• Anonym (vds)

Umgänge - hur kan det bli?

Anonym (Anonym) skrev 2017-10-03 13:35:55 följande:

Ungen e hans lika mycke. Han kan lätt få igenom varannan vecka å det tycker jag han ska ha. Det e barnet som har rätt till sina föräldrar lika mycke inte föräldrarna som har rätt till barnet ????

Kunde inte sagt det bättre själv!

Varför ska du neka honom rätten till sitt barn? Och barnets rätt till sin far? Är bara bra om pappan vill ha mer tid med barnet, varför håller ni mammor på såhär?

Domstolen kommer ge honom rätt till halva tiden med barnet oavsett hur mycket du tjafsar emot, OM inte han har något missbruk etc. 
  • Anonym (vds)
    Anonym (Js) skrev 2017-10-03 13:48:37 följande:
    Men det kan ju bli lite jobbigt för barnet om han bor 7-8 mil bort och hon skall till skolan på vardagar? Osv kanske fritidsaktiviteter, umgänge med vänner osv. Håller med om att barnets rätt är det centrala, men vad vill barnet? Inte säkert att varannan vecka är det bästa även om mycket tid med båda föräldrarna är bra.
    Det ligger väl på pappan att lösa transporten. I annat fall kan väl pappan få vårdnaden så kan barnet bo hos honom på heltid, problem solved!
  • Anonym (vds)
    Anonym (Js) skrev 2017-10-03 14:30:59 följande:
    Kanske lite väl drastiskt. Påstå sig se till barnets bästa och sedan hävda att lösningen är att barnet flyttas från sitt hem, byter skola, lämnar alla sina kompisar? Är inte så säker på att barnet tycker att det är det bästa. Och varför skulle heltid hos pappa vara bättre än hos mamma om syftet är rätten till båda föräldrarna ...
    Sa jag att barnet skulle byta skola? Nej det påstår du, inte jag. Får stå för dig!

Men eftersom du tycker det är bättre att barnet bor hos ena föräldern så kan det lika bra bo hos pappan, pappan kanske är villig att flytta närmare skolan och då kan barnet lika bra bo hos pappan!
Svar på tråden Umgänge - hur kan det bli?