• Anonym (PepsiBurk)

Dejting - Upplever ni också liknande?

Är jag ensam om att tycka att tjejerna är riktigt konstiga där ute? Alltså det är hopplöst. Gillar egentligen inte Tinder, HappyPancake, Happn och alla dessa o vidare...men har inte mycket till val då man vill träffa någon.

Har inte tid att hänga på krogen varje helg (även om jag föredrar det jmf med appar) och min sociala krets har samma diameter som för 5 år sedan, alltså utökas inte och jag träffar knappt nya människor, varken genom vänner eller på jobbet.

Nu till själva problemet:(sorry för långt inlägg)

Det känns helt hopplöst att träffa någon som är seriös. På Tinder får jag ändå ganska många matchningar (för att vara kille) men typ 2 av 10 svarar inte överhuvudtaget. Sedan när de väl svarar så försöker jag leda konversationen vidare. Efter några dagar vi har snackat och allt har gått bra så frågar jag om vi kan ses? 8 falla v 10 så undviker de frågan och svarar inte ens, men fortsätter gärna prata på som om inget har hänt. De vill bara ha dig på sin lista för att fördriva tid känns det som. 

Jag vill träffa personer IRL så man får en riktigt uppfattning om vilka de är men ingen vågar ses. Det kan gå månader som vi har chattat då jag föreslår en dejt, men nej de låtsas som att man inte frågat.

En tjej sa från början att hon ville något seriöst. Va bra tyckte jag. Vi chattade några dagar. Hon va 28 år. Hon gav mig sitt nummer och jag sa att jag ska ringa. 1.5 dag går och jag får sms från henne där hon skriver:

"Whatever...Ta bort mitt nummer!" Väldigt omogeT tyckte jag för en kvinna på 28. Jag svarade att jag är upptagen och ringer dig sen.

När jag väl ringde henne hade vi ett trevlig samtal och hon gav förslaget att ses. "Självklart", sa jag. "Säg vilken dag som passar dig bäst så ordnar vi en dejt." 

Dagen efter skickar jag SMS att det var väldigt trevligt att prata med henne och ser fram emot att träffa henne. 1 timme senare får jag sms tillbaks där hon skriver:

"Nej. Jag är inte redo dejta. Det var för tidigt!" Jag frågar henne vad problemet är då det bar hennes ide att ses och jag ber henne va ärlig. Hon säger: "Jag har stalkat dig på Facebook och du är tydligen vän med flera hundra tjejer och jag tycker det är så oattraktivt, och några av tjejerna är mina vänner. Jag sa att jag ville ha en bra kille"

Alltså hon har dömt mig redan innan hon vet nåt om mig! Jag skrev tillbaka på ett sätt som fick henne att skämmas och så skrev hon direkt: "Förlåt jag är ibland snabb med att döma, jag vet att du är underbar" + hjärtemoji.

Jag skrev tillbaka att det är JAG som inte är intresserad av att träffa henne för nu är det jag som är kluven.

Sorry för långt inlägg, men vafan är det med tjejerna/kvinnorna där ute? Vad vill dom?

Jag ser ändå bra ut, väldigt bra utbildning, bra jobb och allt. Bra värderingar, seriös, är aldrig otrevlig mot tjejer, respekterar alla, aldrig skickat ett Dickpick i mitt liv och ändå så är alla tjejer jag har mött så oseriösa och hycklare! De chattar i månader men vill inte ses, de dömer en utan att känna en, dom leker att dom gillar dig, men skiter fullständigt i dig osv...

Har ni killar upplevt samma?

• Svar på tråden Dejting - Upplever ni också liknande?
  • Anonym (Anonym)

Häng ut dina krokar på ett sätt som fångar upp dem

• Anonym (Tjejer)

Vilka är de här flera hundra tjejerna du är vän med? Jag hade också reagerat. Faktiskt... jag kollar ALLTID upp killen på Fb om det går. För det finns så mycket psychon därute.

När jag träffade mitt ex hade han också SJUUUUUKT många tjej"kompisar", alla va snygga också. Jag tyckte det va lite märkligt och frågade rakt ut. Han sa att han va kompis med dem för att de va snygga.

Jag sa att hag tycker det är kass kvinnosyn att bli vän pga utseendet och att jag inte vill va tillsammans med någon med den synen. Han tog bort de han inte kände och vi pratade länge om detta ämnet.

Tyvärr visade det sig att han va en idiot på flera plan.

Men.... till ämnet. Jag är tjej och upplever också att det är svårt. Samma här, rätt många matchningar men få som ens skriver nåt. Det är svårt m kärlek. Har träffat två asfina killar men avstånd och barn, ingen va flyttbar, satte käppar i hjulet.

• Anonym (Tjejer)

Och jag känner som du. Jag är en bra person, ser bra ut, har ett ordnat liv, är kreativ, rolig och kåt av mig. Känns som allt det här bara slösas bort på ingenting. Hahaha

• Anonym (Anonym)

Du söker på fel ställen ha ha

• Anonym (Värre för tjejer)

Hej TS, tråkigt att höra att det inte gått så bra. Internetdejting är ett helsike, så är det bara. Folk använder det mest som ett tidsfördriv känns det som.

