• Anonym (Lotta)

Du som varit otrogen

Du som varit otrogen och blivit påkommen, förstod du hur stor skada det skulle göra på ditt förhållande och din partner? 

• Svar på tråden Du som varit otrogen
  • Anonym (En fru)

Har inte blivit påkommen. Men hoppas nästan han anar något...

• Anonym (illa)
    Anonym (Nej) skrev 2017-10-11 21:38:38 följande:
    Otroligt många människor, både män och kvinnor, är någon gång i livet otrogna.

Mörkertalet är gissningsvis stort eftersom det inte är nåt man går runt och talar om att man varit.

I din omgivning finns det garanterat människor, det kan va kollegor på ditt jobb eller vänner eller nära släktingar, som varit otrogna. I vissa fall är det säkert människor som du aldrig någonsin trott kunnat hitta på något så korkat att göra som att bedra sin partner..

Varför är människor otrogna? Jag vet inte men livet och relationer är sällan lätta att hantera i det långa loppet.
    1 De flesta undersökningar görs anonymt vilket INTE är detsamma som att sitta på släktmiddagen och berätta att man knullat kollegan. Alltså behöver inte mörkertalet vara så stort som du säger. Som anonym riskerar man inte att bli avslöjad.

2 vanligt och acceptabelt är inte samma sak, misshandel och våldtäkt är också vanligt. I din omgivning finns det garanterat människor som misshandlat någon annan, betyder det att det är acceptabelt eller att man inte får anse att dessa människor förtjänar ett straff?

3 Det finns många saker i livet som är svåra och komplicerade, men det är just när det blir svårt och komplicerat som man visar vad man går för. Det är lätt att göra rätt när allt flyter på som man vill, svårare när det blir komplicerat. Bevisligen lyckas många låta bli att vara otrogna, betyder det att de har okomplicerade och lätta liv eller betyder det att de helt enkelt är bättre på att hantera svåra och komplicerade situationer?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (illa) skrev 2017-10-11 21:54:08 följande:

1 De flesta undersökningar görs anonymt vilket INTE är detsamma som att sitta på släktmiddagen och berätta att man knullat kollegan. Alltså behöver inte mörkertalet vara så stort som du säger. Som anonym riskerar man inte att bli avslöjad.

2 vanligt och acceptabelt är inte samma sak, misshandel och våldtäkt är också vanligt. I din omgivning finns det garanterat människor som misshandlat någon annan, betyder det att det är acceptabelt eller att man inte får anse att dessa människor förtjänar ett straff?

3 Det finns många saker i livet som är svåra och komplicerade, men det är just när det blir svårt och komplicerat som man visar vad man går för. Det är lätt att göra rätt när allt flyter på som man vill, svårare när det blir komplicerat. Bevisligen lyckas många låta bli att vara otrogna, betyder det att de har okomplicerade och lätta liv eller betyder det att de helt enkelt är bättre på att hantera svåra och komplicerade situationer?

1 Jag menade inte att mörkertalet i undersökningar skulle va stort. Utan "mörkertalet" bland bekanta som man har runt omkring sig i livet.

2 Jag skrev väl inte att det skulle vara acceptabelt? Det är ett väldigt stigmatiserat ämne och dessutom enligt min privata mening nånting fruktansvärt uselt. Jag kan ärligt talat inte komma på nåt positivt med otrohet men jag kan samtidigt förstå att det blir så ibland. Två olika saker dock!

3 Så är livet. Vissa klarar att hantera det och andra inte. Det är liksom fakta!

Och JA absolut.. Vissa är helt klart bättre än andra på att kommunicera och på att hantera svåra och komplicerade situationer. Av någon dum anledning får vi inte lära oss att hantera livet i skolan.
  • Anonym (illa)
    Anonym (Nej) skrev 2017-10-11 22:17:29 följande:
    1 Jag menade inte att mörkertalet i undersökningar skulle va stort. Utan "mörkertalet" bland bekanta som man har runt omkring sig i livet.

2 Jag skrev väl inte att det skulle vara acceptabelt? Det är ett väldigt stigmatiserat ämne och dessutom enligt min privata mening nånting fruktansvärt uselt. Jag kan ärligt talat inte komma på nåt positivt med otrohet men jag kan samtidigt förstå att det blir så ibland. Två olika saker dock!

