
  • Malva2015
    Miriami skrev 2017-09-27 12:42:13 följande:

Magont?

Ja precis men vadå för magont? Låter som hon skriker för sitt liv och hon är inte en "skrikbebis" så vi blir ju livrädda.

Konstigt att det bara kommer i sömnen? På dagarna är hon pigg och glad
Svar på tråden 10 månaders nattskräck eller smärta?