• PSDrömmaren

Min fru vill inte längre

Jag älskar min fru otroligt mycket och vi har varit tillsammans sedan 2008, vi har 2 barn som är 3 och 5 år. Jag lämnar och hämtar på dagis då mina arbetsförhållande tillåter det, handlar all mat och lagar mat 7 dagar i veckan. Dessutom har jag byggt ut huset själv då vi har behövt mer utrymme. Prioriterar familjen som nr 1.
    Jag har efter alla år samma åtrå för min fru och om jag kunde skulle vi ha sex varje dag, det hade vi det första åren och vi båda hade inställningen att det är viktigt med intimitet. Är som person väldigt fysisk av mig och går jag förbi min fru så för jag gärna min hand över hennes rygg för att visa att jag är där och små kyssar på nacken.
    Min fru har tidigare sagt att hon älskar när jag gör det. När vi har gott och lagt oss tidigare så har vi alltid legat och kramats, men under sista åren har hon börjat sätta på sig dubbla tröjor och långbyxor trots att det är varmt i rummet. Vill tillägga att hon har inte gått upp i vikt utan har samma kroppsform som när vi träffades. För c:a 2 år sedan så började min fru ta avstånd från mig, sexet avtog och till dagens datum för 2017 så har vi haft sex 2 gånger och dessa gånger så har jag nästan fått tjata mig till det och hon ligger på rygg och tittar bort.
    När vi är klara så lägger hon sig längst ut på kanten på sängen och sover eller börjar knappa på telefonen. Jag har försökt att prata med henne om detta men hon vill inte prata om det. Vet inte hur eller vad jag ska göra.
    Börjar bli rädd för att hon tröttnat på mig. Har fram till nu visat att jag är intresserad av att kyssas, röras och vara intim med henne. Köpt presenter och masserar ofta hennes fötter och rygg. Hon vill under inga omständigheter att jag rör hennes bröst, eller några intima delar. Har försökt prata med henne men hon vill inte prata om detta.
    Detta har på gott i 2 år och jag är desperat av närhet. känner mig inte älskad. Har nu slutat att ens försöka vara intim med min fru. Behöver tips och råd om vad jag kan göra.
    Har vid flera gånger vilja prata med henne om detta utan att anklaga henne utan vill bara komma fram till en bra lösning.
    Dock är hon inte intresserad eller vill prata om det.

Vad ska jag göra. Älskar henne så.

• Svar på tråden Min fru vill inte längre
  • Anonym (Erik)

Dumpa , hon gillar inte dig, du har blivit en mes

Säg ifrån och ställ krav om hon inte ställer upp på det så är det bara att dumpa

• Äntligen18
    PSDrömmaren skrev 2017-10-10 12:19:03 följande:

Jag älskar min fru otroligt mycket och vi har varit tillsammans sedan 2008, vi har 2 barn som är 3 och 5 år. Jag lämnar och hämtar på dagis då mina arbetsförhållande tillåter det, handlar all mat och lagar mat 7 dagar i veckan. Dessutom har jag byggt ut huset själv då vi har behövt mer utrymme. Prioriterar familjen som nr 1.

Jag har efter alla år samma åtrå för min fru och om jag kunde skulle vi ha sex varje dag, det hade vi det första åren och vi båda hade inställningen att det är viktigt med intimitet. Är som person väldigt fysisk av mig och går jag förbi min fru så för jag gärna min hand över hennes rygg för att visa att jag är där och små kyssar på nacken.

Min fru har tidigare sagt att hon älskar när jag gör det. När vi har gott och lagt oss tidigare så har vi alltid legat och kramats, men under sista åren har hon börjat sätta på sig dubbla tröjor och långbyxor trots att det är varmt i rummet. Vill tillägga att hon har inte gått upp i vikt utan har samma kroppsform som när vi träffades. För c:a 2 år sedan så började min fru ta avstånd från mig, sexet avtog och till dagens datum för 2017 så har vi haft sex 2 gånger och dessa gånger så har jag nästan fått tjata mig till det och hon ligger på rygg och tittar bort.

När vi är klara så lägger hon sig längst ut på kanten på sängen och sover eller börjar knappa på telefonen. Jag har försökt att prata med henne om detta men hon vill inte prata om det. Vet inte hur eller vad jag ska göra.

Börjar bli rädd för att hon tröttnat på mig. Har fram till nu visat att jag är intresserad av att kyssas, röras och vara intim med henne. Köpt presenter och masserar ofta hennes fötter och rygg. Hon vill under inga omständigheter att jag rör hennes bröst, eller några intima delar. Har försökt prata med henne men hon vill inte prata om detta.

Detta har på gott i 2 år och jag är desperat av närhet. känner mig inte älskad. Har nu slutat att ens försöka vara intim med min fru. Behöver tips och råd om vad jag kan göra.

Har vid flera gånger vilja prata med henne om detta utan att anklaga henne utan vill bara komma fram till en bra lösning.

Dock är hon inte intresserad eller vill prata om det.

