Inlägg från: Anonym (Been there) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Been there)

Min fru vill inte längre

Känner väl igen mig i det du beskriver och efter lång tid av försök förgäves få henne att prata, få det hela framåt bestämde jag mig för att ta reda på hur det förhöll sig bakvägen. Jag såg helt enkelt till att kolla upp henne den digitala vägen och via hennes telefon.
    Utan att gå in på detaljer så stod det väldigt klart för mig att hon enbart befann sig ihop med mig av praktiska skäl och i väntan på att barnen skulle bli lite äldre. Jag konfronterade henne och där ställdes allt på sin spets, nästa steg var skilsmässa.

Jag var den som satte igång rent praktiskt att ordna med det och satte dessutom upp en 6-månaders period för att fixa allt praktiskt, hitta något nytt, sälja, flytta, barn etc. Vi flyttade till varsitt rum och delade upp vårt liv så gott det gick för att se till att saker skulle löpa på så bra som möjligt för barnens skull. För min egen skull började jag söka mig utåt, dejta andra och snart började komma hem sent eller inte alls de nätter jag var "barnfri". 

Nu hände det intressanta... När 3 månader hade gått hade jag skrivit på kontrakt på nytt boende och dessutom fixat mäklare för att sälja vårt gemensamma. Fixat fram och sett till att papper för bodelning etc. skulle bli påskrivna. Hon hade inte gjort ett dugg. Och i takt med att det stod klart för henne att det fanns andra, flera andra kvinnor som tyckte jag var attraktiv, som jag dejtade vaknade hon plötsligt till liv... Började helt enkelt försöka vinna tillbaka mig, precis som hon inte kunde stå ut att se mig med någon annan. Det blev till slut jag som mer eller mindre blev tvungen att sätta fart på henne att hitta ett boende.

Har du gjort det jag gjorde, kollat upp hennes digitala spår?

Sen, ställ saker på sin spets, konfrontera henne, du har inget att förlora för du vill väl inte leva kvar i den typ av relation du har just nu?

• Anonym (Been there)
    Anonym (Fy dig!!!) skrev 2017-10-16 15:00:40 följande:
    Fy dig, så fult gjort.
    Att snoka i någons telefon är som att läsa dennes dagbok.

Hon ska vara glad att hon slipper dig.

PS, berätta det för alla andra kvinnor som du inbillar dig finner dig så attraktiv så ska du får se vad som händer.
    Ingen vill ha en karl som snokar i ens mest privata.
    Hon får gärna vara glad att slippa mig. Jag hade fram tills dess aldrig kommit på tanken att ens kolla i hennes telefon men att göra det uppdagade inte bara en älskare utan flera förutom en hel massa annat som gjorde mig extremt besviken.

Så, även jag är glad att slippa henne.
Svar på tråden Min fru vill inte längre