3 Så är livet. Vissa klarar att hantera det och andra inte. Det är liksom fakta!

Och JA absolut.. Vissa är helt klart bättre än andra på att kommunicera och på att hantera svåra och komplicerade situationer. Av någon dum anledning får vi inte lära oss att hantera livet i skolan.
    1 Fast antalet människor som är otrogna i Sverige avgörs inte av bekanta som man har runt omkring sig eftersom det kan variera väldigt mycket, i vissa kretsar är ingen otrogen i andra kretsar alla, vilket i sin tur betyder att mörkertalet kommer variera. Det avgörs bättre statistiskt,.

2 Som sagt förståelse och acceptans är inte samma sak, jag kan till exempel ha förståelse varför en pedofil gör som han gör, det kan många ggr vara egna trauman i livet som ligger bakom. Men det betyder inte att jag tycker det är ok och att människors som gör så inte förtjänar all skit de får. Människor som själva inte kan visa andra människor respekt och empati tycker jag inte förtjänar det själva.

3 Precis, alltså kan man inte skylla sin otrohet på externa faktorer, den enda man kan skylla det på är sig själv och sin egen oförmåga att hantera vissa situationer vilket också förmodligen är ett mycket effektivare sätt att lära sig av sina misstag än att skylla ifrån sig.

I skolan får man lära sig fakta inte livserfarenhet, dock verkar olika människor ha olika värderingar om hur man behandlar andra människor och det tror jag absolut det är något som man lär sig i barndomen. Det vore kanske inte en så dum idé att införa etik som obligatorisk ämne i skolan för att kompensera för vissa barns brist på det hemma.
  • Anonym (TheBoss)
    Anonym (Lotta) skrev 2017-10-11 13:18:24 följande:

Du som varit otrogen och blivit påkommen, förstod du hur stor skada det skulle göra på ditt förhållande och din partner? 

Jag har varit otrogen och jag brydde mig inte ens om det eftersom min flickvän var otrogen fyra gånger. Två av dem gångerna var med två av mina "närmsta vänner", en annan gång var med en kille som jag verkligen avskyr och den sista gången var det med fyra män med två andra kvinnor inblandade. Förstår du hur jobbigt det är att läsa ditt patetiska inlägg?

Du försöker få dem att må dåligt och jag mår dåligt över att ha varit otrogen, men samtidigt så bryr jag mig inte för att jag sänkte mig till min flickväns låga nivå vilket inte är bra alls. Men jag skyller inte på mig själv för att den tjejen jag var otrogen med, det var en tjej som alltid har älskat mig och hon tröstade mig. Efteråt gjorde jag det med henne. Jag gjorde det för att jag är vilsen. Min flickvän har varit otrogen på grund av att hon är en sexmissbrukare. Hon är säkert otrogen nu, skulle inte bli förvånad alls.

Tyvärr så blir jag ilsken på dig med ditt inlägg eftersom du försöker lägga skuld på dem som är otrogna, men alla har sina motiv och anledningar så döm dem inte på det sättet genom att försöka ge dem dåligt samvete. Försök att tänka dig varför dem gör det innan du skriver något så absurt och så bisarrt!
  • Anonym (Susie)
    Anonym (Bo) skrev 2017-10-11 16:02:12 följande:

Haha. Stackars lilla människa som önskar andra illa.

Fast du, jag håller med henne. Otrogna människor är svin !!
  • Anonym (TheBoss)
    Anonym (Susie) skrev 2017-10-12 00:43:55 följande:

Fast du, jag håller med henne. Otrogna människor är svin !!

Och dem som dömer andra (utan att ens ha samtalat och pratat om varför dem har varit otrogna) är trångsynta och idiotiska imbeciller // kretiner.
  • Anonym (Susie)
    Anonym (TheBoss) skrev 2017-10-12 00:49:54 följande:

Och dem som dömer andra (utan att ens ha samtalat och pratat om varför dem har varit otrogna) är trångsynta och idiotiska imbeciller // kretiner.

Tyck det du! Jag kunde inte brytt mig mindre om vad du tycker. Otrogna människor är omdömeslösa och jag skrattar när de blir påkomna och får stå där och skämmas samt att de ofta blir av med sin partner.

Själv göre, själv ha
  • Anonym (TheBoss)
    Anonym (Susie) skrev 2017-10-12 00:53:00 följande:

Tyck det du! Jag kunde inte brytt mig mindre om vad du tycker. Otrogna människor är omdömeslösa och jag skrattar när de blir påkomna och får stå där och skämmas samt att de ofta blir av med sin partner.

Själv göre, själv ha

Försök förstå varför dem gjorde det och läs mitt förra inlägg. Min flickvän har varit otrogen 4 gånger med 7 människor och jag var otrogen mot min flickvän för att jag är vilsen i mitt liv.

