Otrohet värre än allt?
Hej Ts,
Jag är 23 år och har varit tillsammans med min pojkvän sen vi var 18. Vi har bra sex och jag älskar honom mest på jorden. För mig är inte kärlek och sex synonymt - jag vet att jag kan ha sex helt utan känslor bara för njutningens skull. Tror dessutom att jag skulle få skönare och bättre sex med min sambo om han "lånade ut" mig ibland till andra män. Jag vill, precis som du, öppna upp förhållandet men jag vill INTE lämna det. Han är hela min värld, och jag älskar honom massor och ser en framtid tillsammans. Jag har också pratat med honom om det, dvs att jag vill ha sex med andra. I vårt fall är det inte för att vi har dåligt sex, utan för omväxlingens skull. Det är svårt att förklara för andra hur jag känner, men jag ser det såhär: det är inte sexet vi har tillsammans som gör oss till ett par och som gör att vi älskar varandra. Det är allt det andra runt omkring. Sex kan man, enligt mig, ha med vem som helst. Men jag skulle aldrig dela mina innersta tankar med vem som helst, flytta ihop med vem som helst, introducera vem som helst i min familj... det är allt det andra som gör honom till min man, min kärlek. Inte hans penis och sexet.
Kort sagt, jag förstår hur du tänker... min sambo förstår mig inte riktigt än, men han har inte sagt helt nej heller. Jag skulle heller inte vara otrogen, men för mig är otrohet sveket av förtroende och inte att man faktiskt har sex med någon annan. Därav kan man ha ett öppet förhållande i mitt tycke, utan att svika varandra, om BÅDA är överens om det.