Min fru vill inte längre
Anonym (Fy dig!!!) skrev 2017-10-16 15:00:40 följande:
Fy dig, så fult gjort.Att snoka i någons telefon är som att läsa dennes dagbok.
Hon ska vara glad att hon slipper dig.
PS, berätta det för alla andra kvinnor som du inbillar dig finner dig så attraktiv så ska du får se vad som händer.
Ingen vill ha en karl som snokar i ens mest privata.
Jag förordar inte heller att man skall "snoka" eller läsa andras sms, e-mail, "chattar" etc, framförallt inte "bara för att", och ofta(st) så är det nog jobbigare för den som känner ett sådant behov (att oroa sig för vad som skickas, till vem, och när).
MEN jag läser inlägget lite annorlunda. Om man under en längre tid anser att man har problem i sin relation, men den andra parten undandrar sig samtal, vill inte "delta", vill inte jobba på en förändring, förbättring. Eller att man bär på misstankar, känslor, som man delger sin partner, men som viftas bort...
Vad är då mest fult gjort? Att man faktiskt "snokar" och hittar bevis på att det faktiskt finns problem i relationen! Eller att man faktiskt undanhåller saker som påverkar ens relation och partner?
Personligen så har jag svårt för människor som tror att man kan skriva vad som helst i sms, mail, chattar och inte tro att det kan få konsekvenser, om det uppdagas, eller när man konfronteras med det.