• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • xnewyork

Hej! Kul att följas åt... =)

Jag fick mens igår, så nu blir det försök nummer fyra för oss. Ska tillägga att jag har PCO och äter Letrozol. Nästa BIM 4/11. Får hålla tummarna nu.

• tossaliten

Går in i tredje månaden med försök nu. Fick mens för några dagar sedan. Har oregelbunden mens så tycker det är sååå svårt att veta hur man ska göra! 

Hur gör ni som har oregelbundet??

Jag är 38 år och känner mig lite stressad. Har 2 barn sedan tidigare och har alltid haft SUPERLÄTT att bli gravid. Å andra sidan har vi dessa tidigare 2 månader med misslyckade försök, varit superaktiva med sexaktiviteten haha så kan bli bättre på den fronten.

Hur planerar ni? Har ni sex varje dag runt ÄL? Kör ni varannan dag hela månaden? (ni som har oregelbundet först och främst eftersom det är lite lurigare...). Några tips och råd??! Vill sååå gärna bli gravid snart! :) 

Har nu BIM 3/11 eller kanske 4/11 om jag ska ta efter mina 3-4 senaste cykler...

• xnewyork

Tossaliten: vi har haft sex varannan - varje dag under ÄL. Nu tror jag att vi får köra varje dag för att säkra till 100%. Också nyfiken på hur ni andra tänker/gör där? Det är förstås väldigt olika från person till person också hur länge spermierna lever och äggen.

• familjenl

Hoppar in här. Fick mens igår kväll så nu blir det försök nr fem på att få ett tredje barn. Har pcos och tidigare fått hjälp med ägglossning men nu verkar kroppen samarbeta och har egen ägglossning så nu får vi försöka på egen hand.

Så det är både en oro och väntan på att se om det ens blir någon ägglossning och sedan en väntan på bim...

• tjugofemton

Tycker det är skitsvårt att veta hur man ska ligga, men varannandag är väl rätt bra? Min pojkvän har problem nu och kan typ inte komma :/ sjukt stressande för oss båda!

• Anna29

Hej! Jag hoppar in här jag med. Jag är 29 år och min sambo är 35. Vi började försöka få barn sommaren 2016, gravid sept men tyvärr missfall i nov, upptäckt av cysta som jag opererade bort i feb i år och sedan cellförändringar som upptäcktes i maj. Nov till nu har känts som en evighet, men äntligen är vi på banan igen och kan fortsätta våra försök :) 
    Skall ha ägglossning nu någon gång under denna vecka och hoppas så klart på att tant röd inte skall komma i november Glad 

• Millannn

Hej tjejer! Förlåt för dålig uppdatering, har inte varit hemma på hela helgen. Så kul att det kommit in fler!! nu är iaf mensen slut och 19/10 är det äl så nu längtar man till den. Har även fått hem massa gravtester så man har på lager hur är det med alla er? <3

• Jassan123

Hej hoppar in här! Jag och sambon har vart utan skydd i 1,5 år. Vi har precis haft uppehåll med bebisverkstaden i 3 månader då det var jobbigt att varje månad bli ledsen , besviken och känna sig misslyckad. Men nu är det dags att ta nya tag , Ägglossning runt 16-18/10. Nästa Bim är 1/11. :)

• heden89
    Millannn skrev 2017-10-10 10:58:31 följande:

Hej tjejer! Förlåt för dålig uppdatering, har inte varit hemma på hela helgen. Så kul att det kommit in fler!! nu är iaf mensen slut och 19/10 är det äl så nu längtar man till den. Har även fått hem massa gravtester så man har på lager hur är det med alla er? <3

Min mens beräknas sluta på torsdag och ÄL runt 22/10 och längtar också till den. Mitt yngre syskon ska få barn i februari och min mamma påminner mig konstant om detta. Det här blir vårt 6e försök så för mig är det blandade känslor för tillfället. Denna mens var nog största besvikelsen hittills
  • Ellinor98

Hej allihopa!

Jag och min sambo är också i längtan av en liten bebis!

Vi är 19 år så vi är rätt unga.

Fick missfall i augusti och nu är jag livrädd för att de kanske är något fel på mig och att jag kanske helt enkelt inte kan få bli mamma. Har haft som stikningar i mina äggstockar och mycket krämiga flyttningar även yrsel och vissa dagar mått så illa att det känns som att jag ska kräkas men det har jag inte kännt av på 2 dagar nu. Har BIM 16/10 så alltså om 5 dagar och jag är så nervös.. tog test idag vilket såklart visade negativt men har hört om andra som plussat innan BIM men de kanske är inviduellt.

Hoppas mensen inte kommer för oss och att vi kan få våra pluss!!!!!!

Svar på tråden BIM november 2017