• Anonym (Isabelle)

Högtider med exet

Är det verkligen okej att min kille gör alla roliga event med sitt ex o deras barn?

Tex så kunde vi inte ens gå på bio med barnen för då ska hon följa. Är jag helt konstig som reagerar på det? Borde jag tycka att de är okej?

Olika barnaktiviteter kan vi aldrig göra tillsammans förutom om hon OXÅ är med.

• Svar på tråden Högtider med exet
  • Påven Johanna II
    Anonym (Isabelle) skrev 2017-09-27 09:43:45 följande:

Är det verkligen okej att min kille gör alla roliga event med sitt ex o deras barn?

Tex så kunde vi inte ens gå på bio med barnen för då ska hon följa. Är jag helt konstig som reagerar på det? Borde jag tycka att de är okej?

Olika barnaktiviteter kan vi aldrig göra tillsammans förutom om hon OXÅ är med.

Nej, det låter konstigt om det nu inte är så att ni är överens om det. Vad har han för förklaring till att hon ska bjudas in till exempelvis ett vanligt biobesök?
  • Påven Johanna II

Varför står det förrsten "högtider" i rubriken? Det är ju inte alls ovanligt att man har gemensamma arrangemang kring speciella högtider och speciella händelser i barnens liv medan det är - skulle jag tro - långt mer ovanligt att den andra föräldern ska vara med på vanliga aktiviteter som biobesök och liknande.

• Anonym (Isabelle)

Men om vi ska gå på bio med barnen så kanske hon ringer o så här hon att vi ska gå då vill hon följa o ingen kan ju stoppa henne att komma till bion liksom.

Högtider var väl kanske fel ord.

Tänkte på halloween när jag skrev de. Då hår man runt med barnen på stan o då ska min kille gå med exet för båda vill verkligen gå med barnet.

Eller när de var barnens dag i lekparken så ska hon vara med oss liksom.

Känns inte bra för mig bara

• Påven Johanna II
    Anonym (Isabelle) skrev 2017-09-27 09:54:07 följande:

Men om vi ska gå på bio med barnen så kanske hon ringer o så här hon att vi ska gå då vill hon följa o ingen kan ju stoppa henne att komma till bion liksom.

Högtider var väl kanske fel ord.

Tänkte på halloween när jag skrev de. Då hår man runt med barnen på stan o då ska min kille gå med exet för båda vill verkligen gå med barnet.

Eller när de var barnens dag i lekparken så ska hon vara med oss liksom.

Känns inte bra för mig bara

Hon hör väl inte att ni ska gå om ni inte berättar det för henne? Eller är det barnen som berättar, menar du? 

Halloween, påskparad, konfirmation, skolavslutningar, uppvisningar, matcher och många fler saker tycker jag personligen är helt okej. Barnens dag också. 

Men vad säger din partner då? Och vad tycker du själv vore okej? Inget alls?
  • CitronTulo

Saker som på något sätt rör barnet är det väl svårt att säga att den andre föräldern inte får vara med på. Däremot kan det väl vara bra att du, pappan och barnet kan göra egna saker också ibland för att stärka din och barnets relation, precis som mamman ska kunna göra saker med barnet och en ev partner på sitt håll, eller kanske alla tillsammans ibland!

• Anonym (Isabelle)

Hon ringer o vill ta barnen på bio själv... å då hör hon ju.

Skolgrejer- absolut!

Grejer utöver- absolut inte!

Då kanske man inte skulle lämnat familjen om man vill vara med den gamla hela tiden

• CitronTulo
    Anonym (Isabelle) skrev 2017-09-27 10:08:53 följande:

Hon ringer o vill ta barnen på bio själv... å då hör hon ju.

Skolgrejer- absolut!

Grejer utöver- absolut inte!

Då kanske man inte skulle lämnat familjen om man vill vara med den gamla hela tiden

Fast det är väl inte för att han och hon ska umgås de träffas? Det är väl för att de har ett barn ihop!?
  • Haskel

Har människor helt tappat förmågan att använda sin egen hjärna?

Om det är okej att killen gör så...okej för vem?

Blir det plötsligt helt okej för dig TS, om "vi andra" säger att det är okej?

Är det enda viktiga att tycka som alla andra, och att vara "normal"?

• Anonym (Isabelle)

Såklart de är för att dom har barn ihop. Jag har oxå barn med två olika män men gör aldrig såna saker med dom.

Jag har gått vidare. Är inte alla sugen på att hänga med nån av dom. Händer de nåt på en av dagarna dom han har barnen så gör han o ev hans nya tjej de tillsammans med barnen o annars tvärtom om de är min dag.

• Anonym (Isabelle)
    Haskel skrev 2017-09-27 10:12:15 följande:

Har människor helt tappat förmågan att använda sin egen hjärna?

Om det är okej att killen gör så...okej för vem?

Blir det plötsligt helt okej för dig TS, om "vi andra" säger att det är okej?

Är det enda viktiga att tycka som alla andra, och att vara "normal"?

Ville bara kolla hur andra tycker. Har aldrig hört att NÅN gör så här faktiskt
Svar på tråden Högtider med exet