• MR Human

Min fru vill inte längre

PSDrömmaren skrev 2017-10-10 13:23:21 följande:

Tack för alla tips.
    Har också funderat på om hon träffat någon annan, tanken har ju förstås slagit mig.
    Vet att hon pratat med en av sina kompisar om detta och har funderat på att kontakt den vännen som även jag känner ganska bra.
    Jag kan hålla med om att jag är lite för mesig och det är något jag måste ta tag i.

Har som jag skrivit tidigare försökt prata om det med henne om att hon inte vill vara intim längre. Men hon är inte intresserad av att prata om det.

Hon har tidigare blivit våldtagen och det hände när vi precis hade träffats. Det har vi pratat om och hjälp henne med den biten så gott jag kunnat. Det va för c:a 10 år sedan. 

Har alltid försökt göra livet lätt för henne och våra barn och vill fortsätta med det.

Herregud. Lyssna på dig själv! Vara intim! Är du en präst?
    Din tidigare sexiga fru vill inte ha sex och lägger sig bredvid dig med flera lager tjocktröjor!! Du måste vara blind min vän..

Inse att hon inte vill ha dig längre. Förmodligen har hon en annan och det har nog pågått ett tag. Hon är för feg/mjäkig för att tala om det och vill att du ska ta första steget till skilsmässa så hon slipper få dåligt samvete för att hon rycker upp rötterna för barnen.
    Den ev skuld hon känner för att hon har en annan dövas med att "det är ju så dåligt i allafall hemma".

Du verkar vara en bra människa men i dagsläget har du blivit en mes. Ryck upp dig för böveln. Hur hade du själv reagerat för ett par år sedan om en kompis till dig sa att hans tjej satte på sig koftor i sängen och äcklades av din kompis beröring?
  • MR Human
    Anonym (Jaag) skrev 2017-10-12 08:15:04 följande:
    När jag läste din trådstart så tänkte jag direkt; har hon blivit utsatt för något? Vill inte att du tar på hennes bröst eller har sex men massera fötter etc går bra. T ex.

O nu skriver du att hon faktiskt har blivit våldtagen. Även om det är 10 år sedan så kan det blossa upp minnen av det. O att det hänt de senaste två åren tänker jag kan vara en kombination av minnen av det och eventuellt en förlossningsdepression.

Tror inte nödvändigtvis att hon har någon annan. Är hon borta mkt hemifrån? Mer än vanligt? Hur är hon med barnen? Tar det ansvar hon alltid tagit?

Jag tror att hon mår dåligt. Flera lager kläder...för mig känns det som att hon försöker skydda sig från ytterligare övergrepp. Hon känns inte mentalt stabil.

Ni måste så klart prata om detta. Gå i parterapi.

Oavsett vad hon vill eller ej. Ni är ett gift par. Vill hon inte prata med dig så får hon prata med en professionell.

Ni kan inte ha det så här år in och år ut. Jag tror inte på att "ändra" sig själv, bli mer macho osv... men däremot måste man ibland sätta ner foten. På riktigt.

Lycka till!
    Så våldtäkten för 10 år sedan gjorde henne så handlingsförlamad att hon inte kan handla och laga mat till familjen heller?

• MR Human
    Anonym (Alltså) skrev 2017-10-12 14:54:18 följande:
    1. Det du tar upp upprepade gånger i tråden handlar om rent praktiska/mekaniska saker. Att du städar och lämnar barn underlättar säkert vardagen då hon slipper tänka på vissa moment. Dock(!) skriver du ingenting om hur ni fördelat det känslomässiga ansvaret och -arbetet. Hur vårdar ni er relation och hur tar ni hand om varandra och er själva?

2. Ta reda på hur din fru mår och hur hon trivs i relationen istället för att tjata om att ligga. Rikta fokus till det grundläggande istället för vad du "önskar".

3. Sluta övergreppa henne. Att fortsätta ligga med någon som uppenbart inte vill är våldtäkt. Sök hjälp och anmäl dig själv.
    Wow!! Lyssna på batikhäxan!
    Han ska alltså hata sig själv för att han är en man och känna sig som en våldtäktsman för att han vill ha kärlek,. Hans roll ska vara att  städa och laga mat och hålla käften!
    alltså typer som du! BLÄ!!

Svar på tråden Min fru vill inte längre