Inlägg från: Anonym (Mamma mu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma mu)

Min fru vill inte längre

PSDrömmaren skrev 2017-10-10 13:23:21 följande:

Tack för alla tips.
    Har också funderat på om hon träffat någon annan, tanken har ju förstås slagit mig.
    Vet att hon pratat med en av sina kompisar om detta och har funderat på att kontakt den vännen som även jag känner ganska bra.
    Jag kan hålla med om att jag är lite för mesig och det är något jag måste ta tag i.

Har som jag skrivit tidigare försökt prata om det med henne om att hon inte vill vara intim längre. Men hon är inte intresserad av att prata om det.

Hon har tidigare blivit våldtagen och det hände när vi precis hade träffats. Det har vi pratat om och hjälp henne med den biten så gott jag kunnat. Det va för c:a 10 år sedan. 

Har alltid försökt göra livet lätt för henne och våra barn och vill fortsätta med det.

Jag tycker inte att du låter som en mes,tvärtom som en väldigt sympatisk,trevlig och kärleksfull man som vill det bästa gör sina kära. Men,något har ju hänt då din fru har vänt dig ryggen och inte vill öppna sig för dig. Och vad svårt när hon inte vill prata/berätta om vad som har hänt! Kan hon ha fått förlossningsdepression utan att ni båda har tänkt på det? Svårt det här kan jag tro,man är ju ingen tankeläsare...Kan du prata med hennes föräldrar eller syskon ( ifall hon har några) och fråga dem ifall de har märkt någon förändring hos din fru,att du är orolig? Hon måste ju förstå att SÅHÄR kan ni ju inte ha det och du behöver få veta hur du/ni ska ta itu med detta. Ni har ju två små barn att tänka på. Kram
Svar på tråden Min fru vill inte längre