Horisonten skrev 2017-10-18 13:25:27 följande:
Ja så jag tänker egentligen och brukar. Men stressad nu. De står bara att man skall kontaktats läkare om ingen förbättring eller de blir värre på 3 dagar från att behandlingen börjat. Och om de inte försvunnit inom 7 dagar. Mm vet inte hur jag skall göra. Så ledsen och orolig just nu :?( Min man säger att jag skall inte tänka så mycket. Utan kommer gå bra. Men svårt då jag haft turen och lyckan och bli direkt gravid alla andra gånger. 2 barn och 2 missfall. Så känns de kämpigt och speciellt nu också när svampen bråkar. Hade mycket svamp när jag var gravid med dottern men inte vid äl. Nu hade jag förra månaden vid äl och så nu. :( men en del säger ju att man skall behandla i 1-2 veckor. Så kommer missa äl då :?(
Men har du vagitorier hemma? Annars kan du pröva tex kry appen för läkarsamtal via videokonferans för bedömning, det har jag gjort och fått recept på bla sömntabletter (ej narkotika klassade), gå till vårdcentral kan ju ta en evighet innan man får en tid, på kry tar de 250:- och man får träffa läkare inom ett par minuter. För svamp medel finns inte utan recept längre eller? Kan ju vara så att du är känslig för din mans späd så miljön förändras och du får svamp av det och då kanske det är bäst att bara ligga kring just äl. Så var det med ett ex till mig, fick uvi direkt om jag knte gick och kissa direkt efter och det vill man ju inte lm man ska fösöka bli gravid.
Jag hade försökt behandla svampen, ta äl stickor och ligga vid positivt test. Jag förstår din stress, jag känner lika. Är på CD 13 och inte ens ett svagt streck på äl stickor än, har dessutom extrem mkt vattniga bruna flytningar (ursäkta infon). Antar att kroppen har mkt att bearbeta efter det den gått igenom. Sist vart jag också gravid direkt (varit gravid två grr), hade sex bara dagen innan äl båda gångerna, tyvärr ingen levande bebis än dock.