• Äldre 30 Sep 17:15
    8221 visningar
    9 svar
    9
    8221

    Nån mer som känner/känt hugg i skinkan?

    Min foglossning har helt plötsligt ändrat karaktär. Innan var det hanterbar värk i rygg o bäcken, men inatt fick jag fruktansvärda hugg i skinkan. Typ ischias smärta.. Har sovit superdåligt och idag kan jag knappt gå när jag suttit/legat stilla ett tag. Nån som vet hur man ska hantera det bäst? Vila? Stretcha? Övningar?

  • Svar på tråden Nån mer som känner/känt hugg i skinkan?
  • Äldre 30 Sep 18:03
    #1

    Jag hade samma vid alla tre graviditeter, hittade aldrig nåt som hjälpte mot det dock, jag stod ut helt enkelt

  • Äldre 30 Sep 18:28
    #2
    Erizajo skrev 2017-09-30 18:03:04 följande:

    Jag hade samma vid alla tre graviditeter, hittade aldrig nåt som hjälpte mot det dock, jag stod ut helt enkelt


    Ok. Så synd. Kunde du jobba eller var du sjukskriven?
  • Äldre 30 Sep 19:39
    #3

    Jag har så och jag tycker att det hjälper att stretcha. Kolla runt på Youtube, sök på falsk ischias. Minns att jag hittade saker då som hjälpte något. Bra blir det inte för mig, men bättre.

  • Äldre 30 Sep 20:51
    #4

    Har haft precis så till o från under flera graviditeter o även emellan. Varken, gymnastik ell bälte hjälpte. 
    Fick ganska hårdhänt akupunktur av en barnmorska och det förvann faktiskt helt under många år. Kan få ibland nu när jag väntar barn igen, men mycket mildare.

  • Äldre 30 Sep 21:16
    #5
    alade skrev 2017-09-30 19:39:07 följande:

    Jag har så och jag tycker att det hjälper att stretcha. Kolla runt på Youtube, sök på falsk ischias. Minns att jag hittade saker då som hjälpte något. Bra blir det inte för mig, men bättre.


    Ok. Tack för ditt svar. :)
  • Äldre 30 Sep 21:17
    #6
    mrshudson75 skrev 2017-09-30 20:51:09 följande:

    Har haft precis så till o från under flera graviditeter o även emellan. Varken, gymnastik ell bälte hjälpte. 

    Fick ganska hårdhänt akupunktur av en barnmorska och det förvann faktiskt helt under många år. Kan få ibland nu när jag väntar barn igen, men mycket mildare.


    Ok. Tack för ditt svar :)
  • Äldre 1 Oct 08:27
    #7

    Det är både jobbigt och irriterande när man inte vet vad det beror på eller vad man ska göra åt det. Men jag testade att stretcha framsida lår (helt enkelt dra upp foten bakom mig liksom) både stående och liggandes. (Orkade hålla kvar längre om jag låg ner.) Min teori är att när det gör ont på ett ställe så är det motsatta sidan som är problemet. Testa några dagar i rad, hjälper det så är det bra, annars så vet du att det inte var det i alla fall :)

  • Äldre 1 Oct 08:30
    #8

    Nog har man tagit emot hugg mellan skinkorna

  • Äldre 1 Oct 10:33
    #9
    Hallonbuske skrev 2017-10-01 08:27:15 följande:

    Det är både jobbigt och irriterande när man inte vet vad det beror på eller vad man ska göra åt det. Men jag testade att stretcha framsida lår (helt enkelt dra upp foten bakom mig liksom) både stående och liggandes. (Orkade hålla kvar längre om jag låg ner.) Min teori är att när det gör ont på ett ställe så är det motsatta sidan som är problemet. Testa några dagar i rad, hjälper det så är det bra, annars så vet du att det inte var det i alla fall :)


    Ok. Tack för tips. Får testa mig fram :)
Svar på tråden Nån mer som känner/känt hugg i skinkan?