• Polkan

Barnvagn

Hej

Väntar vårt första barn och detta med barnvagn känns som en djungel.

Vad finns det för bra vagn med sitt och liggdel kring 5000kr? Den ska heller inte vara så hög ihopfälld .. då vi har världens minsta bagageutrymme.

Hoppas någon har koll!

Kram

• Svar på tråden Barnvagn
  • Cutiemommy
    Polkan skrev 2017-10-06 21:35:27 följande:

Hej

Väntar vårt första barn och detta med barnvagn känns som en djungel.

Vad finns det för bra vagn med sitt och liggdel kring 5000kr? Den ska heller inte vara så hög ihopfälld .. då vi har världens minsta bagageutrymme.

Hoppas någon har koll!

Kram

Kolla jollyroom! De har liggdel, sittdel och bilstol för 5000 eller mindre :)
  • Anotherone

Jag skulle satsa på ett stabilt och bra märke fast kanske begagnat om jag hade den budgeten . Istället för att hamna med något som känns plastigt och som går sönder efter ett halvår.

Till första barnet köpte vi allt nytt och jag tror att vi lade kanske 9000kr på vagn och tillbehör. Nu med syskonet 11 år senare visste vi mer användningsområden, vad som var viktigt och värt att satsa på och köpte en 2år gammal Emmaljunga för 2500:-

• Bubbel85

Tänker att det beror mycket på hur mycket den ska användas och till vad. Gå mycket promenader i citymiljö eller också på grusvägar? Vi köpte en begagnad Emmaljunga, använd ett år för 5000kr. Min kompis köpte en betydligt billigare vagn ny och som hon svor under mammaledigheten av våra promenader tillsammans. Det är skillnad på en vagn med nypris 15000:- och 5000kr. Men om man inte ska använda den jättemycket är det kanske inte så viktigt. Men om jag hade begränsad budget på 5000kr för en vagn skulle jag utan att tveka kolla begagnat :)

• Wilbo80

Jag hade Britax Smile 2! Älskade den. Har hund så gick mycket både i skog men också i stan(bor i Sthlm och åkte mycket kommunalt.) Gick bra att få in i vår bil som hade minimalt med utrymme även om vi fick trixa lite. . Tycker verkligen vagnen är super! Om ni kan tänka er lite mer än 5000 finns den för 5900 på Jollyroom m sitt och liggdel nu har jag sett.

Nu har jag en donkey (som ny är väldigt dyr) men jag gillade Britax mycket mer faktiskt :)

• Meriall

Fråga i affärer om de har kvar någon av förra årets modell. Mycket billigare och oftast precis samma, bara annan färg.

• Physalis

Om ni inte har jättebråttom så kommer black friday i slutet av november. Då kan ni nog få mycket för pengarna.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Barnvagn