Hur ärlig ska jag vara när jag söker jobb?
Jag är snart 30 år gammal och har aldrig jobbat. Aldrig fullföljt en utbildning och har ingen som helst arbetslivserfarenhet. Föreningar, volontärarbete, praktik (mer än i grundskolan), sommarjobb = noll. Har haft psykisk ohälsa men aldrig varit sjukskriven utan har istället pluggat en massa, strökurser och påbörjat några olika utbildningar eftersom jag inte har vågat jobba. Och det blir ju inte lättare med åren att våga ge sig ut på arbetsmarknaden. Väldigt dålig självkänsla och självförtroende. Nu är jag inskriven på arbetsförmedlingen för första gången sen jag slutade gymnasiet för ca 7 år sen (!) (gick om en klass i grundskolan och bytte även gymnasium och började om efter nästan 2 år). Jag har även gått på folkhögskola i ett år allmän linje. Nu om några veckor ska jag få hjälp av en jobbcoach och jag hoppas verkligen att det blir bra för nu vill jag ta tag i mitt liv på riktigt. Jag har sökt lite jobb men är osäker på vad/hur jag ska skriva. Självklart försöker jag ha en positiv attityd (vilket är svårt), har inget att skriva på cv men kan ju skriva personligt brev vilket jag även har gjort tidigare. Men till frågan, hur ärlig ska jag vara i brevet? Jag har ingen aning...