2grabbsmamman skrev 2017-10-12 21:20:49 följande:
Tar gärna emot tips på hur man på bästa sätt tar hand om en innekatt (eller två). Funderar som sagt på att ta en tur till ett katthem i helgen. Men bör jag isf helst titta på två katter på en gång? Vill ju inte ta en katt och den sedan blir uttråkad och ledsen för att den inte har en kompis...
Det är ju en av de stora fördelarna med katthem / vuxna katter ; du kan få råd om vilka katter som går bra ihop, vilka som helst är ensamma osv.
Vad gäller att fixa hemma för katten,- erna så finns det massvis av saker! Jag har satsat på att bygga på höjden, de har ett stort klätterträd med olika avsatser och små krypin som går ändå upp i taket. Från det kan de sedan hoppa över till väggfasta hyllor som jag fäst bitar av gamla mattor på upptill. Dock är ingen av dem glada för att klättra utan använder bara själva foten på trädet för att ligga på :/
Prassliga saker är mina glada för, de har en prasslig tunnel med ett hål mitt på och en kubliknande sak som de älskar. Även catit senses aktiveringsleksaker gillar de. Men deras absoluta favorit är metspön med en pipande mus, de börjar båda jama högt när jag går till skåpet där deras spön finns.. Och slutligen, vanliga enkla små skumgummibollar. Båda gillar att trixa med och springa efter dem och den ene apporterar. Jag vaknar ofta med en boll eller två i sängen :)