• Anonym (Undrar)

Singelpappor, skulle ni dejta en barnfri kvinna?

Ni pappor som inte är tillsammans med barnets/barnens mamma, skulle ni överväga att dejta en kvinna som inte hade egna barn och inte ville ha? Varför/varför inte?

• Svar på tråden Singelpappor, skulle ni dejta en barnfri kvinna?
  • Anonym (Singelpappa)
    Anonym (U) skrev 2017-10-08 13:20:26 följande:

Du kan inte heller ta för givet att en kvinna med barn ska hoppa in i DITT familjeliv på det sättet.

Hon har sina egna barn att prioritera och ta hand om.

Det verkar som att du är mer ute efter en obetald nanny på heltid än en partner...

Nej, jag är inte ute efter någon som tar hand om mina barn. Det jag menar är att TS undrade om en kvinna utan barn. En kvinna med barn tror jag är enklare då de har förståelse för vilken tid barn tar. Jag är inte säker på att en kvinna utan barn kan acceptera den tid en man måste lägga på sina barn (oavsett om han har dem på hel- eller halvtid). Varannan helg tror jag är max en sådan kvinna skulle klara, rent generellt alltså. Finns säkert någon enstaka som tänker annorlunda.
  • PappaAndreas

Ja, om hon kunde acceptera att hon alltid skulle vara nr. 2 i min prioteringslista. Eftersom min dotter alltid kommer komma i första hand.

• Anonym (U)
    Anonym (Singelpappa) skrev 2017-10-08 14:49:53 följande:

Nej, jag är inte ute efter någon som tar hand om mina barn. Det jag menar är att TS undrade om en kvinna utan barn. En kvinna med barn tror jag är enklare då de har förståelse för vilken tid barn tar. Jag är inte säker på att en kvinna utan barn kan acceptera den tid en man måste lägga på sina barn (oavsett om han har dem på hel- eller halvtid). Varannan helg tror jag är max en sådan kvinna skulle klara, rent generellt alltså. Finns säkert någon enstaka som tänker annorlunda.

Absolut. Men det finns sådana män tyvärr som vill dumpa över sina barn på den aktuella kvinnan.

Jag hade en sådan har själv.

Tur att du är inte en av dem. ;)

Jag har missförstått din inlägg.
  • Anonym (2barnspappa)

Hade i tanken absolut kunnat dejta en barnfri kvinna, problemet för mig är att jag inte vill ha fler barn än dom jag har med barnens mor.

Kan ju hända att kvinnan man träffar dyrt och heligt säger att hon inte vill ha barn alls, men tiden går och den tanken kanske tvärvänder, vilket den ofta gör. Helt plötsligt står man där med två val, separera eller faktiskt motvilligt skaffa barn.

Jag skulle aldrig ha några förväntningar angående mina egna barn mer än att kvinnan man träffat ska komma överens med dom ömsesidigt det är A och O att hon förstår att barnen kommer gå före allt annat.

Sen kan jag tänka mig att det kanske blir en hel del att acceptera som i längden kan vara svårt för en som inte har barn. Man har ett ex, man kanske firar barnen ihop, har ett tätt sammarbete och firar vissa högtider.

Skulle en kvinna som inte har barn sen tidigare kunna "stå åt sidan" och faktiskt kanske ibland känna sig bortprioriterad p.g.a det stundtals är mycket med barnen ? Jag tror det finns lika många frågor som svar och att det är väldigt komplext att träffa någon som har barn om man själv inte har det.

Men för att svara på frågan, hade absolut kunnat tänka mig att dejta en barnfri kvinna, så länge man är helt öppen från båda håll vad som förväntas. Har man satt barn till världen får man se till att dom alltid står högst uppe på sin lista tills dom kan ta hand om sig själva.

• Anonym (Singelfarsa)

Gärna en barnlös snygg ung kvinna för min del, de facto föredrar jag det eftersom ensamstående mammor oftast har väldigt ouppfostrade barn i släptåg.

