Inlägg från: Anonym (2barnspappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2barnspappa)

Singelpappor, skulle ni dejta en barnfri kvinna?

Hade i tanken absolut kunnat dejta en barnfri kvinna, problemet för mig är att jag inte vill ha fler barn än dom jag har med barnens mor.

Kan ju hända att kvinnan man träffar dyrt och heligt säger att hon inte vill ha barn alls, men tiden går och den tanken kanske tvärvänder, vilket den ofta gör. Helt plötsligt står man där med två val, separera eller faktiskt motvilligt skaffa barn.

Jag skulle aldrig ha några förväntningar angående mina egna barn mer än att kvinnan man träffat ska komma överens med dom ömsesidigt det är A och O att hon förstår att barnen kommer gå före allt annat.

Sen kan jag tänka mig att det kanske blir en hel del att acceptera som i längden kan vara svårt för en som inte har barn. Man har ett ex, man kanske firar barnen ihop, har ett tätt sammarbete och firar vissa högtider.

Skulle en kvinna som inte har barn sen tidigare kunna "stå åt sidan" och faktiskt kanske ibland känna sig bortprioriterad p.g.a det stundtals är mycket med barnen ? Jag tror det finns lika många frågor som svar och att det är väldigt komplext att träffa någon som har barn om man själv inte har det.

Men för att svara på frågan, hade absolut kunnat tänka mig att dejta en barnfri kvinna, så länge man är helt öppen från båda håll vad som förväntas. Har man satt barn till världen får man se till att dom alltid står högst uppe på sin lista tills dom kan ta hand om sig själva.

Svar på tråden Singelpappor, skulle ni dejta en barnfri kvinna?