• Horisonten

BIM november 2017

Queva skrev 2017-10-18 22:53:35 följande:

Du får gärna säga vad hon säger om svamp! Jag får det typ jämt mellan äl och mens.. men behandlar inte alltid då de ibland går över av sig själv.

Ja jag håller tummarna! Själv väntar jag mens i morgon. Bara hoppas den kommer i tid!! För känner mig inte gravid och inga positiva test alls. Alltid plussat innan bim innan och känt flera dagar innan.

Absolut. Skall jag göra. De skall ringa om en timme ca. Känner mig dock dum som tar upp en tid för en sådan frågan. Men vet inte annats. Ringde 1177 igår men de kunde inte svara riktigt utan tyckte jah skulle ringa bm. Skönt när det går över. Mina brukar bara bli värre. Förra månaden var hemsk. Lite mildare denna gång för jag upptäckte de tidigt.

Tack snälla :) åh jag förstår,hoppas den inte drar ut på tiden. Jag kände mig verkligen gravid förra månaden men negativa test och har alltid plussat tidigt innan. Typ bim-2 men inget då. Mensen kom enligt mig en dag sent men knte Bengt min app. Men hade symptom första dagen typ men försvann sen. Så undrar om de kanske inte fäste ordentligt eller kanske kanske var ett väldigt tidigt missfall eftersom jag ändå hade massa symptom och sådana jag jnte brukar va vid mens. Men men. De är ju som de är nu och ny tag. Därför jag hoppas så denna gången men svampen gör mig bekymrad och orolig. :(
  • Horisonten

Kommer hoppa ur tråden. Då vi troligtvis blir de inga fler barn här. :?( Min man tycker vi skall lägga allt på is. Och då känner jag att vi lägger ner allting.

Ringde bm på mvc som sa att de tar 3 dagar för svampen att helt försvinna och jag kan mysa när jag inte har ont. Har inte ens ont nu. Men tänker minst 3 dagar. Och att jag kunde behandla med lactal sen också. Om detta inte funkade behöver jag kontakta läkare och få en kapsel eller tabletter istället och ta men hoppas på detta.

Ringde sen vårdcentralen och förklarade då jag är så rädd och få tillbaka svampen sen igen och då hindra våra försök. Men fick svaret att de inte kunde göra någonting. Utan bara behandla och hoppas. Men att visa faktorer kunde påverka så man lättare fick svamp. Typ stress,att man håller på att bli sjuk,cykling och vaginalt samlag så man retar och ändrar bakteriefloran för man alltid har svamp men ibland blir de mer gynsamtmt för dem. Och då jag uppenbarligen är känslig och lätt för att få svamp. Känns de som att jag kommer få de så fort vi har sex eller försöker igen. Och jag pallar inte att försöka och få svamp så de ändå inte blir något. För blir ingen bebis i svampmiljö liksom. Så därför blir de inga fler. Vart väl inte menningen helt enkelt. Då hade de inte bråkat såhär. Haft mycket svamp men aldrig vid äl eller när vi försökt bli gravida. Så får väl inse bara.

Så tack till alla och lycka till <3 Kram

• Horisonten
    Millannn skrev 2017-10-19 13:14:02 följande:

Usch vad tråkigt för dig! Men jag hoppas att allt går bra för er iaf, kanske i framtiden nån gång <3

Tack men kommer inte bli i framtiden heller. Gör vi inte nu blir det inte alls så.
  • Horisonten
    Eps1106 skrev 2017-10-19 13:56:59 följande:

Vad tråkigt och jobbigt det låter :( Har du provat att behandla med tabletter istället för kräm? Flukonazol? Jag blev av med mina problem helt efter en behandling, och har inte fått svamp igen sedan dess (innan hade jag det ofta). Hoppas att det löser sig för dig/er!

Ne har jag inte. De jag ville försöka få ifrån vårdcentralen och ta ihop nu med Pevaryl så jag säkert fick bort den. Men de kunde tydligen inte göra någonting så. Känns bara dumt och försöka och få svamp igen. För då kommer inget ägg kunna befruktas eller fästa så de är kört. Är ju känslig. Med dottern hade jag svamp varannan månad. Men aldrig fått svamp i samband med försöken. Men förra månaden och denna så är nog inte meningen helt enkelt. Blir aldrig gravid igen. Känns inte värt och försöka och så inte bli något utan bara få svamp. Kommer bara bli ledsen och besviken varje gång.
  • Horisonten
    Eps1106 skrev 2017-10-19 14:25:51 följande:

Flukonazol kan man ta utan att samtidigt behandla med Pevaryl. Tycker att det låter konstigt att de inte vill skriva ut det från VC, kanske kan du få recept via någon sjukvårdsapp, typ Kry? Fattar iofs om det känns för jobbigt just nu, men håller tummarna för att det löser sig på något sätt.

