Inlägg från: Anonym (Alltså) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alltså)

Min fru vill inte längre

PSDrömmaren skrev 2017-10-12 10:46:47 följande:

Tack för alla diskussioner kring ämnet.

Jag har väl alltid varit den som tagit största lasset gällande städning och skötsel av hemmet då jag är väldigt pedant. och i stället för att klaga på barnen eller frun så gör jag vissa saker direkt men ser inte det som något problem.

Det som är problem är ju att hon inte vill prata med mig angående att vi inte är intima längre och ser inte att hon känner glädje för det vi har haft och kan ha.

Fantastiska barn, jag trivs med mitt jobb och hon på sitt. 

Måste lösa detta och det verkar som att jag måste gå lite hårdare på och tvinga henne att våga prata om problemen.

Kanske är något som jag inte ens uppfattat som är orsaken.

1. Det du tar upp upprepade gånger i tråden handlar om rent praktiska/mekaniska saker. Att du städar och lämnar barn underlättar säkert vardagen då hon slipper tänka på vissa moment. Dock(!) skriver du ingenting om hur ni fördelat det känslomässiga ansvaret och -arbetet. Hur vårdar ni er relation och hur tar ni hand om varandra och er själva?

2. Ta reda på hur din fru mår och hur hon trivs i relationen istället för att tjata om att ligga. Rikta fokus till det grundläggande istället för vad du "önskar".

3. Sluta övergreppa henne. Att fortsätta ligga med någon som uppenbart inte vill är våldtäkt. Sök hjälp och anmäl dig själv.
Svar på tråden Min fru vill inte längre