• Zan80

Bf juli 2018

Hej!  

Ny här och hade glömt bort mitt konto när jag skulle komma in i tråden när jag precis hade plussat. 

Nu har jag hunnit komma i vecka 11 och har verkligen inte mått bra ifrån vecka 7.
    Mått så illa och är fortfarande sjukt trött.  
    Har inte skrivit in på på mödravården ännu men det är dags nu efter jul. 

Har ni en facebook grupp så går jag gärna med i den, om jag får?

Finns det fler som bor i sthlm? 

Jag är 37 och väntar mitt 3:dje barn. 
    1 tonåring och 1    3 åring.  

Ska sätta mig och läsa lite om er.  =) 

• Zan80
    Horisonten skrev 2017-12-16 12:31:05 följande:
    Tack. Ne inte inatt men imorse var det kört igen och mår så galet illa :?( Bryter snart ihop!! Jag orkar verkligen inte mer snart. :?( BLÄ!!
    Jag mår också riktigt illa och har inte kunnat borsta tänderna normalt utan att jag har fått rejäla kväljningar.  Fått pausa i mellan.   =(     Jag fick utskrivet postafen och det har tagit bort det värsta, att äta oftare som det har getts råd om, har inte hjälpt, blir nästan värre!  Har du fått någon medicin?  
  • Zan80

Riktigt jobbigt! Är i vecka 11+0 och fortfarande illamående, kräks nu på morgonen efter att ha mått illa sedan igår kväll. Började när jag handlade och tack vare en juice med ingefära och gurkmeja blandat med apelsin blev det lite bättre. ?. Blir rött så matt över det här måendet, orkar inte riktigt ta hand om mig själv. Ni som är här, hur blir man man medlem i Dan gruppen?

• Zan80

Riktigt jobbigt! Är i vecka 11+0 och fortfarande illamående, kräks nu på morgonen efter att ha mått illa sedan igår kväll. Började när jag handlade och tack vare en juice med ingefära och gurkmeja blandat med apelsin blev det lite bättre. ?. Blir rött så matt över det här måendet, orkar inte riktigt ta hand om mig själv. Ni som är här, hur blir man man medlem i facebook gruppen?

• Zan80

Hej.
    Vem ska man skriva till för att komma med i fb-gruppen?

Jag är nu i vecka 13+2 och mår fortfarande illa, det är verkligen hemskt, gjorde i ordning nu lite färsk ingefärste och hoppas på att det ska lugna ner sig lite. 
    Har även bett om att få lergigan utskrivet. 
    Det här med att äta fungerar inte för mig, mår mer illa.  =( 
    Var på kubb i tisdags och det var en liten envis bebis som vägrade flytta på sig så som bm önskade! 
    Får resultatet på lördag... 
    Så efter en massa olika dateringar om bf så hoppas jag på att den här sista nu stämmer.   =) 

Hur mår ni?
    Vad tror ni att ni kommer att få för kön?
    Har ni barn sen innan? 

Jag väntar själv mitt 3:dje.  Gravid

• Zan80

Hej. Mår ni bättre nu, de flesta har väl kommit över vecka 12? Jag mår tack och lov bättre och mår inte lika illa längre. Förra veckan vände det till det bättre. Efter att ha gjort ett ultraljud där jag hade HÖG risk att jag skulle ha ett barn med Down syndrom så här jag varit supernervös. Fick idag resultatet ifrån blodprovet där man kan se exakt. Allt var normalt! Så kunde jag ju inte låta bli att klicka på knappen om vilket kön som ligger i magen. Här ju redan 2 pojkar och nu blev det en... pappan måste få veta. Skriver mer igen.

• Zan80
    Iowhannah skrev 2018-01-17 23:56:09 följande:

Gaah! Vilken cliffhanger! Och vad skönt att blodprovet visade på låg sannolikhet trots att UL visade annat (men det kanske hade med hur fostret låg och sådär?) :)

Ja så kan det faktiskt vara lowgannah att barnet låg lite tokigt. Nu pustar jag ut efter att provet är normalt. Pappan har hela tiden velat ha en flicka och jag vill hela tiden ha ett friskt barn och förhoppningsvis få kunna sova på nätterna. Pojke eller flicka, spelar ingen roll. MEN svaret kom och en liten flicka ligger i magen. :) Kanske därför jag mått så sjukt illa? Det här är första gången jag blir småbarnsförälder. Någon som har så sen tidigare och väntar 3dje ? Fungerar det Ok? Har en STOR pojke som 1:a barnet. Så det här känns liiite nervöst. Men super kul också.
  • Zan80
    Sopp skrev 2018-01-18 08:41:54 följande:

Men va skönt att allt såg bra ut! Hur lång tid tog det för er att få svar efter att du lämnat blovprov? 

Hej. Ja det kändes genast mycket bättre av att få ett bra svar. :) Fick svar efter 6 arbetsdagar.
  • Zan80
     Idag 09:24#1348CiteraAnmäl
    Zan80 skrev 2018-01-18 00:56:51 följande:

Ja så kan det faktiskt vara lowgannah att barnet låg lite tokigt. Nu pustar jag ut efter att provet är normalt. Pappan har hela tiden velat ha en flicka och jag vill hela tiden ha ett friskt barn och förhoppningsvis få kunna sova på nätterna. Pojke eller flicka, spelar ingen roll. MEN svaret kom och en liten flicka ligger i magen. :) Kanske därför jag mått så sjukt illa? Det här är första gången jag blir småbarnsförälder. Någon som har så sen tidigare och väntar 3dje ? Fungerar det OHar en STOR pojke som 1:a barnet. Så det här känns liiite nervöst. Men super kul också.

Nej vad kul, grattis till flickan! Är nipt åldersstyrt eller när är det aktuellt att göra det? Är det blodprov? :)

Tack för grattis. =) Ja precis om man är över 35 år, tror jag så får man erbjudande om att få göra kub.  KUB= ultraljud 
    NIPT=  Blodprov.  
  • Zan80
    Soffapoffa skrev 2018-01-21 20:51:54 följande:

Hej,

Vem kan lägga till mig i den hemliga fb-gruppen?

Tack på förhand:)

Jag vill också vara med där.
  • Zan80
    Anastacia80 skrev 2018-01-24 20:44:33 följande:

Hej!

Ny i tråden, jag är 37 år och väntar vårt tredje barn. Vi har två döttrar 7 år och 1 1/2 år. Bf den 11 juli. Gjorde Nipt-test för 3 veckor sedan och fick svar förra veckan att allt såg bra ut och vi väntar en flicka till, känns så skönt att allt ser bra ut. Längtar nu tills rul den 12/2.

Hej!  Grattis till din tredje graviditet.       
    Jag är också född. 1980 väntar mitt tredje barn och väntar en liten tjej efter svar ifrån ett NIPT test.  BF. här 11 juli..      =) 
    Liksom lite skrämmande har också rul. 12/2.     
Svar på tråden Bf juli 2018