• EmmaLinneaaaaaa

    RFSU, grått tunt streck?

    Hej! Tänkte höra om någon har erfarenhet av RFSU gravtest. Är inte ute efter att bli gravid just nu, men missade ett p-piller för ett tag sen så vill kolla läget så jag inte är gravid. Tog ett test för 2 veckor sedan som var negativt, och tog ett test i fredags som var negativt det med. I lördagsmorse tog jag ett test som såg negativ ut, men när jag lyste med ficklampa från ena sidan såg man ett grått tunt streck där teststrecket antagligen går. Nu är jag nojjig att det strecket kanske betyder att jag är gravid?! någon som har erfarenhet? Man såg alltså inte strecket framifrån alls. Ska ta ett nytt test imorgonbitti och se vad de säger.. men tänkte höra nu bara, är väldigt uppstressad kring detta. 

  • Svar på tråden RFSU, grått tunt streck?
  • EpicNurse

    Lägg ut en bild så är det lättare att bedöma. Gråa streck brukar dock inte betyda att de för positivt.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Cecese

    Man ska inte behöva mixtra och lysa med ficklampa för att se strecket. Hur länge sen är det du glömde pillret?

  • Jag är bara jag
    EmmaLinneaaaaaa skrev 2017-10-15 16:58:06 följande:
    Glömde de ca 2 sep. 
    Om du varit gravid hade det gett ett tydligt plus nu så väldigt lång tid efteråt.
  • princess77

    Om du glömde ett piller för 6 veckor sen hade du fått ett starkt plus nu. Om du bara kan se strecket med en ficklampa skulle jag def säga att du inte är gravid.

Svar på tråden RFSU, grått tunt streck?