• Bjoer

Min fru vill inte längre

Nu är Erik här ovan lite hård men i stort tror jag han har rätt. Du verkar ha blivit lite för mesig och ställer inte krav. Du försöker smöra dig till hennes kärlek och det kommer aldrig fungera. Du behöver skaffa dig lite integritet, ställa krav och vissa att du har åsikter och står för dem. Ställ henne mot väggen om det. Antingen så pratar ni om det och försöker lösa det, eller så får hon börja se sig om efter annat boende. För ni kan inte fortsätta som ni gör.

Om du inte vågar riskera något så kommer du heller aldrig få något. I det här fallet kommer du aldrig få ett riktigt förhållande igen om du inte vågar riskera en skärva till förhållande ni har nu.

• Bjoer

En infallsvinkel kan ju också vara att inte be henne säga vad som är problemet utan att berätta hur du känner när du hela tiden blir ratad och inte får kärlek i förhållandet. Om hon förstår din sida och dina känslor inför det hela kommer det inte verka som du bara tjatar på henne och är dryg, utan att det faktiskt är ett problem och att hon sårar dig när hon inte visar något och heller inte vill försöka ta tag i problemen.

Svar på tråden Min fru vill inte längre