• ugglannn

Är detta symptom på ägglossning?

Jag och min sambo har försökt få barn i 4 månader och är nu inne på femte försöket. Jag testade positivt på CB äl-test igår morse klockan 9.30, 15.00, 19.00 & 22.30. Vi hade sex runt 17-tiden igår. Under natten ca klockan 03.00 vaknade jag av en extrem smärta i livmoderområdet. Jag har ALDRIG nånsin haft smärta runt ägglossning, så detta är första gången. Jag klev upp vid 06-tiden och tog ett CB äl-test som visade negativt, vilket då betyder att ägglossning skett. Även tempen var högre. Var det ägglossningen jag kände av under natten? Eller eventuellt befruktningen eftersom det fanns sperma i mig? Vi hade sex imorse 08-tiden för att öka chansen ytterligare. Jag hoppas verkligen vi lyckas nu, så tröttsamt att gå runt och vänta månad efter månad..

• Svar på tråden Är detta symptom på ägglossning?
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-21 14:36:57 följande:

Äh....riktigt besviken....kommer inte få till nåt med maken idag ändå. Försent imorgon väl?

Ja idag eller imorgon. Kan eventuellt vara ännu starkare ikväll!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • molltroll0609
    EpicNurse skrev 2017-10-21 16:28:19 följande:

Ja idag eller imorgon. Kan eventuellt vara ännu starkare ikväll!

Hej! Jag hade ÄL förra lördagen....har nu haft lite svaga "stick/hugg" för ett par dagar sedan (lite åt höger sida), och svag mensvärk till och från. Kan det vara tecken på något? Griper efter halmstrån.....
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-28 16:17:44 följande:

Hej! Jag hade ÄL förra lördagen....har nu haft lite svaga "stick/hugg" för ett par dagar sedan (lite åt höger sida), och svag mensvärk till och från. Kan det vara tecken på något? Griper efter halmstrån.....

Kan kan det alltid! Men det kan precis lika gärna svara sviter från ägglossningen.
  • molltroll0609
    EpicNurse skrev 2017-10-28 17:34:11 följande:

Kan kan det alltid! Men det kan precis lika gärna svara sviter från ägglossningen.

Tack för ditt svar!!! Hjälper till att vara realistisk när man får lite fakta
  • molltroll0609
    EpicNurse skrev 2017-10-28 17:34:11 följande:

Är på ÄL +9 imorgon. BIM -5 imorgon. Vill gärna ta ett cb early men har hört de som fått plus och sedan fått negativt på andra test vid BIM. Vad tror du?
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-30 09:58:46 följande:

Är på ÄL +9 imorgon. BIM -5 imorgon. Vill gärna ta ett cb early men har hört de som fått plus och sedan fått negativt på andra test vid BIM. Vad tror du?

Hade nog testat med ett annat märke för mer eller mindre alla får svagtsavgt positivt då tidigt även när det är negativt
  • molltroll0609
    EpicNurse skrev 2017-10-30 10:11:52 följande:

Hade nog testat med ett annat märke för mer eller mindre alla får svagtsavgt positivt då tidigt även när det är negativt

Tack för svar!!
  • molltroll0609
    EpicNurse skrev 2017-10-30 10:11:52 följande:

Testade med Predictor early imorse....tokblankt. ÄL +9, troligen BIM -5...Inga spökstreck i sikte iaf. Det borde ha visat plus om det var nåt, så lite deppig.....
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-31 20:46:48 följande:

Testade med Predictor early imorse....tokblankt. ÄL +9, troligen BIM -5...Inga spökstreck i sikte iaf. Det borde ha visat plus om det var nåt, så lite deppig.....

Njae. 5 dagar innebär fortfarande väldigt tidigt så det är inte alls konstigt att det är negativt. Men ja... snitttiden för att bli gravid är ju runt ett halvår så det är bäst att ställa in sig på att det tar ett tag så blir man glatt överraskad om det skulle gå snabbare!
  • molltroll0609
    EpicNurse skrev 2017-10-31 20:53:16 följande:

Njae. 5 dagar innebär fortfarande väldigt tidigt så det är inte alls konstigt att det är negativt. Men ja... snitttiden för att bli gravid är ju runt ett halvår så det är bäst att ställa in sig på att det tar ett tag så blir man glatt överraskad om det skulle gå snabbare!

Jo du har rätt, ändå svårt att inte bli besviken.

Jag tänkte att eftersom det var ett sånt "early" test så borde det visat, men det är dumt att ens testa när man tänker efter.... Jag är iaf inställd på att mensen kommer,

nya tag nästa månad Och tack snälla för att du alltid svarar!
  • EpicNurse
    molltroll0609 skrev 2017-10-31 21:12:39 följande:

Jo du har rätt, ändå svårt att inte bli besviken.

Jag tänkte att eftersom det var ett sånt "early" test så borde det visat, men det är dumt att ens testa när man tänker efter.... Jag är iaf inställd på att mensen kommer,

nya tag nästa månad Och tack snälla för att du alltid svarar!

Nej, jag förstår helt och håller hur det känns. Det är lätt att vara realistisk när det inte gäller en själv.
Svar på tråden Är detta symptom på ägglossning?