Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Rengör ni öronen?

Jag trodde att man skulle rengöra öronen med en sån där tops (även om jag insett att det är dåligt nu) men jag var hos vårdcentralen i veckan och hade flera vaxproppar(!) i båda öronen. Jag kan inte se någon annan anledning till det än att jag använt sån där tops, inte jätteofta men ibland. Det känns så äckligt att ha haft en massa vaxproppar i öronen och uppenbarligen blir det inte rent med tops utan tvärt om. Men ska man verkligen bara låta det vara helt, eller ska man spola öronen ibland eller använda öronspray? Hur gör ni?

• Svar på tråden Rengör ni öronen?
  • Anonym (?)

Ja jag tycker det är äckligt... Det blir för mig inte mindre äckligt för att det finns för att skydda öronen. Jag syftade dock mest på att jag hade en massa brun vax i öronen, var extremt äckligt att se och tanken på att man haft det så ett tag... Men kanske är jag en som får vaxproppar lätt, fick många öroninflammationer som liten så kanske har någon form av problem öron.

• Anonym (?)

Fast om ni inte kollat upp det kan ni ha proppar utan att märka av det, jag hade liksom flera i båda öronen men trodde bara jag hade i ena, tyckte inte jag hörde sämre eller något... vänjer sig ju men om en inte petar så långt in är det kanske ingen fara men det är nog som de säger, inte speciellt bra för öronen.... Om en tänker efter är det ganska logiskt men jag tänkte bara att tops just var till för det.

• Anonym (?)
    Carambolan skrev 2017-10-14 02:56:40 följande:

Men du topsar väl inte så långt in i öronen som man får vaxproppar? Jag skulle tro att ditt topsande varken gjort till eller från för den saken.

?Skulle tro? nu sa sjuksköterskan att det antagligen var därför samt att jag läst det från andra källor.
Svar på tråden Rengör ni öronen?