Bf juli 2018
Ska jag lägga ner detta i BB-väskan?
Napp
Amningsskydd/bröstvårtsskydd
Har inte tänkt att amma så inlägg har jag ej tänkt på.
Ska jag lägga ner detta i BB-väskan?
Napp
Amningsskydd/bröstvårtsskydd
Undrar också.. känns som att många ändå blivit undersökta där nere såhär i slutet? Ska till bm 18/7 då är det 5 dagar till BF, men tycker hon borde nämnt något om det på förra besöket isf så man är lite förberedd. Av vad jag förstått är mitt landsting ett utav få där man inte blir igångsatt innan 42+0 (såklart annorlunda om det är medicinska skäl) men känns segt att de ska vänta så länge. Hur stor skillnad kan det vara på 41+0 och 42+0 mer än att barnet bara blir större...
Två timmar kvar till bm-besök och hinnsvepning. Jag är rätt nervös faktiskt.
Hoppas vi får träffa vår bebis i dag! :D
In igen-värkat och inte sovit i natt.
Men fick sova med tablett. Sov i 3 h sen åkte vi hem ;). 2 Cm m öppen men trappen 2 cm kvar på typ okcså. Sk ä
Värmen tar kol på mig!
Klass 2 varning och vi som är gravida ska vara extra försiktiga. Jag har bosatt mig i källaren nu på eftermiddagen.
Önskar att hon kommer ut nu. Orkar inte värmen och vill ju kunna röra mig lite igen.
Jag har också flyttat ner i källaren. Har sovit där de senaste 1-2 veckorna nu, annars hade jag nog inte sovit alls pga värmen. I källaren har vi som max kommit upp i 22 grader, det är en enorm skillnad mot resterande huset som har runt 28 grader.
Barnmorskan idag meddelade så fint att de inte gör något innan 3dje augusti om hon ej kommit innan dess. Har mått skit hela graviditeten men har ett piggt och välmående barn inne i magen så det är det som räknas. Börjar bli rejält skraj med tanke på att energin är så låg efter det ytterst dåliga måendet i 9 jävla månader. Känns jävligt hopplöst nu
Vilken vecka kommer du vara i då?
Va roligt, lycka till! Vi ska oxå bege oss in till förlossningen nu.
Värkarna som var var 3dje minut vid 6tiden avtog lite så är på patienthotellet.
Så tacksam att jag kom ihåg min spikmatta. Den räddade mig imorse.
Ska tillbaka vid 18 igen. Och ta ctg och temp.
Halleluja, idag är det bara 24 grader och mulet, passar på att använda lite bebiskläder, har ju bara haft henne i blöja innan typ..
Imorgon är vårt bf, sjukt att hon redan är 3 veckor!!
Är det någon här som har mått dåligt och tänkt mkt på sin förlossning, att den inte blev som man tänkt/att det blev dramatiskt? Jag tänker mycket på det, speciellt känslan när det forsade blod och de började förbereda för att det kunde bli katastrofsnitt.. vet inte riktigt hur man ska ta sig vidare?
23.57 18 juli kom så äntligen Ines efter att jag fick värkstimulerande vid 13.45 och v hade värkar i 10 timmar och sen blev det akutsnitt.
Som tur var fick jag vara vaken. Hon sover och äter. Var tredje timme igår ouch varannan u natt.
3060gram 49cm lång.
39+5
Grattis till lilla Ines! :) Hur är det med dig?
Så skönt att vara hemma men vad ont jag har i snittet. Blir värre igen..men han ej bajsat. Kan det vara förklaringen? Något proffs?