Vad ska jag göra. Älskar henne så.

Berätta till henne. Hon kanske träffar någon annan bakom ryggen!

Om du berättar hur du känner, så kommer hon förstå.

Annars måste du fråga henne om du får träffa någon annan.
  • Anonym (Klubbmedlem)

Välkommen till klubben. Jag har varit medlem i ca 8 år (av 17 tillsammans) med bra och dåliga perioder, men aldrig som det var före det.

Något måste ju ha hänt som tog lusten ur henne. Hon kanske inte vet det själv och känner sig obekväm med att ens tänka på det.

Försök att prata med henne om hur hon känner sig i relationen utan att gå i närheten av att prata om sex.
    Börja allmänt och koncentrera dig på hur hon känner det.

Sen är det ju aldrig fel att föreslå att resa bort någon helg utan barnen utan några speciella planer. Ge henne utrymme att själv ta upp saker. Det låter ju inte som om hon är på en bra plats mentalt heller.

Blir det alltför tungt eller svårt att prata så finns ju alltid familjerådgivning att ta till. Men det kräver att båda erkänner att det finns problem man inte kan lösa själva.

• Ben66

Hände det något speciellt när hon födde ert andra barn?

• Bjoer

Nu är Erik här ovan lite hård men i stort tror jag han har rätt. Du verkar ha blivit lite för mesig och ställer inte krav. Du försöker smöra dig till hennes kärlek och det kommer aldrig fungera. Du behöver skaffa dig lite integritet, ställa krav och vissa att du har åsikter och står för dem. Ställ henne mot väggen om det. Antingen så pratar ni om det och försöker lösa det, eller så får hon börja se sig om efter annat boende. För ni kan inte fortsätta som ni gör.

Om du inte vågar riskera något så kommer du heller aldrig få något. I det här fallet kommer du aldrig få ett riktigt förhållande igen om du inte vågar riskera en skärva till förhållande ni har nu.

• Anonym (snackis)

Hade hon tänkt härda ut tills barnen flyttar ut? Herregud, prata med varandra! På riktigt.

• Anonym (Medlem8)

Hon kanske blivit utsatt för något? Våldtäkt eller försök till det.

Hon kanske är djupt deprimerad?

Finns det någon hon kan vända sig till förutom dig? Någon väninna?

• PSDrömmaren

Tack för alla tips.
    Har också funderat på om hon träffat någon annan, tanken har ju förstås slagit mig.
    Vet att hon pratat med en av sina kompisar om detta och har funderat på att kontakt den vännen som även jag känner ganska bra.
    Jag kan hålla med om att jag är lite för mesig och det är något jag måste ta tag i.

Har som jag skrivit tidigare försökt prata om det med henne om att hon inte vill vara intim längre. Men hon är inte intresserad av att prata om det.

Hon har tidigare blivit våldtagen och det hände när vi precis hade träffats. Det har vi pratat om och hjälp henne med den biten så gott jag kunnat. Det va för c:a 10 år sedan. 

Har alltid försökt göra livet lätt för henne och våra barn och vill fortsätta med det.

• Anonym (Mamma mu)
    PSDrömmaren skrev 2017-10-10 13:23:21 följande:

Tack för alla tips.
    Har också funderat på om hon träffat någon annan, tanken har ju förstås slagit mig.
    Vet att hon pratat med en av sina kompisar om detta och har funderat på att kontakt den vännen som även jag känner ganska bra.
    Jag kan hålla med om att jag är lite för mesig och det är något jag måste ta tag i.

Har som jag skrivit tidigare försökt prata om det med henne om att hon inte vill vara intim längre. Men hon är inte intresserad av att prata om det.

Hon har tidigare blivit våldtagen och det hände när vi precis hade träffats. Det har vi pratat om och hjälp henne med den biten så gott jag kunnat. Det va för c:a 10 år sedan. 

Har alltid försökt göra livet lätt för henne och våra barn och vill fortsätta med det.

Jag tycker inte att du låter som en mes,tvärtom som en väldigt sympatisk,trevlig och kärleksfull man som vill det bästa gör sina kära. Men,något har ju hänt då din fru har vänt dig ryggen och inte vill öppna sig för dig. Och vad svårt när hon inte vill prata/berätta om vad som har hänt! Kan hon ha fått förlossningsdepression utan att ni båda har tänkt på det? Svårt det här kan jag tro,man är ju ingen tankeläsare...Kan du prata med hennes föräldrar eller syskon ( ifall hon har några) och fråga dem ifall de har märkt någon förändring hos din fru,att du är orolig? Hon måste ju förstå att SÅHÄR kan ni ju inte ha det och du behöver få veta hur du/ni ska ta itu med detta. Ni har ju två små barn att tänka på. Kram
  • Anonym (Relation)

Säg att du vill prata om det och säg att om hon inte ens vill det så kan ni gå isär på en gång.
    Det borde ju bryta dödläget iaf.
    Gå inte runt och fråga andra om henne!

Svar på tråden Min fru vill inte längre