• Sarhja

Söker fler med barn som har perthes sjukdom i Östergötland

Min son är nyss fyllda 11 år och fick perthes för snart 1 år sedan men vi fick inte diagnosen förrän i mars i år. Han är enligt ortopeden ganska gammal för att få perthes. Året som snart har gått har varit kämpigt med mycket smärta men framförallt mentalt jobbigt för honom. Han har alltid varit en väldigt aktiv kille som har tränat mycket fotboll och alltid varit ute och med kompisar och nu kan han inte träna alls. Han går regelbundet hos skolkuratorn och det har hjälpt honom mycket. Problemet är att han känner sig väldigt ensam om att ha den här sjukdomen och skulle vilja träffa andra i samma situation. Därför undrar jag om det finns fler i närheten av Linköping som kanske vill ha kontakt och ev träffas med barnen? Vi bor som sagt i Linköping men vi åker gärna till andra städer om det finns någon inom rimligt avstånd :) 

• Svar på tråden Söker fler med barn som har perthes sjukdom i Östergötland
  • lövet2

På Facebook finns en grupp som heter Perthes Sverige. Jag vet inte hur aktiv den är, eftersom jag inte gått med. Det är min son som har Perthes, och han är 18 år, så han får välja själv om han vill hitta likasinnade.

• Sarhja

Tack för tipset, hade inte tänkt på att de kunde finnas en fb grupp. Har nu gått med i gruppen o den verkar vara aktiv. Låter ändå min ts vara kvar ifall det finns någon här inne ????

• NerfMom

Finns 2 grupper men de har namn som gör att de är svåra att hitta, en heter iaf "vi som stöttar barn med perthes" en relativt stor grupp ändå.

Har själv en son på 8 som haft detta i 5 år.

Bor inte i ditt län men hoppas du hittar rätt :)

Svar på tråden Söker fler med barn som har perthes sjukdom i Östergötland