• ugglannn

Är detta symptom på ägglossning?

Jag och min sambo har försökt få barn i 4 månader och är nu inne på femte försöket. Jag testade positivt på CB äl-test igår morse klockan 9.30, 15.00, 19.00 & 22.30. Vi hade sex runt 17-tiden igår. Under natten ca klockan 03.00 vaknade jag av en extrem smärta i livmoderområdet. Jag har ALDRIG nånsin haft smärta runt ägglossning, så detta är första gången. Jag klev upp vid 06-tiden och tog ett CB äl-test som visade negativt, vilket då betyder att ägglossning skett. Även tempen var högre. Var det ägglossningen jag kände av under natten? Eller eventuellt befruktningen eftersom det fanns sperma i mig? Vi hade sex imorse 08-tiden för att öka chansen ytterligare. Jag hoppas verkligen vi lyckas nu, så tröttsamt att gå runt och vänta månad efter månad..

• Svar på tråden Är detta symptom på ägglossning?
  • molltroll0609
    EpicNurse skrev 2017-10-17 16:12:51 följande:

Då skulle jag gissa på ägglossning om 2-3 dagar!

Tycker du jag ska fortsätta med ÄL test 1 gång om dagen i några dagar?
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-17 19:10:55 följande:

Tycker du jag ska fortsätta med ÄL test 1 gång om dagen i några dagar?

Ja det hade jag nog rekommenderat!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • ugglannn

Har ingen tempohöjning imorse vilket mycket troligt beror på att jag inte hade någon ägglossning ändå. Blir så fruktansvärt besviken ???? Hade ju så tydligt symptom.

• molltroll0609
    ugglannn skrev 2017-10-18 07:10:26 följande:

Har ingen tempohöjning imorse vilket mycket troligt beror på att jag inte hade någon ägglossning ändå. Blir så fruktansvärt besviken ???? Hade ju så tydligt symptom.

Men kan man lita på det med temphöjning? Är det inte viss felmarginal när man mäter? Känns troligare att du hade äl då du fick utslag på tester flera gånger.
  • Julie17
    molltroll0609 skrev 2017-10-18 08:49:14 följande:
    Men kan man lita på det med temphöjning? Är det inte viss felmarginal när man mäter? Känns troligare att du hade äl då du fick utslag på tester flera gånger.
    Fast positiva äl-tester visar bara på Lh-stegring, inte att ngt ägg nödvändigtvis släpper.. =/
  • molltroll0609
    Julie17 skrev 2017-10-18 08:53:27 följande:

Fast positiva äl-tester visar bara på Lh-stegring, inte att ngt ägg nödvändigtvis släpper.. =/

Sant, men hon hade ju andra symtom också om jag inte minns fel. Jag kan inte det där med temphöjning.....
  • Julie17
    molltroll0609 skrev 2017-10-18 08:57:30 följande:
    Sant, men hon hade ju andra symtom också om jag inte minns fel. Jag kan inte det där med temphöjning.....
    Inte jag heller, haha, tycker det verkar jättekrångligt, särskilt när man ser alla tempkartor från fertility friend :P
  • ugglannn

Det känns som att kroppen bara lurar mig hela tiden. Som för två månader sedan hade jag så många symtom på graviditet men tji fick jag. Varför lyckas aldrig vi få till nåt? Usch är så ledsen idag så jag inte klarar av att gå utanför dörren överhuvudtaget. När jag för en gång skull hade känningar på något som inte riktigt kan vara annat än äl då testerna stämde in på tidpunkten så verkar det ändå på tempen som att det inte hänt nånting.

• molltroll0609
    ugglannn skrev 2017-10-18 10:25:15 följande:

Det känns som att kroppen bara lurar mig hela tiden. Som för två månader sedan hade jag så många symtom på graviditet men tji fick jag. Varför lyckas aldrig vi få till nåt? Usch är så ledsen idag så jag inte klarar av att gå utanför dörren överhuvudtaget. När jag för en gång skull hade känningar på något som inte riktigt kan vara annat än äl då testerna stämde in på tidpunkten så verkar det ändå på tempen som att det inte hänt nånting.

Ge inte upp! Vänta och se. ?
  • ugglannn
    molltroll0609 skrev 2017-10-18 10:55:57 följande:

Ge inte upp! Vänta och se. ?

Jo men jag vågar liksom inte hoppas på nånting. Förra gången då jag kände mig gravid och hade alla symptom trodde jag verkligen att det var nånting men icke. Den besvikelsen vill jag inte känna igen. Men jag har samtidigt så svårt att fatta/tro att det inte skett någon ägglossning då testen & symptomen stämde in. Hade även äggvitesekret. Det är ju det här med tempen som stör mig.. Jag har tagit äl-test igår kväll och idag morse och de är så negativa de kan bli. Ska jag fortsätta testa varje dag resten av veckan ifall det dyker upp igen om jag nu verkligen inte hade ägglossning igår som jag trodde?
Svar på tråden Är detta symptom på ägglossning?