Men var glad att du inte är kvinna. Det är ännu värre för kvinnor. 99.9% av alla män på dejtingsajterna vill bara ha sex. Och väldigt många av männen är dessutom redan i relationer. Allt detta ljugs det friskt om, så klart. "Jag är singel och redo för en seriös relation", är deras standardfras på sin profil. Sen har man knappt sagt hej förrän det börjas med dick pics och annat trist. 90% av de killar jag chattat med är också sega på att bestämma träff, utan vill mest chatta/sexchatta helst.

Jag tror skälet att många kvinnor vill vänta lite med att ses är just ovanstående beskrivning som jag gett här. Jag vet att skälet för mig personligen i alla fall är sådant. Att jag gärna vill veta att killen kan upprätthålla en konversation med mig ett tag och att han visar att han är genuint intresserad av mig som person och inte bara ett sexobjekt. En av de få dejter jag vågat ta mig ut på på sistone, är just en sån kille som var väldigt avslappnad och sa: Vi tar dejten när det känns bra för dig, gör inget om det dröjer... Då tog jag mod till mig och gick iväg. Tyvärr verkar det nu som att även han kanske bara är ute efter sex... trots att han verkade så vettig, seriös och chattade med mig en hel månad. Samt att vi hade en fantastisk dejt. Så man börjar ju ge upp lite....

Tror säkert du hittar ngn snart, då det finns väldigt många bra och vettiga tjejer där ute. Se det som att de är som jag, de flesta, dvs. lessnat av alla sex-hetsande män. Så det handlar bara om att du behöver fortsätta visa att du är undantaget och inte är sådan.

Sen ser jag i tråden att flera nämnt det med att du har flera hundra tjejer på FB. Jag tror du gör klokt i att lyssna på de kommentarerna, ser att du försvarat det lite. Men måste du verkligen ha kvar alls "onödiga'" tjejkontakter.. t.ex. "Sara från dagis, som jag inte träffat på 23 år"? Ett bra tips är att mest bara ha kvar de som verkligen är vänner/bekanta som man håller kontakten med då och då.

Skälet att jag säger detta är att även jag skulle dra öronen åt mig rejält om en kille hade så väldigt många tjejkontakter på sin FB. Vet många tjejer som har samma tänk som jag.

Risken är faktiskt överhängande att jag skulle dra mig tillbaka då, även om du i övrigt "verkade" trevlig. Överdrivet många tjejkontakter på FB sänder signaler om att man "kan vara" en player. I ett rätt tidigt dejtstadie skulle jag nog bli rejält avskräckt och tveksam över en sån sak. (Men inte känna mig bekväm i att fråga vilka alla de tjejerna är, utan kanske mer dra mig tillbaka). Men du bestämmer ju så klart själv.

Lycka till! :)

• Anonym (PepsiBurk)
    Anonym (Minda) skrev 2017-10-17 21:08:50 följande:
    Jo, det kan man :)
    Jaha, det hade jag ingen aning om. 
  • Anonym (PepsiBurk)
    Anonym (Tjejer) skrev 2017-10-18 17:30:22 följande:

Vilka är de här flera hundra tjejerna du är vän med? Jag hade också reagerat. Faktiskt... jag kollar ALLTID upp killen på Fb om det går. För det finns så mycket psychon därute.

När jag träffade mitt ex hade han också SJUUUUUKT många tjej"kompisar", alla va snygga också. Jag tyckte det va lite märkligt och frågade rakt ut. Han sa att han va kompis med dem för att de va snygga.

Jag sa att hag tycker det är kass kvinnosyn att bli vän pga utseendet och att jag inte vill va tillsammans med någon med den synen. Han tog bort de han inte kände och vi pratade länge om detta ämnet.

Tyvärr visade det sig att han va en idiot på flera plan.

Men.... till ämnet. Jag är tjej och upplever också att det är svårt. Samma här, rätt många matchningar men få som ens skriver nåt. Det är svårt m kärlek. Har träffat två asfina killar men avstånd och barn, ingen va flyttbar, satte käppar i hjulet.

Njaa asså hon tjejen som anklagade mig för detta att ha flera hundra random tjejer på FB är fel. Det är inte alls sant. Jag går inte och bara blir random vän med tjejer på fb. Bara för att ja har många FB tjejkompisar på FB betyder det inte att jag är vad hon tror. Tjejerna är Vänner sedan barndomen, klasskompisar, kollegor, vänner och vänners vänner mm...

Poängen är att jag ska inte behöva förklara mig hur jag har levt som singel i 3.5 år. Klart jag skapar nya bekantskaper. Ska jag leva i celibat med noll tjej-kontakt för att framtida tjejen ska tycka att jag har varit en "bra" kille?Lite moment 22. Hur ska man finna någon om man inte är lite aktiv? Och vad är en bra kille? Det vad man inte tills man träffas. 

