• Anonym (Isabelle)

Högtider med exet

Är det verkligen okej att min kille gör alla roliga event med sitt ex o deras barn?

Tex så kunde vi inte ens gå på bio med barnen för då ska hon följa. Är jag helt konstig som reagerar på det? Borde jag tycka att de är okej?

Olika barnaktiviteter kan vi aldrig göra tillsammans förutom om hon OXÅ är med.

• Svar på tråden Högtider med exet
  • NELJ
    Haskel skrev 2017-09-27 10:12:15 följande:

Har människor helt tappat förmågan att använda sin egen hjärna?

Om det är okej att killen gör så...okej för vem?

Blir det plötsligt helt okej för dig TS, om "vi andra" säger att det är okej?

Är det enda viktiga att tycka som alla andra, och att vara "normal"?

Håller helt med. Ts, tycker du att det inte är ok, så ta upp det på ett fint sätt med din kille. Försök att hitta en kompromiss ni båda kan leva med. Går inte det, tja då kanske du inte ska vara i den där relationen.
  • smulpaj01

Halloween och barnens dag tycker jag är jättebra om båda föräldrarna går med på.

Bio när även du är med låter väldigt märkligt dock.

Vad tycker du om henne? Gillar du henne och går ni bra ihop?

Jag har ingen relation med några ex men min bror och sambo umgås med brorsans exfru och f.d flickvän, inga barn i bilden men dom är bra vänner allihop.

• Anonym (Tinka)

Jag gick på skolavslutningar med mitt ex och hans nya under hela mellanstadiet.
    Vi satt på samma filt med kaffekorg och hade det riktigt trevligt ihop.

Mitt ex hängde mycket hemma hos mig och min nya man också, vi umgicks som de vänner vi faktiskt var.

• Påven Johanna II
    Anonym (Isabelle) skrev 2017-09-27 10:17:54 följande:

Såklart de är för att dom har barn ihop. Jag har oxå barn med två olika män men gör aldrig såna saker med dom.

Jag har gått vidare. Är inte alla sugen på att hänga med nån av dom. Händer de nåt på en av dagarna dom han har barnen så gör han o ev hans nya tjej de tillsammans med barnen o annars tvärtom om de är min dag.

Är barnen väldigt små? Hur länge sedan är det som de separerade? Hur länge har ni varit ihop?

Jag har också gått vidare från mitt förhållande med mitt ex, men vi har trots det under alla år som skilda varit väldigt goda vänner och umgåtts och umgås fortfarande mycket. Det handlar inte alls om att vara kvar i förhållandet, det handlar för vår det om ett helt annat slags relation. En vänskap. Jag hade inte själv kunnat ha en partner som inte accepterade det. Så så kan det också förhålla sig. 
  • Anonym (Isabelle)

Jo men dom är inte vänner. Han hatar henne o hon hatar mig

• Påven Johanna II
    Anonym (Isabelle) skrev 2017-09-27 10:28:12 följande:

Jo men dom är inte vänner. Han hatar henne o hon hatar mig

Svaren på frågorna lyder?
  • CitronTulo

Tycker att det är jättebra att föräldrar fortsätter att göra saker med sina barn även efter separationen! Det är ju för tusan inte BARNEN man valt att separera ifrån!
    Jag är lika mycket mamma till mina barn även fast det råkar vara "pappans vecka". Jag och mitt ex är definitivt klara med varandra som par, skulle inte umgås med honom om vi inte hade barn ihop, det handlar inte om det utan att vi är föräldrar till samma barn!

Sen att du och dina ex har valt att inte ha det så gör ju inte att din nuvarande inte kan ha det så med sitt ex och deras barn, det är inte upp till dig att bestämma!

• Anonym (Isabelle)

Så då går min kille med sitt ex på tex halloween o när vi möts då säger vi hej ... liksom wierd

• smulpaj01
    Anonym (Isabelle) skrev 2017-09-27 11:08:22 följande:

Så då går min kille med sitt ex på tex halloween o när vi möts då säger vi hej ... liksom wierd

Varför säger han till dig att han "hatar" henne?

Hur gamla är barnen?
Svar på tråden Högtider med exet