• Anonym (??)

Singelpappor, skulle ni dejta en barnfri kvinna?

Anonym (Singelpappa) skrev 2017-10-08 11:47:17 följande:

Jag är ensam med mina barn och att dejta en singelkvinna utan barn hade varit intressant. Frågan är om en sådan kvinna skulle kunna tänka sig att hoppa in i ett familjeliv med alla barnens kalas, vänner, aktiviter osv. Mycket i ett familjeliv styrs ju av barnen.

Varför måste hon delta i sådana aktiviteter? Barnen har väl en mamma?
  • Anonym (??)
    Anonym (nä) skrev 2017-10-08 11:53:28 följande:

Om man är ensamstående på heltid är tiden man har över till en ny partner mycket begränsad och på sikt är det väl helt naturligt att den då deltar i de aktiviteter barnen är på.

Ok. I så fall är svaret nej. Skulle aldrig dejta en ensamstående pappa på de premisserna.
  • Anonym (??)
    Anonym (Singelfarsa) skrev 2017-10-08 18:58:17 följande:
    Gärna en barnlös snygg ung kvinna för min del, de facto föredrar jag det eftersom ensamstående mammor oftast har väldigt ouppfostrade barn i släptåg. Men däremot skulle jag gärna vilja ha nya barn med min nya partner, barn jag uppfostrar enligt mitt huvud till väldigt fina och gulliga barn. Jag hatar nämligen bråkiga skitungar och skulle mina barn bli skitungar skulle jag varken älskat dem eller orkat med dem. Därför är det viktigt med uppfostran för mina barns skull, inte bara för min egen. Jag hade gärna tagit lejonparten av vaknätter, vab, ja allt bebiseri helt enkelt, jag är van vid det och bra på det och älskar de små gynnarna. Men det hade fått vara en ödmjuk snäll och förstående kvinna. Sådan och ung och snygg - ja det är nästan omöjligt finna i Sverige, dessutom skulle hon vara attraherad av mig som närmar mig 40 ja, det är som att vinna lotto.

Med den inställningen blir det varken partner eller barn för din del. Jag talar för alla kvinnor när jag säger att självgodhet och frånvaro av självinsikt är extremt oattraktivt. Förbered dig på ett ensamt liv.
  • Anonym (??)
    Anonym (Singelfarsa) skrev 2017-10-09 15:40:38 följande:

Du också, förbered dig för ett liv i lidande. Jag talar för alla män.

Hmmm, det blir svårt då jag har en megasnygg, ödmjuk och generös man. Bra, välbetalt jobb och väluppfostrade barn har jag också
Svar på tråden Singelpappor, skulle ni dejta en barnfri kvinna?