Men däremot skulle jag gärna vilja ha nya barn med min nya partner, barn jag uppfostrar enligt mitt huvud till väldigt fina och gulliga barn. Jag hatar nämligen bråkiga skitungar och skulle mina barn bli skitungar skulle jag varken älskat dem eller orkat med dem. Därför är det viktigt med uppfostran för mina barns skull, inte bara för min egen.

Jag hade gärna tagit lejonparten av vaknätter, vab, ja allt bebiseri helt enkelt, jag är van vid det och bra på det och älskar de små gynnarna. Men det hade fått vara en ödmjuk snäll och förstående kvinna. Sådan och ung och snygg - ja det är nästan omöjligt finna i Sverige, dessutom skulle hon vara attraherad av mig som närmar mig 40 ja, det är som att vinna lotto.

• Anonym (??)
    Anonym (Singelfarsa) skrev 2017-10-08 18:58:17 följande:
    Gärna en barnlös snygg ung kvinna för min del, de facto föredrar jag det eftersom ensamstående mammor oftast har väldigt ouppfostrade barn i släptåg. Men däremot skulle jag gärna vilja ha nya barn med min nya partner, barn jag uppfostrar enligt mitt huvud till väldigt fina och gulliga barn. Jag hatar nämligen bråkiga skitungar och skulle mina barn bli skitungar skulle jag varken älskat dem eller orkat med dem. Därför är det viktigt med uppfostran för mina barns skull, inte bara för min egen. Jag hade gärna tagit lejonparten av vaknätter, vab, ja allt bebiseri helt enkelt, jag är van vid det och bra på det och älskar de små gynnarna. Men det hade fått vara en ödmjuk snäll och förstående kvinna. Sådan och ung och snygg - ja det är nästan omöjligt finna i Sverige, dessutom skulle hon vara attraherad av mig som närmar mig 40 ja, det är som att vinna lotto.

Med den inställningen blir det varken partner eller barn för din del. Jag talar för alla kvinnor när jag säger att självgodhet och frånvaro av självinsikt är extremt oattraktivt. Förbered dig på ett ensamt liv.
  • Tara Xein

Gärna en barnlös snygg ung kvinna för min del, de facto föredrar jag det eftersom ensamstående mammor oftast har väldigt ouppfostrade barn i släptåg.

Men däremot skulle jag gärna vilja ha nya barn med min nya partner, barn jag uppfostrar enligt mitt huvud till väldigt fina och gulliga barn. Jag hatar nämligen bråkiga skitungar och skulle mina barn bli skitungar skulle jag varken älskat dem eller orkat med dem. Därför är det viktigt med uppfostran för mina barns skull, inte bara för min egen.

Jag hade gärna tagit lejonparten av vaknätter, vab, ja allt bebiseri helt enkelt, jag är van vid det och bra på det och älskar de små gynnarna. Men det hade fått vara en ödmjuk snäll och förstående kvinna. Sådan och ung och snygg - ja det är nästan omöjligt finna i Sverige, dessutom skulle hon vara attraherad av mig som närmar mig 40 ja, det är som att vinna lotto.

Fast nu gällde frågan inte kvinnor som inte fått barn än, utan kvinnor som väljer bort barn dvs inte vill ha egna.
  • Anonym (Deltidspappa)
    Tara Xein skrev 2017-10-08 21:22:39 följande:

Fast nu gällde frågan inte kvinnor som inte fått barn än, utan kvinnor som väljer bort barn dvs inte vill ha egna.

