• Anonym (Undrar)

Singelpappor, skulle ni dejta en barnfri kvinna?

Ni pappor som inte är tillsammans med barnets/barnens mamma, skulle ni överväga att dejta en kvinna som inte hade egna barn och inte ville ha? Varför/varför inte?

• Svar på tråden Singelpappor, skulle ni dejta en barnfri kvinna?
  • Anonym (Singelpappa)

Jag är ensam med mina barn och att dejta en singelkvinna utan barn hade varit intressant. Frågan är om en sådan kvinna skulle kunna tänka sig att hoppa in i ett familjeliv med alla barnens kalas, vänner, aktiviter osv. Mycket i ett familjeliv styrs ju av barnen.

• Anonym (??)
    Anonym (Singelpappa) skrev 2017-10-08 11:47:17 följande:

Jag är ensam med mina barn och att dejta en singelkvinna utan barn hade varit intressant. Frågan är om en sådan kvinna skulle kunna tänka sig att hoppa in i ett familjeliv med alla barnens kalas, vänner, aktiviter osv. Mycket i ett familjeliv styrs ju av barnen.

Varför måste hon delta i sådana aktiviteter? Barnen har väl en mamma?
  • Anonym (nä)
    Anonym (??) skrev 2017-10-08 11:48:45 följande:

inte nödvändigtvis va? Alla föräldrar lever inte alternativt att de inte finns i barnens vardag på hund av andra omständigheter.
  • Anonym (nä)
    Anonym (??) skrev 2017-10-08 11:48:45 följande:

Om man är ensamstående på heltid är tiden man har över till en ny partner mycket begränsad och på sikt är det väl helt naturligt att den då deltar i de aktiviteter barnen är på.
  • Anonym ((.))

Träffade en man med två småbarn. och det var en fråga om jag som utan barn vill ha en man med barn tidigare. Nej, oavsett hur mycket intresse jag hade för den här mannen så övervägde jag för- och nackdelar med att vara med en man med barn. Jag valde nej, och fortfarande är svaret nej idag. Ser bara komplikationer. 
  • Anonym (??)
    Anonym (nä) skrev 2017-10-08 11:53:28 följande:

Om man är ensamstående på heltid är tiden man har över till en ny partner mycket begränsad och på sikt är det väl helt naturligt att den då deltar i de aktiviteter barnen är på.

Ok. I så fall är svaret nej. Skulle aldrig dejta en ensamstående pappa på de premisserna.
  • Anonym ((.))
    Anonym (??) skrev 2017-10-08 11:58:46 följande:
    Ok. I så fall är svaret nej. Skulle aldrig dejta en ensamstående pappa på de premisserna.
    Nej precis. 
  • Anonym (Singelmamma)

Jag har 2 döttrar (en på heltid och en varannan vecka) men om jag inte hade barn skulle jag nog inte vilja träffa en singelpappa , iallafall inte om han hade barnet/barnen på heltid. Om man aldrig vill ha barn eller vill ha barn senare så tycker jag att man ska kunna passa på att "njuta" av tiden innan man får barn , när man kan resa mycket osv osv. Dåligt förklarat kanske men försökte.

Men så är alla är olika också.

Nu skulle jag helst vilja träffa en kille som har barn så man kan göra saker tillsammans och så att han förstår att barnen tar nästan all min tid. Och jag förstår om en kille som inte har barn inte skulle vilja träffa en ensamstående tvåbarnsmamma. Skulle iförsej kunna tänka mig att träffa en kille utan barn också men det var lite lättare när jag bara hade ett barn varannan vecka , svårare när man har på heltid.

• Anonym (Deltidspappa)

Ja är det rätt kvinna så är det inga problem.

• Anonym (U)

Du kan inte heller ta för givet att en kvinna med barn ska hoppa in i DITT familjeliv på det sättet.

Hon har sina egna barn att prioritera och ta hand om.

Det verkar som att du är mer ute efter en obetald nanny på heltid än en partner...
Svar på tråden Singelpappor, skulle ni dejta en barnfri kvinna?