Lite skillnad om jag skulle vara vänner med massa halvnakna brudar bara :/ Men ändå. Man ska inte döma så snabbt, även om det finns massa creeps där ute. :)

Jag förstår dig. Det är inte lätt med kärlek. Många är lata också med att skriva. De tror att det ska komma automatiskt. Jag menar man har ju ändå matchat. Man borde väl iaf prata och visa intresse.

Tråkigt att höra med de 2 killarna :/ Det kommer ska du ;) 
  • Anonym (PepsiBurk)
    Anonym (Tjejer) skrev 2017-10-18 17:32:39 följande:

Och jag känner som du. Jag är en bra person, ser bra ut, har ett ordnat liv, är kreativ, rolig och kåt av mig. Känns som allt det här bara slösas bort på ingenting. Hahaha

hahah U preach girl!! Skrattande Samma här! All min ungdom, chillhet, snygghet och intellekt slösas på ingenting! LOL SkrattandeDrömmer ASG! 
  • Anonym (PepsiBurk)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-10-18 21:58:15 följande:

Du söker på fel ställen ha ha

...Jo jag har hört det haha. 
  • Anonym (PepsiBurk)
    Anonym (Värre för tjejer) skrev 2017-10-18 23:17:36 följande:

Hej TS, tråkigt att höra att det inte gått så bra. Internetdejting är ett helsike, så är det bara. Folk använder det mest som ett tidsfördriv känns det som.

Men var glad att du inte är kvinna. Det är ännu värre för kvinnor. 99.9% av alla män på dejtingsajterna vill bara ha sex. Och väldigt många av männen är dessutom redan i relationer. Allt detta ljugs det friskt om, så klart. "Jag är singel och redo för en seriös relation", är deras standardfras på sin profil. Sen har man knappt sagt hej förrän det börjas med dick pics och annat trist. 90% av de killar jag chattat med är också sega på att bestämma träff, utan vill mest chatta/sexchatta helst.

Jag tror skälet att många kvinnor vill vänta lite med att ses är just ovanstående beskrivning som jag gett här. Jag vet att skälet för mig personligen i alla fall är sådant. Att jag gärna vill veta att killen kan upprätthålla en konversation med mig ett tag och att han visar att han är genuint intresserad av mig som person och inte bara ett sexobjekt. En av de få dejter jag vågat ta mig ut på på sistone, är just en sån kille som var väldigt avslappnad och sa: Vi tar dejten när det känns bra för dig, gör inget om det dröjer... Då tog jag mod till mig och gick iväg. Tyvärr verkar det nu som att även han kanske bara är ute efter sex... trots att han verkade så vettig, seriös och chattade med mig en hel månad. Samt att vi hade en fantastisk dejt. Så man börjar ju ge upp lite....

Tror säkert du hittar ngn snart, då det finns väldigt många bra och vettiga tjejer där ute. Se det som att de är som jag, de flesta, dvs. lessnat av alla sex-hetsande män. Så det handlar bara om att du behöver fortsätta visa att du är undantaget och inte är sådan.

Sen ser jag i tråden att flera nämnt det med att du har flera hundra tjejer på FB. Jag tror du gör klokt i att lyssna på de kommentarerna, ser att du försvarat det lite. Men måste du verkligen ha kvar alls "onödiga'" tjejkontakter.. t.ex. "Sara från dagis, som jag inte träffat på 23 år"? Ett bra tips är att mest bara ha kvar de som verkligen är vänner/bekanta som man håller kontakten med då och då.

Skälet att jag säger detta är att även jag skulle dra öronen åt mig rejält om en kille hade så väldigt många tjejkontakter på sin FB. Vet många tjejer som har samma tänk som jag.

Risken är faktiskt överhängande att jag skulle dra mig tillbaka då, även om du i övrigt "verkade" trevlig. Överdrivet många tjejkontakter på FB sänder signaler om att man "kan vara" en player. I ett rätt tidigt dejtstadie skulle jag nog bli rejält avskräckt och tveksam över en sån sak. (Men inte känna mig bekväm i att fråga vilka alla de tjejerna är, utan kanske mer dra mig tillbaka). Men du bestämmer ju så klart själv.

Lycka till! :)

Jag förstår dig absolut. Bara visa att man är undantaget även om det tar tid. Tjejerna därute har nog samma problem som jag, som du nämner.

Angående tjejer på facebook, så hade tjejen som anklagade mig fel. Jag har inte flera hundra random tjejer på fb. Jag har max runt 200 vänner blandat 50/50 både tjejer och killar. Inget märkvärdigt med det alls. Sedan så kan man inte se mina vänner om man inte är vän med mig och inte ens heller då, för mina vänner är dolda för andra vänner. Så jag vet inte alls hur hon resonerar.

Hon måste bara ha hittat på. Jag är väl införstådd med att alla tjejer kollar upp en, men  jag försvarar bara mig när jag vet att det jag säger är sant och att de har missförstått eller hittar på. Därför jag försvarar mig  :)Jag brukar faktiskt då o då rensa bland folk när jag väl ser dem i flödet.

Tackar ;) 
Svar på tråden Dejting - Upplever ni också liknande?