• Sundancekid

4 månader slutar inte gråta

Hej, jag vet inte vad jag ska ta mig till..

Sen klockan 8 imorse har min 4 månaders bebis vägrat sluta skrika, han bara gallskriker och inget duger..

Har testat amma, har smörjt med babydent(för tänderna), tagit temp(inge feber), gett alvedon, masserat magen, testat pysventil. INGENTING funkar, gör så ont i hjärtat så jag bara gråter, snälla hjälp!! Är helt desperat, han skriker sig hes!

Snälla snälla har någon något tips?

• Svar på tråden 4 månader slutar inte gråta
  • faren

Ibland kan det vara en liten märkes lapp i tröjan, eller en kanten blöjan, som kliar baby till vansinne. I band kan det vara törst efter vatten, speciellt om man har skrikit i flera timmar.

• Guapa

Ring 1177 för råd. I värsta fall får du åka in till vårdcentral eller barnsjukhus/akut. Onormala skrik ska tas på allvar. Bättre att söka hjälp en gång för mycket än en gång för lite.

• meicc

Jag hade ringt bvc/1177 och samtidigt försökt ta det lugnt, låtsas som ingenting så barnet inte känner din desperation också för det plockar de upp. Utan tvärtom försökt vara lugn, glad och gulla. Hoppas att det går bra!

• Meriall

Hoppas ni fått hjälp eller att det lugnat sig. Kolla så det inte snott sig ett hårstrå kring en tå eller ett finger. Har hört om liknande och då var det så.

• Meriall

Kan vara en tand som är lite tidig också. Mitt barn reagerade så, gallskrek i typ sex timmar och lugnade sig sedan och då såg man en pyttetand som inte var där innan.

Svar på tråden 4 månader slutar inte gråta