• seafree

riktigt ledsen idag

Hej

Jag känner igen känslan! Det går upp och ner som en ENORM berg o dalbana! Jag brukar säga att han var på lyset när han tänkte på mig och mitt öde!
    Har ni genomgått en utredning? Hur länge har ni försökt?
    Du är inte ensam vi är många här på FL som genomgår samma sak! Vi är här för att stötta varandra, skratta och gråta tillsammans! Ger dig en stor styrke kram 8-..-8

• seafree

Diväteoxid: Oj! Det är precis sånt man vill höra när man mår dåligt ! FY f...n ... du kan väl skriva något som kan förklara vad du menar för som det står nu så är det bara rent för jävligt att säga till en person som inget hellre vill än få barn!

• seafree

Kiss from a rose: Skriv av dig här hos oss vi läser och förstår dig! Vi kan bara stödja dig med vår förståelse och styrke kramar..... vi sitter alla på ett eller annant sätt i samma båt så du är inte ensam! 8=..=8 styrke kram till dig från mig!

• seafree

KFAR: Det är som Jenny S säger att man ska tempa, försöka pricka rätt vid ÄL.... men det känns hopplöst ibland när inget fungerar!
    Så ni har aktivt försökt i 6mån! Alltså testat ÄL!?

• seafree

Vad vill du veta... vi kanske kan slå våra kloka skallar ihop och komma på dem tillsammans!

• seafree

Det är bra att försöka med ÄL test ett tag för att få lite mer koll på när man har ÄL! Skriv upp när du har mens, så du vet antal dagar i cykel...det kan hjälpa för att fastställa ÄL! (fast det kanske du redan gör)

• seafree

Det gör det! Jag har varit här på FL i ca 2mån trots att jag och min sambo försökt aktivt i ca 4år! Vi är oförklarligt barnlösa... alltså är det inga fel på oss! Vilket är bra, men vi fick inget svar på den där frågan efter utredningen heller! Men nu så får vi hjälp... jag ska snart äta hormoner och vi är har remiss till IVF!

Genomsnittet för att bli gravid är ca 7mån! Tråkigt att höra, det vill man inte höra... men hoppet är inte ute än!

• seafree

Nej du räknar från första blödningsdagen till nästa gång du får mensen(första dagen) T.ex. Den 17/2 började jag blöda första dagen jag ska ha min mens den 14-15/3 eftersom jag har en cuykel som är 27-28dagar!

• seafree

ÄL-test.... 6 varannan dag eller mer runt ÄL! Tagit tempen för tt kolla temp höjningar....mera 6! Sambon har undvikit heta bad... han har ätit zink... jag har haft kuddar under rumpan m.m.

Vi har gjort det mesta efter konstens regler!

Vad har ni gjort?

• seafree

Zink är en mineral(tror jag) som man kan äta precis som vitaminer... men det hjälpte inte oss!

• seafree

Apoteket... prata med dem där! De kan nog hjäpla dig rätt!

Jag hoppas att det kommer att ta sig för er under de månader det är kvar innan ni kan söka hjälp! Visst är det skönt att inse att man inte är ensam! det tyckte jag när jag fann FL!

• seafree

Det är som att sitta i en berg o dalbana! Upp och ner i humör och känslor!

• seafree

Hur vet du att det är ditt "fel" att ni inte kan bli med barn?
    Det är ingens fel! Det är inte bra att tänka i de termerna för då kommer man in i en ond cirkel! Ni mådte fokusera er mer på lösningar! Om ca 6 mån(eller tidigare privat) så kan ni ta reda på vilka möjligheter ni har att få barn.... inte vem det är fel på! Jag önskar jag kunde ge dig en bamse kram!

/seafree

• seafree

sabia: Usch och fy! Sitter själv och inväntar fröken Röd! Har all möjliga symptom... men hon kommer med bestämda steg den där fröken! Vi kanske kan gråta tillsammans? Vi kan deppa ett par dagar men sen måste jag ta nya tag och jobba på framemot ÄL! Vi lyckas nog snart ska du se vännen! Kram och snyft!

Svar på tråden riktigt ledsen idag