• lovea01

Bra dator till studier?

Hej!

Skulle behöva lite tips på en bra laptop som ska kunna passa till studier, surfning och film. Den ska ha Windows 10, i5 processor och bra minne samt inbyggd dvd brännare. Ligga på ca 4000 maxpris även då begagnade.

Är lite rådvill och är en djungel där ute så tar tacksamt emot tips av någon som har mer kunskaper om datorer !

Tack på förhand / Mvh

• Svar på tråden Bra dator till studier?
  • lovea01

Tack för svaren! Blir en extern brännare då iallafall????Ang märke så har jag fastnat för just Lenovos thinkpad datorer. Men finns ju en uppsjö med olika serier, någon som kan tipsa om vilken som är bäst lämpad för studier. Vilken ska man välja isåfall inom prisklassen 4-5 tusen ca? Och vad tycker ni om begagnade datorer , bra eller dåligt ?

Mvh

• lovea01

Blev en Lenovo x220 , rekonditionerad, väldigt nöjd än så länge och är relativt snabb. Men den har ett 6cells batteri som räcker ca 4 timmar. Hade velat ha en liten bättre batteritid. Men man kan tydligen uppgradera till en 9cell men någon som vet vad batteritiden blir då och vilket av dom är bäst finns flera olika + varianter....och var är det bäst att köpa, tradera, Amazon eller andra ? Nypris låg på över 1000 kr, lite väl dyrt.

Anonym(seg dator)- tack för svar, hade en HP innan, en pavilion men den va riktigt seg och dålig batteritid så har inte nån bra erfarenhet av HP datorer även många jag känner som inte rekommenderat HP så därför ville jag prova nytt märke???? Lenovo känns ändå lite stabilare än HP men vi får se????

Svar på tråden Bra dator till studier?