Druvbörd / MA ..:(
Jag har inte riktigt förstått varför man får förbud att bli gravid?
Kommer du ihåg hur ditt hcg värde låg på och hur lång tid tog de att få din dotter? Förlåt för så många frågor men fick aldrig chansen och fråga läkaren :(
Jag har inte riktigt förstått varför man får förbud att bli gravid?
Kommer du ihåg hur ditt hcg värde låg på och hur lång tid tog de att få din dotter? Förlåt för så många frågor men fick aldrig chansen och fråga läkaren :(
Därför man måste vänta på att bli gravid, så man inte växlar ihop den nya graviditeten med molan?
Vet du på ett ungefär hur mycket hcg man ska ha i kroppen vid druvbörd ?
Mitt har inte stigit nånting, 100 bara på två dagar. Är de då troligt MA eller vad kan de vara? Har nu 12.3**
Nej, tror inte det faktiskt.
Ja det gör dom!
Tack för att du ställer upp och svarar <3
Är de skillnad på MA och druvbörd förutom hcg ? Med tanke på att mitt hcg är " lågt " men ändå hittat blåsor, så får inte jag detta och gå ihop. Får ångest för de står inget i mina journaler heller
Har inte blött nånting, mår inte illa, men de sa att enligt beräkningen på vul så va jag 6+2.
Kan man ha dessa blåsor med MA också?
För jag får inte detta och gå ihop..
Hur ofta har du haft patienter där man trott missfall och sen visat att de finns en liten pyre?
Inte för att jag tror de händer mig.
Orkar inte med proceduren igen, börja ta äl tester, ha koll på cirkeln för de tog tid för mig nu
Hej igen. Sitter och försöker förstå mig på allt det här.
Dom hade inte hittat något foster alls. Jag ringde och kollade igår. Men de misstänkte druvbörda. Men mitt hcg stiger ju inte som de ska om man har det, de ska väl tripplas och att livmoder och de där ska växa för fort eller har jag fel?
De finns ingen annan orsak som kan få blåsor att uppstå?
Nu är dagen över. Bedövningen gjorde inte så ont som jag trodde, men däremot när de precis skrapat ut allt, fy fasiken vilken smärta.
Den här dåliga dagen fick mig att bli glad, då de upptäckte att mina missfall berodde på att jag var rh - negativt. Så nu fick jag spruta för att förhindra missfall nästa gång ( eller de kommer inte vara lika enkelt och få ett mf )