• Linala

    Sofie, Isabelle, Louise, Lovisa eller Julie?

    Pappan halvnorsk därför känns norskt namn ok.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-11 23:20
    Vilket namn tycker du är finast? Motivera gärna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-11 11:08
    Eventuellt Sophie istället för Sofie.

    Louisa är också ett alternativ.

    Vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sofie, Isabelle, Louise, Lovisa eller Julie?
  • crispnuggets

    Jag valde Julie, uttal ?juli? då detta var det namn jag och sambon skulle valt om vi hade fått en flicka, nu blev det en pojke istället :)

  • fluu

    Norskt namn är ju absolut okej(min egen unge har ett norskt namn), men bor ni i Sverige så kan du räkna med att i gen utgår från att det ska yttalas norskt och det kommer bli ett oändligt rättande.

    Jag röstar för Lovisa. Frejdigt, ståtligt och starkt, men också vackert och ljuvt. Har många lager och är hållbart , enkelt och gångbart.

    Sofie i andra hand. Enkelt, fint, bra, funkar alltid.

    Isabelle och Louise är för prinsessiga för min smak och Julie(oavsett uttal, men i Sverige lär det uttalas som månaden) är för sött.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Linala
    fluu skrev 2017-10-12 08:40:21 följande:

    Norskt namn är ju absolut okej(min egen unge har ett norskt namn), men bor ni i Sverige så kan du räkna med att i gen utgår från att det ska yttalas norskt och det kommer bli ett oändligt rättande.

    Jag röstar för Lovisa. Frejdigt, ståtligt och starkt, men också vackert och ljuvt. Har många lager och är hållbart , enkelt och gångbart.

    Sofie i andra hand. Enkelt, fint, bra, funkar alltid.

    Isabelle och Louise är för prinsessiga för min smak och Julie(oavsett uttal, men i Sverige lär det uttalas som månaden) är för sött.


    Tack
  • Linala
    Charlieellerså skrev 2017-10-12 10:57:49 följande:

    Röstade Julie som i juli då jag har en egen liten Julie här hemma och alltid älskar namnet


    Är folk någon gång tveksamma hur de ska uttala Julie?
  • Charlieellerså
    Linala skrev 2017-10-12 18:53:17 följande:

    Är folk någon gång tveksamma hur de ska uttala Julie?


    Ja, de flesta är tveksamma. Ofta blir det franskt uttal men vissa uttalar även e i slutet : )
Svar på tråden Sofie, Isabelle, Louise, Lovisa eller Julie?