Otrohet värre än allt?
Jag har funderat otroligt mycket på varför vi är svartsjuka på våra partners och varför det värsta som kan hända är att vår partner har sex med en annan eller ens har tankar på att vilja ha det.
Jag har varit ihop med min sambo i 6 år.. jag älskar honom otroligt mycket och vill ha ett liv tillsammans med honom. Vill ha barn med honom..Kan inte tänka mig något annat.
Men vi har inte i närheten av de sexliv jag skulle önska. Jag är 24 och han är 28.
Det har varit högst 4 gånger i månaden i alla år.. nu mera är det kanske 2 om jag har tur.. och eftersom han är så ointresserad av sex märks det ju även och påverkar dom få gånger vi har det.
Självklart längtar jag efter att få njuta av sex så som jag en gång i tiden gjort.. Det är något av det bästa jag vet och jag blir tokig av tanken att aldrig få uppleva underbart sex igen.
Min sambo vet om detta, hur jag känner och hur uppgiven jag är.. han säger att han inte går igång på samma sätt längre trots att han tycker jag är sexig. Han påstår att det är något många av hans vänner upplever i sina relationer också.
Jag fantiserar om att få ha sex med någon annan och jag längtar efter det, varför är egentligen det så farligt att som människa njuta av sex med en annan? Jag tänker ju på det och drömmer ju om det? Varför är det så mycket värre att faktiskt göra det?
Jag fattar varför, men ändå.. är det inte bara gammal norm man har svårt att tänka förbi?
jag vill inget hellre än att min sambo och jag ska vara lyckliga, men nu råkar det ju vara såhär och varför ska man inte ge den man älskar chansen att få göra något denne älskar att göra?
Jag skulle inte vilja att min sambo kände såhär jämt, och jag skulle verkligen inte vilja att det var anledningen att han tillslut skulle lämna mig.
Då ser jag hellre att man ser till varandras behov, och jag kan faktiskt tycka det är mer själviskt att säga att man nekar sin partner sex, om man inte själv tänkt ge det. För då tvingar man ju sin partner att välja.. och det kanske går ett tag att förtränga sina lustar men inte för all framtid.
Vet att detta inte är något alla tycker.. men om man verkligen tänker efter..
Tänk att du lever med någon som aldrig låter dig vara ute i solen till exempel.. och det är absolut det bästa som du vet, du älskar det och drömmer om det.
Förstår egentligen inte varför det måste anses vara så fruktansvärt.. tycker svartsjuka är något själviskt.
Är man två människor som helt genuint älskar varandra så borde man kunna ge varandra tillåtelse att njuta fullt ut av livet i allt vad det innebär...
Blir något motsägelsefullt i att påstå att man älskar någon men samtidigt inte tål att den människan vill ha sex med andra, även om det är smärtsamt kanske man ska fundera på vad det är man älskar.. är det verkligen människan i sig då, eller är det snarare vad den människan uppfyller hos en själv? och det är därför man inte vill se den människan igen om denne skulle råka njuta tillsammans med någon annan? För då uppfyller inte den personen ditt eget behov av att känna dig som den personen allt.. Bara funderingar jag haft ett tag..
Har själv varit otroligt svartsjuk förr.. men har insett att det berodde på just mitt ego och känslan den andre personen gav mig.. det var inte kärlek till den människan som gjorde mig svartsjuk.. rädsla att förlora visserligen..