Inlägg från: Anders 386 |Visa alla inlägg
  • Anders 386

Min fru vill inte längre

Det är inte helt ovanligt att kvinnor tappar attraktionen till den man dom lever tillsammans med. Men dom fortsätter ändå livet precis som förut men lägger helt enkelt ner intimiteten. Det fungerar för en kvinna - men för en man skulle det inte fungera. En man har betydligt lättare att hålla liv i den fysiska attraktionen - vi fungerar väldigt olika i den biten. TS partner kan säkert gå igång sexuellt med en annan partner, men det kanske hon inte ens fattar själv, hon tror helt enkelt att hon inte har några behov längre. 

Om TS vill ha ett liv är tyvärr enda lösningen att bryta upp. Vill han fortsätta såhär så varsågod, det kanske funkar ett par år till. Men är det så dött som i det här fallet tror jag inte att det går att ändra på henne.

• Anders 386
    PSDrömmaren skrev 2017-10-16 13:53:24 följande:

Tack för alla kommentarer i tråden.
    Vad jag förstår är det många som har liknande problem i relationer gällande intimitet.
    Det handlar inte bara om sex. men att kunna kramas, gå hand i hand och kyssas.
    Det va någon som skrev att jag skulle anmäla mig själv för våldtäkt på min fru. Skulle aldrig tvinga mig på någon.
    Om ett par har haft en bra relation där det har varit mycket beröring, åter igen inte bara sex, utan en smekning på ryggen när man går förbi eller en liten kram när man lagar mat. 
    Vill ena parten plötsligt förändra relationen och ta bort i stort sätt all beröring, kan bero på olika omständigheter.
    Varför skall den andra parten alltid bara acceptera detta och varför kan man inte prata igenom allt och komma överens om en lösning som passar båda. Det handlar om att ge och få i en relation, (inte så att någon tar skada på något sätt). 

Jag jobbar på att min fru och jag ska prata mer med varandra och se vad vi kan hitta på för att lösa alla problem.

Det är inte så det fungerar. När det gäller dom fysiska behoven och önskemålen går det tyvärr inte att "komma överens om en lösning som passar båda". Den lösning som passar den ena passar nämligen inte den andra. Attraktion och fysiska behov är sånt man har - det är inget man själv kan ta beslut om. Det är känslorna som äger dig - inte du som äger känslorna. Det är inte samma sak som att man kompromissar om vilket bilmärke man ska köpa eller storleken på nya TV:n. Skrattande
  • Anders 386
    Anonym (Fy dig!!!) skrev 2017-10-16 15:00:40 följande:
    Fy dig, så fult gjort.
    Att snoka i någons telefon är som att läsa dennes dagbok.

Hon ska vara glad att hon slipper dig.

PS, berätta det för alla andra kvinnor som du inbillar dig finner dig så attraktiv så ska du får se vad som händer.
    Ingen vill ha en karl som snokar i ens mest privata.
    Ibland kan nöden kräva att man går lite över gränsen. Måste nog erkänna att om jag misstänkte att min fru hade "något på gång" så skulle inte jag heller dra mig för att "snoka". Det är väl mest pinsamt för den som har något att dölja? 

Jag skulle inte "gömma" innehållet i min telefon för min partner. Jag har en del jag kanske inte vill att hon ska se - men inget som äventyrar förhållandet. Finns väl en del länkar till porrsidor som jag helst inte vill visa, men vill man kan man ju bara rensa historiken... Annars kanske det kan öppna en dialog.. 
Svar på tråden Min fru vill inte längre