• Dreambabydream

    Flyttas fram och tillbaka på tidiga VUL, oro.

    Hej

    Jag är gravid och redan gjort 3 vul på grund av tidigare upprepade missfall (3st) samt blödning nu den 8/10.

    Sista mens var 17/7. Har oregelbundna cykler men borde räkna från ca 21/7 vilket innebär jag skulle vara i 11-3 idag.
    Gjort 3 VUL

    12/9 - mätte 6mm ca 6-+2 (alltså 9 dagar för litet för mina beräkningar)
    19/9 . mätte 18,7mm, 8+4 ( alltså växt på sig 9 dagar på 1 vecka, stämmer enligt mina beräkningar)
    9/10, vet ej mått men dem sa 10 +5 (nu minskat 5 dagar på 3 veckor)

    Varje ultraljud har fostret sett ut som det ska enligt sin vecka. Ultraljud 9/10 så slog hjärtat som det skulle och fostret rörde på sig, dem sa att jag inte skulle oroa mig. Att dem kan ha mätt fel 19/9 samt att det är svårt mäta då fostret rör på sig nu den 9/10. Men är såklart jätteorolig. VUL 1 och 3 gjorde jag på sjukhuset samt Vul 2 där jag gjort min missfallsutredning.

    Någon som varit med om liknande? Har det gått bra? Behöver bli lugnad. Känns som jag skall gå sönder av oro, även fast dem säger det inte är någon fara. Rädd dem bara säger så för att lugna. Någon som har egen erfarenhet snälla hjälp!

  • Svar på tråden Flyttas fram och tillbaka på tidiga VUL, oro.
  • Charlieellerså

    Nu är det kanske inte exakt samma men när de gjorde vul på mig v 5+6 var de osäkra på om de ens var något foster där. Två läkare kollade. Jag visste på ett ungefär hur långt gången jag var och så borde de sett mer sa de. Även kopplat till den höga hcg-halt jag hade. En vecka senare såg de ett 8 mm långt foster med hjärtslag. Några dagar mindre gången men ändå ganska enligt veckan ( 6+6 ) . De sa också att det är jättesvårt att mäta dessa pyttesmå så det blir exakt rätt. Hoppas denna graviditet går bra för dig. Lycka till.

  • Krusbärskompott

    Det är väldigt osäkra dateringar I början, det kan vara svårt att få till det m nån millimeter hit eller dit.

    Jag gjorde VUL i v8+0 enl SM, daterades till 8+6

    Nytt VUL i samband m NIPT, i 10+3 enl SM, daterades till 10+1.

    KUB i 12+2, daterades till 12+4

    RUL i 18+3 enl SM och daterades då slutligen till 18+2.

    Så mkt hattande, ffa I början, o det är vanligt att det blir så!

    Stor kram o lycka till!

  • Normark

    Hej! 


    Visst är det en jobbig oro! Jag önskar att jag ens gick med på tidigt VUL, det förstörde de 12 första veckorna för mig. De sa att jag var i vecka 5, jag visste när jag hade haft sex och att jag omöjligt kunde vara i något annat än vecka 7. Och mycket riktigt fick jag rätt på RUL senare. 

    Nu i vecka 32 :) 

  • Estor

    En mm fel på mätningen kan göra mycket fel i dateringen när de är så små.. slappna av i njut :)

  • Dreambabydream

    Tack för era svar!

    Skall försöka ta det lugnt men svårt efter att ha haft 3 missfall i rad. :( Men hoppas det är vår tur nu. 
    Tänker att läkare borde kanske bokat in mig på uppföljning om hon ansett det vore någon påtaglig riks pga detta. Samt verkar vara många som varit med om felmätningar. 

Svar på tråden Flyttas fram och tillbaka på tidiga VUL, oro.