Funkar bra det oxå förutsatt att kemin finns.
  • Anonym (Omvänt)

Nu är jag kvinna med barn (vv) men jag har varit ihop fem år med en man som valt bort barn och det funkar bra. Iom att vi inte lever "standardliv" där man flyttar ihop och skaffar egna ungar har vi pratat massor om hur vi vill ha det och landat i en lösning som funkar för alla. Vi bor inte ihop, men vi ses dock ofta med barnen. Han är inte en bonuspappa för dem men en omtyckt och viktig person i deras liv. Vi semestrar ihop en del, jag gör även egna saker med barnen. Och han förstår mina prioriteringar, att barnen måste gå först när så behövs, och han ger mig egentid om det varit en särskilt körig barnvecka och jag behöver det. Han har själv ett stort ansvar för sina föräldrar som båda är skröpliga så där försöker jag stötta eller ge utrymme beroende på vad som behövs. Sen ses vi så klart så mycket vi kan utan barnen också.

Det är en del pusslande men jag tycker att det funkar bra. Bättre än för många som man läser om som vill ha stora bonusfamiljen efter tre måmaders dejtande...

• Anonym (Singelmamma)
    Anonym (??) skrev 2017-10-08 19:05:14 följande:

Med den inställningen blir det varken partner eller barn för din del. Jag talar för alla kvinnor när jag säger att självgodhet och frånvaro av självinsikt är extremt oattraktivt. Förbered dig på ett ensamt liv.

Håller med. Troll eller så är inte allt riktigt som det ska. Skulle inte älska sina barn om de var "bråkiga skitungar"? . Man älskar väl sina barn även om de är jobbiga. Tror inte nån vill ha barn med nån som har den inställningen.

Och varför skulle ensamstående mammor ha ouppfostrade barn?
  • Anonym (Lejonmamman)

Jag hade gärna träffat en ung och snygg man. Gärna foglig och lydig, jag är lite trött på oregerliga män. Naturligtvis vältränad. Så kunde vi få ett nytt litet kärleksbarn. Själv är jag rätt så trött på vaken nätter och små barn, så det hade han ju gärna fått sköta.

Jag hatar bråkiga och odrägliga 40 åriga män, så ser fram emot en blid ung snygging som jag kan forma som jag vill. Själv börjar man ju få lite celluliter och mage, men lite strama muskler och en liten tight rumpa är ju aldrig fel att sätta tänderna i.
  • Anonym (Singelfarsa)
    Anonym (??) skrev 2017-10-08 19:05:14 följande:

Du också, förbered dig för ett liv i lidande. Jag talar för alla män.
  • Anonym (??)
    Anonym (Singelfarsa) skrev 2017-10-09 15:40:38 följande:

Du också, förbered dig för ett liv i lidande. Jag talar för alla män.

Hmmm, det blir svårt då jag har en megasnygg, ödmjuk och generös man. Bra, välbetalt jobb och väluppfostrade barn har jag också
  • Anonym (l))
    Anonym (U) skrev 2017-10-08 13:20:26 följande:
    Du kan inte heller ta för givet att en kvinna med barn ska hoppa in i DITT familjeliv på det sättet.

Hon har sina egna barn att prioritera och ta hand om.

Det verkar som att du är mer ute efter en obetald nanny på heltid än en partner...
    Hur kan en singelkvinna utan barn ha egna barn att ta hand om?
  • Anonym (J)

Jag är visserligen kvinna men separerad med barn. När jag började dejta igen efter separationen var drömmen att hitta en man som inte hade eller ville ha egna barn. Hittade tillslut någon som inte visste om han skulle vilja ha barn längre fram men aldrig hade känt någon längtan eller intresse. Aldrig "NÄR jag får barn" liksom. Jag ställde dock in mig på att han kunde ändra sig vilket han efter några år också gjorde även om han fortfarande säger att han kan tänka sig att hoppa över barn om jag absolut inte vill.

Men för att komma till saken så ser jag ingen anledning till att män inte skulle kunna tänka lika. Att det mest vore skönt att få in enbart en vuxen i familjen utan att det medför ännu fler barn.

Svar på tråden Singelpappor, skulle ni dejta en barnfri kvinna?