Inlägg från: Mamma123456 |Visa alla inlägg
  • Mamma123456

HJÄLP 5 VECKORS BEBIS FÅTT HONUNG I SIG??

Hej. Det är så att min man stannade hemma med vår 5 veckors bebis idag och jag skulle ut på ett ärende. Han doppade nappen lite i honung en gång och gav vår son, han visste inte att detta var farligt för barnet eftersom detta är normalt i hans kultur att barnet får honung.. Det var bara en liten dopp bebisen fick men tror ni att det kan utvecklas till botulism? Jag är livrädd och väntar bara på symptom. Har läst att det till och med kan ta upp till 30 dagar innan symptomen visar sig ska jag verkligen ha det så här i en månad om inget visar sig tidigare? Jag kommer ju att dö av oro... Vet ni någon som har haft spädbarnsbotulism isåfall hur gick det för barnet? Hur lång tid tog det innan symptomen kom? Snälla hjälp jag är så orolig att jag springer på toaletten hela tiden .. Ringde till 1177 men dom ber ringa senare eftersom telefonkön är så lång nu. Jag vill inte ha några onödiga komentarer eftersom jag redan mår tillräckligt dålig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-09 20:44

• Svar på tråden HJÄLP 5 VECKORS BEBIS FÅTT HONUNG I SIG??
  • Mamma123456

Mittprick Du skriver bara för att provocera .. Jag skiter i din åsikt om vem som doppar en napp i något. jag frågade inte om vem som gör saker utan jag är en väldigt orolig mamma som ville ha lite tips och normala åsikter både från 1177 och normala människor . Nej det skädde inte flera gånger bara en gång en liten dopp , men tillräckligt mycket för att han skulle känna smaken av sött. 1177 är verkligen överbelastad ikväll kommer inte fram än och hinner inte prova ringa hela tiden eftersom min bebis gråter väldigt mycket ikväll så jag måste bära runt honom.. Synd att det inte står på deras hemsida om det har något att göra vilken mängd man ger eller om det ger lika effekt vid bara lite och en större mängd. Ja det är ganska vanligt i deras kultur men oftast så har dom egen honung den kanske är mindre riskfri än köpt denna honungen som bebisen fick var dessutom inte svensk utan någon importerad vet ej varifrån då den biten av lappen är bort riven i samband med öppningen. Jag hoppas verkligen inget händer är väldigt orolig av mig själv och detta gjorde inte saken bättre alls .. Hade nog varit bättre för mig om mannen inte så något om detta , då hade jag inte vetat iallafall och skippat oroa mig i en månad framöver ..

• Mamma123456

Panduro , hur vet du att risken är minimal? Vill bara veta är nyfiken samtidigt väldigt rädd det är därför jag bara undrar.

• Mamma123456

Haskel, detta du skrev peppade mig lite ! Jag vet att det bara är att vänta och se vad som kommer ske med bebisen men detta du skrev peppade mig lite , tack för det !

• Mamma123456

Elyse , ja han åkte till jobbet för han tyckte inte alls att det var något farligt eftersom han och hela hans omgivning fick honung när dom var små så han tycker att jag överdriver i onödan men jag har sagt att han aldrig mera får ge och det accepterade han..

• Mamma123456

Harvester, hoppas det blir så som du säger att inget kommer hända min lilla prins jag älskar han över hela mitt hjärta och är livrädd för att något ska hända honom.. Jag ber till Gud att allt blir ok med honom jag hade blivit världens lyckligaste då.. Titta vad jag hittade ... Hoppas min son klarar sig www.aftonbladet.se/nyheter/article10308220.ab

• Mamma123456

Nej jag är inte så orolig för bebisens gråt för han har varit såhär nästan hela tiden då han har kolik.. Jag har inte sätt några symptom än men det kan ta upp till en månad innan symptom visar sig.. Hemskt att bära på sådan oro så länge , har knappt sovit i natt.. Ska till BVC idag på vanlig kontroll ska fråga dom då.. Men känns riktigt dumt och pinsamt att säga att han fick en skvätt honung när han bara är 5 veckor gammal

• Mamma123456

Kiksan, jag har varit där inne och läst men jag förstår inte vem det är som skriver denna information egentligen en vanlig person eller en utbildad? Har varit på BVC idag och träffat läkare hon såg inte orolig ut över detta men det hjälpte ju inte oroliga mig förstås ..

• Mamma123456

Hanna Nilsson , nej jag ammar tyvärr inte då det har varit riktigt strul med blodiga bröstvårtor och så .. Jag har också läst detta att det ska vara minde risk med svensk honung men nu var denna honung köpt i en svensk affär men själva honungen kommer inte från Sverige så jag är ännu mera stressad för det här, dels för att honungen är ej svensk och samt för att jag inte ammar utan bara ger ersättning

• Mamma123456

Alla ni som komenterar att socker är dåligt och SI och så ja det vet väl vi alla

Men tänk er en liten 5 veckors bebis som bara skriker och skriker vad man än gör och den är röd som en tomatpuré ansiktet då är jag nästan helt säker på att man gör vad som helst för att få barnet att bli lungt . Att sonen fick honung var inte alls bra och jag mår själv jätte dåligt över detta har dödtsångest snart men

Mannen visste ju inte att detta inte fick ges till barn.. Men att komenterar att man är dålig för att man ger något sött är väldigt dumt om man själv inte varit i en sits där ditt barn skriker hela tiden vad du än gör och då Gunnar och vaggar helt hjälplös usch den känslan är inte trevlig på något sätt kan jag bara säga

Svar på tråden HJÄLP 5 VECKORS BEBIS FÅTT HONUNG I SIG??