Ne haft de förut sp fattar inte heller. Men sköterskan nämnde inget om de och då frågade ju inte jag heller dum nog som man är :( Känns bara tungt nu. Men läste att man kan få svamp pga skav vid typ cykling eller slid sex att de blir för mycket och retligt. Så mannen och jag funderade på om man skulle prova med glidmedel? Men kanske inte bra för PH-värdet. Men vi tänkte mer glid blir mindre friktion och skav. Eller vad tror ni? Isåfall vill jag köpa pre seed skall vara bra pH stod de eller ev sassmer conciv. Pre är dyr men kanske värt de? Vad tycker tror ni? Hjälp!! Letar efter halmstrån och hopp om att slippa svampen
  • Horisonten
    Onewayticket skrev 2017-10-19 15:34:37 följande:

Hoppas det löser sig för dig <3

Tack skall beställa pre-seed nu tänkte vi. Kanske inte retar/skaver på slemhinnorna då. Då är det ju lättare för svamp. Hoppas de kan hjälpa
  • Horisonten
    Queva skrev 2017-10-19 17:59:39 följande:

Men vad tråkigt.. :( varför har han ändrat sig?

Ne han trodde jag behövde och mådde bättre av en paus. Men efter långt samtal och att han verkligen vill ha en 3 och jag också men jag är rädd och orolig. Att hela tiden få svamp och då att våra chanser skall minska pga. Så nu behandlar jag,känns mycket bättre nu ikväll. Kliar inte alls eller bara svagt. Sen skall vi mysa på lördag och varannan dag och hoppas. Beställt pre seed som glidmedel för att skapa mer glid och inte skav. Då de står att skav vid cykling och slidsamlag kan orsak svamp. Så tänkte vi mindre friktion kanske gör de bättre så de inte skaver retar. Hoppas de men kanske bara önska tänk.

Därför jag undrade om någon visste något om pre seed.

Varit en jobbig dag som varit tung och känslosam. Hade hoppats på få tabletter ifrån vårdcentralen också men fick inte. Men får la be om de nästa gång annats om de kommer igen. Tror inte kommer gå denna månaden tyvärr men hopps såklart ändå. Man vill ju såå galet gärna <3
  • Horisonten
    Queva skrev 2017-10-19 19:43:52 följande:

Har ni testat bisolvol (hostmedicin)? Det ska nog jag denna mån.. kanske ska köra på sådant glid också då hag alltid får svid och korniga flytningar. Försöker smörja med goda bakterier.. Min sambo börjar tröttna på mig! Då allt typ handlar om detta nu och humöret blir ju "lite" grinigt... Jag vill helst inte ha barn på vintern heller! :O

Ne aldrig provat det skotskt. Okej ja kanske vore bra. Vi känner att de är värt pengarna om de kan hjälpa oss och underlätta. Ja jag förståe precis. Lite positiv men så rädd och orolig med
  • Horisonten

Hej tjejer :)

Idag mår jag bättre efter långt samtal med mannen igår. Vi skall fortsätta och köra på!! :) Jag har försökt ändra inställning att tar de lite tid så okej. Hoppas de sker innan allra helst årets slut. Att vi får plus i januari. Men inom ett halvår hoppas jag. Jag vet att de kan ta längre tid men jag kan inte tänka längre just nu. Så fortsätta ha sex varannan dag hela cykeln.,så mys 3-4 gånger i veckan tänker vi :) Då borde vi inte missa. Trots svampen så myste vi ju i torsdags och tänkt mysa imorgon också :)

Sen när de gäller svampen så tror vi kanske att jag fick den ännu lättare pga min dunderflrkylnkng att jag blev ännu känsligare för och få de då. Så nu behandlar vi svampen,använda pre seed för mer glid och minska friktion. Och då mindre skav och då förhoppningsvis minska risken för svamp. :) Sen köpt massa nya bomullstrosor som också skall vara bättre. Sen är de bars köra oc hålla tummarna. :)

Får jag svamp igen får vårdcentralen faktiskt hjälpa mig och skriva ut tablett. Så är det bara!! Men detta känns bra just nu. Men jag kommer säkert bli ledsen om de i te går denna månaden eller framöver. Och kommer säkert få dippar men får försöka tänka så här. För både min skull,mannens och våra 2 barn som vi redan har.

Tack för att ni finns <3

Svar på tråden BIM november 2017