Min flickvän är sexmissbrukare, det är därför hon har varit otrogen så många gånger och jag var "otrogen" mot henne med en tjej som alltid har älskat mig och hon tröstade mig den dagen. Det var hon som tog initiativet, jag har aldrig känt mig så älskad i mitt liv och när jag gjorde det med henne så tänkte jag på min flickvän som har varit otrogen mot mig flera gånger.

Förstår du hur mycket ångest jag kände?

Min flickvän känner ångest över det vad hon har gjort, men jag skulle inte bli alls förvånad om hon är otrogen fortfarande och ärligt talat så bryr jag mig inte ens.

Tyvärr så sänkte jag mig till hennes nivå, men jag bryr mig inte så mycket om det för att jag är vilsen i mitt liv och det är på grund av min flickvän... min flickvän har varit otrogen på hennes sexmissbruk.

Förstår du hur less jag blir på hennes "ursäkt". Det är mer en bortförklaring och undanflykt mer än en motiv och anledning.

Jag var "otrogen" för att jag är vilsen på grund av min flickvän som har sårat mig en massa gånger. Och den tjejen jag gjorde det med älskar mig. Förstår du i vilken situation jag befinner mig i?

Nej, det gör du inte. Det är möjligt för dig att begripa detta vad jag går igenom för att du har aldrig gått igenom det som jag går igenom just nu. Även om du skulle ha gått igenom det som jag går igenom så skulle du ha förstått mig bättre, men du skulle inte veta hur jag känner mig inombords eftersom varenda människa i världen har en individuell personlighet.

Anser du mig som en "idiot" för att jag hade sex med en annan tjej eller anser du att min flickvän är en "idiot" för att hon ha
    Anonym (Susie) skrev 2017-10-12 00:53:00 följande:

Själv göre, själv ha

Flicken krashade så jag orkar inte skriva allt igen så jag ska bara skriva att läs mitt förra inlägg. Min flickvän har varit otrogen 4 gånger med 7 olika människor.

Jag har varit otrogen med en tjej som vill mitt bästa och jag har aldrig känt mig så älskat i hela mitt liv när jag gjorde det med den tjejen... men jag mådde så dåligt på grund av att jag tänkte på min flickvän bara och jag har aldrig gråtit så mycket i mitt liv. Jag grät av sorg och glädje, mestadels sorg.

Iallafall så är min flickvän en sexmissbrukare och det är därför hon har varit otrogen. Det är ingen bra ursäkt, det är mer en bortförklaring och undanflykt mer än en motic och anledning. Skulle inte alls bli förvånad om hon är otrogen nu.

Jag var "otrogen" för att jag är så vilsen i mitt liv.

Alla människor i världen har en individuell personlighet och det är omöjligt för dig att begripa vad jag går igenom just nu för att du har aldrig gått igenom det som jag går igenom just nu. Om du har gått igenom (vilket jag tvivlar) det som jag går igenom så förstår du ungefär vad jag går igenom. Men det är omöjligt för dig att veta hur jag känner mig inombords för att du och jag är två helt olika människor med våra individuella personligheter (vilket påverkar våra val vi tar).

Är jag en "idiot" för att jag var "otrogen" mot min flickvän eller är min flickvän en "idiot" för att hon har varit otrogen 4 gånger med 7 andra (vad jag vet) eller?

Jag gjorde det för att jag är vilsen i mitt liv och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Min flickvän gjorde det för att hon är en sexmissbrukare (vilket inte är en bra motiv alls), så snälla. Döm inte andra som är otrogna!

Du uppför dig som en troglodyt och kretin som dömer andra som du aldrig har samtalat med ens... det är sorgligt att det finns såna trångsynta individer som dig.
  • Anonym (Rufus)
    Anonym (girl) skrev 2017-10-11 15:59:51 följande:
    Det hade varit mycket roligare om du blev ledsen för att din tjej kapade kuken på dig. Otrogna människor är svin.

Tycker det låter jävligt sjukt att kapa folks kukar om inte annat. 

I ärlighetens namn, vad är så jävla hemskt med en människa som njuter tillsammans med en annan?

Javisst att ditt ego blir sårat, men annars? Klart man inte ska vara otrogen och ljuga, men är ganska säker på att dom som reagerar så starkt på tanken av otrohet skulle skära av kuken om dom kunde läsa sin partners tankar också och då inse att hela tankeverksamheten bygger på sexuella fantasier om andra i princip, Du själv har säkerligen fantasier också. Som tur är kan vi inte läsa varandras tankar, och då kan vi ju ljuga för oss själva och leva i fantasin om att man är den enda i hela världen som ens partner någonsin skulle vilja ha sex med.

Svar på tråden Du som varit otrogen