• Vanima

Konstant spänd mage i v. 25 - normalt?

Jag har googlat runt men finner inte riktigt svar på min fråga. Jag är gravid i v. 25 och upplever att min mage är spänd till bristningsgränsen i princip hela tiden. Det känns som om jag ska spricka när som helst! Jag är inte onormalt stor på något vis och jag har inte direkt gått upp något i vikt, kanske 1-2 kg sedan inskrivningen. Normalviktig från början. Är det normalt att känna såhär? Jag har ju mååånga veckor kvar och kan just nu inte alls förstå hur magen ska kunna växa mer Förvånad

Jag läser om sammandragningar och kan känna igen en del men jag vet ju inte hur sådana känns eftersom detta är mitt första barn. Vad kan det annars vara? Om det är sammandragningar - är det normalt att behöva ha det så hela tiden? På nätterna är det oftast bättre men från det att jag stiger upp på morgonen tills en stund efter läggdags känner jag mig som en överdrivet uppumpad ballong Tungan ute

• Svar på tråden Konstant spänd mage i v. 25 - normalt?
  • Meriall

Jag hade så och fick höra att det var normalt av bm. Födde för tidigt men det behöver ju inte vara relaterat.

• Vanima

Okej, men vad var det? Sammandragningar eller bara ngt annat? Hur mkt för tidigt fick du? :)

• Malinsigrid

Hej jag kände mig sprickfärdig / är i V 23 och det visade sig att jag var förstoppad fast jag inte trodde det av naturliga anledningar , men jag kände mig full med gaser helt enkelt jag fick medicin och det klarar jag mig inte utan från och med nu !! Känns mycket bättre nu ! Hoppas de hjälpte ????

• Vanima

Jag ska till BM på tisdag så jag inväntar den dagen med spänning och kommer be om ett urinprov för att utesluta urinvägsinfektion. Idag har jag arbetat hemifrån och fick lägga mig för att vila en stund kring lunch för att jag blev yr och illamående (trots att jag satt ner). På eftermiddagen var jag i stallet och åkte sedan till stan för att handla på Bauhaus med sambon. Sammandragningar (tror jag) så fort jag går, böjer mig eller gör något alls. Jag känner mig som en sengångare när jag vaggar fram mellan hyllorna Tungan ute

Nu sitter jag i soffan och tänkte att jag skulle försöka räkna hur många det blir på nån timme. Jag började för 10 minuter sedan och har haft 3 st hittills. Är det normalt? 

Svar på tråden Konstant spänd mage i v. 25 - normalt?