Inlägg från: Tavelramen |Visa alla inlägg
  • Tavelramen

Min fru vill inte längre

Orsaken har några varit inne på. Du är för mycket mes. Du är i teorin drömprinsen men tyvärr finns ingen logik mellan teorin och attraktion.

Det kan finnas en lösning som har hjälpt mig (inte från ditt läge dock, men kunde slutat där om jag inte reflekterade)

Läs den här boken. Finns som E-bok. itunes.apple.com/us/book/the-married-man-sex-life-primer-2011/id1037691323

Vad du än gör så diskutera inte med din fru om det som står. Agera efter den istället och följ tidsramarna. (Du kommer inte få ligga veckan efter att du läst kapitel 1.)

Fungerar inte denna bok så är det kört, vilket också författaren påtalar. Fördelen är då dock att du lärt dig av ditt misstag och inte blir samma mes i nästa förhållande.

Gör som du vill. Googla gärna runt om boken och läs vad folk skrivit.

• Tavelramen

Läs boken jag tipsat om tidigare. Där har du svaret på vad du gör fel. För Guds skull så sluta prata, tjata och tråna. Berätta inte för henne om boken utan börja agera. Löser inte boken dina problem så berättar boken också vilka alternativ du har.

• Tavelramen
    PSDrömmaren skrev 2017-10-24 18:11:37 följande:

Har beställt boken dig ska läsa den.

Den finns på E-bok att läsa i telefonen.
  • Tavelramen
    Anonym (Klubbmedlem) skrev 2017-10-24 19:17:05 följande:

Har läst igenom boken Tavelramen tipsade om nu och inser att jag har en hel del att jobba på om jag ska följa den.

Hade sedan tidigare börjat med träningsbiten så jag är väl på rätt spår.

Får se om jag orkar med hela programmet innan det krisar ordentligt.

Det är inte programmet som är det viktigaste med boken. Det viktigaste är att man förstår vad som får igång attraktion. För mig handlade det dock mer om att komma tillbaka till den jag var. Sluta sätta min fru på en piedestal. Dock hade det inte gått så långt som det gjort för dig. Skulle min fru hoppa i två tjocktröjor och vända ryggen till när vi lägger oss skulle jag hoppa i kostymen och dra ut på krogen. Allt handlar egentligen om självförtroende. Bygg upp det så kommer mycket av det boken tipsar om på köpet.
  • Tavelramen
    PSDrömmaren skrev 2018-03-19 14:43:29 följande:

Hade ett samtal med min fru förra året efter att jag skrivit här.

Hon sa åt mig att gå ut och ragga upp någon på krogen för så att du får ligga för jag orkar inte.

Det tog någon månad men bestämde mig för att göra som min fru faktiskt hade sagt.

Jag såg till att jag träffade någon och hade sex med.

Jag ångrade det hela tiden och mådde dåligt under tiden.

Min fru fick reda på att jag hade varit otrogen i det här fallet. Jag hänvisade till det hon faktiskt hade sagt mitt mig någon månad tidigare.

Och vi hade inte haft sex efter att hon sagt det heller.

Dock blev hon rosenrasande.

Och nu vill hon skiljas.

Personligen så tror jag kanske att det ligger mer i det hela.

Har en fundering i detta också.

Hon sa att hon hade varit hemma hos en annan man flera gånger, En man som jag inte vet vem det är men hon hade varit hemma hos honom på nätterna och kommit hem till vår bostad vid 4-5 tiden på morgonen.

Hon säger att de endast satt och pratade för att jag inte lyssnade på henne.

Jag är dock tveksam till att de endast suttit och pratat.

Han har dock varit singel, det har jag fått fram och hon har träffat honom via några av hennes nya vänner.

Vad tror Ni. Alla jag känner säger att hon inte bara har pratat.

Mycket i och med att hon inte ens har velat krama eller kyssa mig under denna period.

Ja hon har gjort mer.

Hon vågade inte ta tag i skilsmässan så nu kan hon skylla på dig inför barn, vänner och familj.
Svar på tråden Min fru vill inte längre