Anonym (Badanka) skrev 2017-10-11 16:25:34 följande:
Vardagen haltar väl framåt. Jobbet är säsongsbetonat med mycket fria arbetstider vilket ger stora möjligheter att "rymma undan", nån mat om dan stoppas in även om det inte blir tre mål mat så nåt äts det. Hus o barn, (inte mina barn) phu, ja, utåt sett ser det ut som det funkar men jag tycker väl att det funkar så där. Jag ser många enkla lösningar på vardag men de får tragla på. Ingen som går ut utan kläder el får näringsbrist iaf.... Stämmer lite det som stod ovan, jag ska gärna finnas där men inte ställa frågor el ställa krav, men ibland ska jag visst hålla mig undan men bara en stund. Vissa dagar har det väntats i timmar på att jag ska va klar med mina göromål, vissa dar kommer jag sent o hör bara, jaha, där va du. Hmm, inte lätt som anhörig...
Kan du prata med barnens andra förälder så att barnen bor mer där, eller ännu hellre be din sambo göra det? Det låter inte optimalt för barnen. Klarar du att sätta gräns för ditt egna ansvar eller upplever du att din partner skjuter över ansvar på dig? Var uppmärksam så du inte sliter ut dig i detta. Lättare hänt än man tror.
Sen undrar jag om det ändå inte finns någon du kan prata med. Din sambo kanske har en historik du inte känner till? Om det absolut inte går att prata med någon av din sambos vänner så ordna minst så att du får en ssmtslskontakt. Bra att kunna bolla tankar.