• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp

Nä o det man inser ju äldre de blir är ju att de är personer, och beroende på vilken personlighet de har kommer man komma olika bra överens (o älska alla precis lika mycket). Jag hade gärna velat bli mormor en dag, vilket blir svårt med bara pojkar men såklart inte givet med en dotter heller. En del av mig hoppas att det blir en tredje pojke för att jag inte ORKAR lyssna på folks gratulationer att det blev en tjej och nu är familjen fulländad. Det va den ju med mina pojkar också! Men man får hålla isär kärleken och lyckan man känner över de barn man har / får och sen tycker jag det kan va ok att sakna det man inte fick uppleva. Tror jag undermedvetet tror att jag och en dotter skulle bli så tighta, men hon skulle väl säkert hata mig sekunden hon passerat 12 haha

• Ebbots

Hejjjj!!!!

Fyller 20år ni i år och väntar mitt första barn.

Är nu i vecka 7 och behöver alla tips jag kan få och någon att bolla idéer med

• Zan80

Hej. Mår ni bättre nu, de flesta har väl kommit över vecka 12? Jag mår tack och lov bättre och mår inte lika illa längre. Förra veckan vände det till det bättre. Efter att ha gjort ett ultraljud där jag hade HÖG risk att jag skulle ha ett barn med Down syndrom så här jag varit supernervös. Fick idag resultatet ifrån blodprovet där man kan se exakt. Allt var normalt! Så kunde jag ju inte låta bli att klicka på knappen om vilket kön som ligger i magen. Här ju redan 2 pojkar och nu blev det en... pappan måste få veta. Skriver mer igen.

• Iowhannah
    Zan80 skrev 2018-01-17 23:03:35 följande:

Hej. Mår ni bättre nu, de flesta har väl kommit över vecka 12? Jag mår tack och lov bättre och mår inte lika illa längre. Förra veckan vände det till det bättre. Efter att ha gjort ett ultraljud där jag hade HÖG risk att jag skulle ha ett barn med Down syndrom så här jag varit supernervös. Fick idag resultatet ifrån blodprovet där man kan se exakt. Allt var normalt! Så kunde jag ju inte låta bli att klicka på knappen om vilket kön som ligger i magen. Här ju redan 2 pojkar och nu blev det en... pappan måste få veta. Skriver mer igen.

Gaah! Vilken cliffhanger! Och vad skönt att blodprovet visade på låg sannolikhet trots att UL visade annat (men det kanske hade med hur fostret låg och sådär?) :)
  • Zan80
    Iowhannah skrev 2018-01-17 23:56:09 följande:

Gaah! Vilken cliffhanger! Och vad skönt att blodprovet visade på låg sannolikhet trots att UL visade annat (men det kanske hade med hur fostret låg och sådär?) :)

Ja så kan det faktiskt vara lowgannah att barnet låg lite tokigt. Nu pustar jag ut efter att provet är normalt. Pappan har hela tiden velat ha en flicka och jag vill hela tiden ha ett friskt barn och förhoppningsvis få kunna sova på nätterna. Pojke eller flicka, spelar ingen roll. MEN svaret kom och en liten flicka ligger i magen. :) Kanske därför jag mått så sjukt illa? Det här är första gången jag blir småbarnsförälder. Någon som har så sen tidigare och väntar 3dje ? Fungerar det Ok? Har en STOR pojke som 1:a barnet. Så det här känns liiite nervöst. Men super kul också.
  • 3hjärtan
    Zan80 skrev 2018-01-17 23:03:35 följande:

Grattis till bra svar!

Jag fick bra på kub men vande nipt ändå. Det skulle skickas till Karolinska. Visst har som en sida man kan logga in på? Kan man klicka kön där?
  • Sopp
    Zan80 skrev 2018-01-18 00:56:51 följande:
    Ja så kan det faktiskt vara lowgannah att barnet låg lite tokigt. Nu pustar jag ut efter att provet är normalt. Pappan har hela tiden velat ha en flicka och jag vill hela tiden ha ett friskt barn och förhoppningsvis få kunna sova på nätterna. Pojke eller flicka, spelar ingen roll. MEN svaret kom och en liten flicka ligger i magen. :) Kanske därför jag mått så sjukt illa? Det här är första gången jag blir småbarnsförälder. Någon som har så sen tidigare och väntar 3dje ? Fungerar det Ok? Har en STOR pojke som 1:a barnet. Så det här känns liiite nervöst. Men super kul också.
    Men va skönt att allt såg bra ut! Hur lång tid tog det för er att få svar efter att du lämnat blovprov? 
  • malikan

Gick in i v 15 idag och tänkte dokumentera magen, inser att jag är ju gigantisk!! Hur ser ni andra ut som väntar tredje? Vill va glad över magen men nu skäms jag mest...

• malikan
    Zan80 skrev 2018-01-18 00:56:51 följande:

Nej vad kul, grattis till flickan! Är nipt åldersstyrt eller när är det aktuellt att göra det? Är det blodprov? :)
  • Zan80
    Sopp skrev 2018-01-18 08:41:54 följande:

Men va skönt att allt såg bra ut! Hur lång tid tog det för er att få svar efter att du lämnat blovprov? 

Hej. Ja det kändes genast mycket bättre av att få ett bra svar. :) Fick svar efter 6 arbetsdagar.