Inlägg från: Anonym (.-.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.-.)

Otrohet värre än allt?

Anonym (Genuin osjälvisk kärlek) skrev 2017-10-12 00:18:54 följande:

För att jag älskar den människan, älskar vårt liv ihop.. Jag saknar bara sex.. vill inte byta det jag har för endast bra sex.. tycker det är för jävligt att man ska behöva välja.......det är ju bara sex, något härligt och underbart.. varför ska man behöva välja det eller den man älskar? 

Sex är inte bara sex. Sex är härligt och underbart och hör för mig ihop med stark kärlek.

Jag släpper inte någon så nära att jag har sex om jag inte är kär. Sådan sex ger mig inget. Om min partner skulle göra det tror jag att jag bokstavligen skulle kräkas. Sex och kärlek är så hårt sammanflätat för mig.

Dumpa din sambo, ni passar ju inte ihop. Du är ju jätteung, vill du leva så i 60 år till? Otrohet löser knappast problemet.
  • Anonym (.-.)
    Pretorian IV skrev 2017-10-14 12:24:59 följande:

Men alla funkar inte så. Jag har bara haft sex med två kvinnor (en egentligen) där ser varit kärlek inblandat. Alla andra har bara varit ren sex för att det är kul och skönt.

Det är självklart helt ok men skulle alltså vara helt okompatibelt med mig. För TS del får hon reda ut vad som är ok och inte ok med hennes sambo. Det viktiga är att man delar sin tillvaro med någon likasinnad, vare sig det nu är strikt tvåsamhet, öppen relation, evig singel eller något annat. Det är när man lever / försöker leva med någon av annan uppfattning kring sex som det blir problem.
Svar på tråden Otrohet värre än allt?