Inlägg från: Anonym (Vadärok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vadärok)

Min fru vill inte längre

Anonym (Fy dig!!!) skrev 2017-10-16 15:00:40 följande:
    Fy dig, så fult gjort.
    Att snoka i någons telefon är som att läsa dennes dagbok.

Hon ska vara glad att hon slipper dig.

PS, berätta det för alla andra kvinnor som du inbillar dig finner dig så attraktiv så ska du får se vad som händer.
    Ingen vill ha en karl som snokar i ens mest privata.
    Det är lustigt hur man kan läsa en text och dra ut essensen av den på olika sätt...

Jag förordar inte heller att man skall "snoka" eller läsa andras sms, e-mail, "chattar" etc, framförallt inte "bara för att", och ofta(st) så är det nog jobbigare för den som känner ett sådant behov (att oroa sig för vad som skickas, till vem, och när).

MEN jag läser inlägget lite annorlunda. Om man under en längre tid anser att man har problem i sin relation, men den andra parten undandrar sig samtal, vill inte "delta", vill inte jobba på en förändring, förbättring. Eller att man bär på misstankar, känslor, som man delger sin partner, men som viftas bort...

Vad är då mest fult gjort? Att man faktiskt "snokar" och hittar bevis på att det faktiskt finns problem i relationen! Eller att man faktiskt undanhåller saker som påverkar ens relation och partner?

Personligen så har jag svårt för människor som tror att man kan skriva vad som helst i sms, mail, chattar och inte tro att det kan få konsekvenser, om det uppdagas, eller när man konfronteras med det.
  • Anonym (Vadärok)
    Anonym (Fy dig!!!) skrev 2017-10-16 16:12:40 följande:
    Olika sätt?
    Antingen snokar man eller så snokar man inte.
    Personen har olovligen gått in i sin partners mest privata och grävt.
    Det är ALDRIG ok oavsett vad.

Det är tur att man kan låsa sina digitala attiraljer.
    Fast min partner hade aldrig kommit på tanken att snoka ändå, som sagt.

Jag blir förbannad bara av tanken!
    Det jag menar med olika sätt, handlar om vad man väljer att fokusera på i en text. Du valde att enbart ta fasta på att "Been there" snokat i sin ex-hustrus telefon. Själv så valde jag att ta fasta på att "Been there" under lång tid, och förgäves, inte kunnat få sin ex-hustru att prata om deras relation(sproblem). 

Inte huruvida man snokar eller inte. Men jag förstår att du är väldigt "digital", och uppskattar att man kan låsa sina digitala attiraljer.

Som jag sa; jag förordar inte att man skall "snoka" eller "gräva", och det är inte något jag uppmuntrar till, tvärtom.

För mig så är inte min mobiltelefon (SMS-trafik), eller mail det mest privata, och det är inte heller en plattform där jag dryftar mina mest privata och innersta tankar, och speciellt inte mina relationsproblem.

Själv så blir jag förbannad på folk som tror att det är ok att skriva vad som helst, till vem som helst, när som helst, bara för att man gör det på sin "privata mobiltelefon" - och sedan komma dragandes med personlig integritet när det visar sig att personen skrivit en massa "skit", men är feg nog, inte orkar, inte vågar, och ljuger sin partner rätt upp i ansiktet fram tills dess "skiten" läggs fram på bordet.

Det finns gott om folk som har noll koll och noll förståelse för den digitala tekniken, och vilka fotavtryck man lämnar.
  • Anonym (Vadärok)
    Anonym (Fy dig!!!) skrev 2017-10-16 16:42:43 följande:
    Jag förstår din tanke och kan på ett sätt hålla med men ändå inte.
    Det är fullständigt förkastligt att ha "sus och dus" bakom ryggen på sin partner. Men ändock accepterar jag inte snokande i det privata.

Min partner vet t ex inte att jag finns här på FL, inte för att det skulle spela någon roll men jag anser att han helt enkelt inte har med det att göra.
    Jag vet lika lite om ev sajter han är medlem på.

Vi får helt enkelt lita på varandra och hittills har det gått bra.
    Och jag kan förstå din tanke och hålla med, men kan även tycka att "två fel gör inte ett rätt". Dvs, bara för att man hemlighåller privata angelägenheter som påverkar ens relation, så innebär det inte att man kan komma dragandes med att "va!! har du snokat i min telefon!!! Fy dig!!!Flört

Speciellt inte om man har samtalat om dessa tankar, känslor, orosmoment under en längre tid.

Det är givetvis önskvärt att lita på varandra och respektera varandras privatliv, men då gör man klokt i att veta vilka digitala fotavtryck man lämnar efter sig, och kanske avstår en viss "digital aktivitet" om man dessutom vet att det kan komma att såra min partner.

mvh
Svar på tråden Min fru vill inte längre