Inlägg från: Fins Mamma |Visa alla inlägg
  • Fins Mamma

Bf juli 2018

malikan skrev 2018-06-12 08:04:35 följande:

Jag lovar, man missar inte om det är slemproppen :D

Det liknar inte flytningar utan är klistrigt och segt, som en klump med annan färg, har haft allt från både snorgrön/gul samt med blod i vid mina graviditeter och varje gång tänker man ?ah nu är det slempropp?, går inte ta miste

Jag märkte inte när min gick med äldsta dottern. Nu har jag så mycket läskiga flytningar så inte säkert jag skulle tänka på de heller om det ej är blod i
    ?
  • Fins Mamma

BFLISTA

3 Hermioney

3 tiiitti

7 Iowhannah

9 tellismom

10 twoblirthree

13 mamadana

18 Horisonten

19 malikan, Fins mamma

23 ostbågen

31 Perpen

?
  • Fins Mamma
    mamadada skrev 2018-06-25 23:43:04 följande:

Ingen :( Ja hört talas om doulor, men vart hittar man såna? kostar det mycket ? tack för tipset :)

Någon på dagis? Fröken som hon känner redan?
    ?
  • Fins Mamma
    Sofiaaa94 skrev 2018-06-26 22:34:07 följande:

Jag känner mig aldrig hungrig, kommer på att jag inte ätit när jag börjar må dåligt eller får blodsockerfall. Oftast är det lunchen jag glömmer då sambon inte är hemma, annars påminner han mig att vi måste äta. när jag äter så kan jag äta stora portioner, blir förvånad själv när tallriken är slut. Nu har jag 5dagar till bf... Känner mig så tung och trött, och vill kunna röra mig och vända mig i sängen utan att det ska göra ont.

Längtar att hellre få vakna av en bebis På nätterna istället för onda värkar, vara kisdnödig,ha ont i ischias eller halsbränna...

Kämpa på alla! ?

Jag ser fram emot att kanske kunna lämna över Ines(bebisen) till npgon annan på nätterna så jag kan få sova då och då. Nu jobbar sambon rätt mycket men han får gott ta sig upp och greja han med
    ?
  • Fins Mamma
    malikan skrev 2018-06-26 23:10:52 följande:

NU jävlar gick mitt vatten här!! Herregud inte redo alls

Heja!

Jag trodde nästan det var på g då förvärkarna var kraftigare än någonsin ikväll. Sambon livrädd, haha
    ?
  • Fins Mamma

Det sägs (tror tom det stod i0 en artikel på familjeliv). Att ett tecken på att förlossningen är på G är att man har diarré. Jag så är jag PÅ G *haha*. Dock så kan det ju också vara min gastric som spökar.

Jag vill iallafall vänta in min beställning på Förlossningsbindor och få storstäda klart hemma så till på söndag kan hon väl vänta(jag som har velat att hon ska komma tidigare hela tiden)

?
  • Fins Mamma
    malikan skrev 2018-06-28 10:35:45 följande:

Jag var faktiskt kass i magen i 2 dar innan vattnet gick :) men jag hade typ alla tecken man läser om, haha

Jag har ju det också så vi får se. Ska fixa klart lite grejor innan så hon får hålla sig ;)
    ?
  • Fins Mamma

Här är en till som hade tappat förståndet. Och hoppet. V 37+6 & jag har gett upp. Får inte en julibebis. Blir augusti och säkert i mitten av augusti ( v 43 är 9 augusti och så tar säkert förlosdnibgen 3 dygn)

Känner att livet är rätt meningslöst så har stirrat in i väggen i 2 dagar. Kom hem från koll i måndags(efter en blödning), inget var på gång. Skitkul att höra efter en månad med förvärkar....

Önskar jag kunde göra något eller gömma mig någonstans men liten lägenhet och energin är där låg att göra det på annat sätt.

?
  • Fins Mamma
    Iowhannah skrev 2018-07-05 11:29:12 följande:

Skönt ändå att man inte är ensam om det här. Jag vill också helst bara isolera mig med god mat, snacks och Netflix. Hatar denna ständiga väntan!

Efter lunch ska jag åka och köpa en ny vetekudde (vår tycks ha mystiskt försvunnit lagom till förlossning) och bara det känns så himla stort! Hur ska jag orka en förlossning om jag knappt orkar gå upp för trappan för att äta mat?

Jag klarar onte ens av att titta på Netflix. Har de senaste 3 dagarna stirrat in i väggen sånär på att jag hämtade ut medicin till min dotter (ensam vårdnadshavare så bara jag som får annars hade jag skickat npgon annan). Sambon har ett paket i mitt namn som borde komma typ imorgon så ska väl hämta det sen sitta och sura till hon kommer ut (eller den 16e när jag ska till barnmorskan).

Bara på den korta stunden jag visade mig ute idag så frågade säkert 15 personer om när det var dags, anmärkte på att jag har för liten mage för att det bara ska vara 2 veckor kvar, osv osv osv. Jag hatar det här+!!!
    ?
  • Fins Mamma
    Iowhannah skrev 2018-07-06 07:01:00 följande:

Ugh. I går kväll/i natt hade jag så mycket förvärkar och sammandragningar att jag var helt övertygad om att jag skulle vakna med värkar, men ikke. Magen kändes som den gjorde kvällen innan sonen föddes och jag blev peppad, nervös och sjukt redo. Men nu känner jag mig bara lurad, det blir nog ingen bebis alls.

En dag till bf nu. Pallar inte mer. Hemmet är fullt av trots och gnäll och skrik (från både barnet och sambon, men mest barnet. Det är en fin kombination av två personer med sämst morgonhumör) och jag vill bara vara själv i tystnad.

Sambon här är löjligt förestående och låter mig ligga och stirra i väggen med försök att roa mig med Netflix eller så försöker han ge mig mat.

ÄLdsta dottern beter sig som skit. Tonåring utan dess like.

Kommer vara sist kvar på beräknad förlossningslitan här.
    ?
Svar på tråden Bf juli 2018